|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:35, 15 Kwi 2009 Temat postu: O... ol... olej (skrzynia+silnik+amorki) |
|
|
AhOj!
temat rzeka, więc czemu nie spróbować jeszcze raz...
Jawa 356 175 '58 silnik na dotarciu, po kapitalce przebieg 200km.
1. Jaki olej lejecie do skrzyni biegów, jaki do przepłukania?
2. Jaki olej do mieszanki? Ja leję Orlenowski półsyntetyk, na razie zgodnie z instrukcją 1-15 (choć mam też wzmiankę, aby na pierwsze 500 km dać 1-12!). Potem 500-2000km 1-15 i docelowo 1-20.
3. Jaki olej do amorków?
Dziękuję za uwagę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falco dnia Wto 7:48, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 13:23, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Było wcześniej, do skrzyni LUX 10, do paliwa półsyntetyk czerwony Orlenu, do zawieszenia Hipol.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:52, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Nie znalazłem osobnego wątku, choć przyznaję, że po dogłębnym... przeszukaniu znalazłem pojedyncze odpowiedzi.
A jakieś wskazówki co do samej mieszanki na docieranie czy inne własne sugestie...?
Dzięki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Czw 8:05, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Tak- przy docieraniu 1:30 potem 1:40- nie lej tak dużo jak teraz chłopie! to nie te czasy,że oleje były guzik warte. Zawalisz wszystko nagarem niepotrzebnie i silnik się będzie grzał. Im więcej oleju w paliwie tym trudniejszy jego zapłon, silnik się męczy, nie ma mocy. A docieranie nie ma polegac na zamulaniu silnika - wręcz przeciwnie- trzeba go przyzwyczajać do tego,że będzie kręcony do obrotów mocy maksymalnej. Ale jeśli się bardzo boisz to lej na docieranie 1:25 a potem 1:35. Choć gwarantuje że przy 1:30 a potem 1:40 nic złego się silniczkowi nie stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:18, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jawsim napisał: | Tak- przy docieraniu 1:30 potem 1:40- nie lej tak dużo jak teraz chłopie! to nie te czasy,że oleje były guzik warte.
Zawalisz wszystko nagarem niepotrzebnie i silnik się będzie grzał.
Ale jeśli się bardzo boisz to lej na docieranie 1:25 a potem 1:35. |
Dobrze w takim razie kolejne tankowanie będę robił 1-25 do 500km a docelowo 1-40.
2T to dla mnie zupełna nowość a ponieważ nie znam nikogo kto by miał Jawę z moich okolic, to opieram się jedynie na wiedzy z książki serwisowej oraz przeczytanej w sieci, stąd moje zagowstki...
Co do nagaru, to czy po 500 km mam wszystko rozebrać, przeczyścić, itp? Mógłby mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić co i jak lub skierować gdzie szukać takich informacji...?
Na pierwszy raz wolałbym, aby mi ktoś pomagał na żywo, bo potem wiadomo, że będę wszystko robić sam (analogicznie jak z Garbuskami).
Dzięki!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falco dnia Czw 8:20, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 13:39, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
kwestia czysczenia sprowadza sie do usunięcia nagaru z denka tłoka, głowicy i kanałów wydechowych. Można jeszcze sprawdzić czy nic złego się nie dzieje z pierścionkam (zapiekanie)...
Cytat: | czy po 500 km mam wszystko rozebrać |
Hmmm... wszystkiego nie musisz rozbierać Zależy ile lałeś oleju do paliwska i jak ją "traktowałeś"... Jeśli było wszystko jak należy to wydaje mi się że nie ma jeszcze takiej potrzeby
PS: Sprawdzić czy wszystko ze sobą współpracuje zawsze można Wcześniej znaleziona usterka oszczędzi nam nerwów w trasie
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Czw 13:40, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Czw 20:19, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ehh ile razy można pisać... lejcie olej platinum 2t a nie to czerwone ścierwo!! wystarczy popatrzeć na jego cene i porównać z Miksolem S. Platinum mam teraz zalane 1:50 i nie ma problemu przy czerwonce przy 1:40 łapało tłok, nie ma szans że go jeszcze zaleję do baku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Czw 22:10, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Aker ,przyjacielu- TOBIE łapało tłok- na czerwonym ścierwie jeżdżę już chyba z 6 lat i nigdy nie spowodowało żadnej przykrej w skutkach awarii. A uwierz mi lub nie,ale wytrzymywał bardziej srogie baty niż użytkowanie w niewysilonej 353. Wiadomo,że tamten jest lepszy- ale ja wole krew. A jak już szaleć to Castrol 2T a nie ten Platinum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:10, 18 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | kwestia czyszczenia sprowadza sie do usunięcia nagaru z denka tłoka, głowicy i kanałów wydechowych. Można jeszcze sprawdzić czy nic złego się nie dzieje z pierścionkami (zapiekanie)...
Zależy ile lałeś oleju do paliwska i jak ją "traktowałeś"...
|
Przebieg jest symboliczny, bo jak wspominałem przywiozłem ją zimą a prawko właśnie robię, więc kręciłem się tylko po okolicy...
Gdy kupiłem miała 180m km i zalewana była (chyba) 1-16 Treworem oraz czerwonym Orlenem. Ja zatankowałem dopiero 1 bak i wlałem właśnie czerwony Orlen 1-15 a przejechałem ok. 20 km.
P.S. Co do Platinum, to też się zastanawiałem, ale tutaj cena jest już zbliżona do markowych produktów np. Midland (syntetyk), dlatego tak ciężko jest na coś się zdecydować, zwłaszcza gdy każda sroczka swój ogonek chwali...
Dziękuję!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 6:06, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Midland ma nieciekawą opinię. Ale jesli masz czysty silnik to ok. Midland po prostu rozpuszcza nagary,ale ma złe warunki spalania- więc zakleja silnik. Nadaje się do wysokoobrotowych silników,mocno wysilonych. Do starej,poczciwej jawy najlepszy jest Castrol. mineralny lub półsyntetyczny. Nie pełen syntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 8:16, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ja w tamtym sezonie jeździłem na orlenie w dawce 1:45 jawa szla jak burza nigdy się nie przytarła ani nic takiego potrafiłem jechać równo z Ts-kami i Cz-tami na zlocie ( jak wypadliśmy na A4 to każdy na max ) w tym roku zmieniłem stosunek na 1:30 i jawa nie jedzie max to 90 km/h wiec chyba wrócę co poprzedniego stosunku mieszanki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 11:04, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Gdy kupiłem miała 180m km i zalewana była (chyba) 1-16 Treworem oraz czerwonym Orlenem. Ja zatankowałem dopiero 1 bak i wlałem właśnie czerwony Orlen 1-15 a przejechałem ok. 20 km. |
hehe ładna mieszanka... no cóż jeśli Ci zależy na motocyklu to chyba wiesz co zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:52, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Dziękuję ponownie za wszelkie bardzo cenne dla mnie sugestie!
Teraz będę dawał 1-25 do 500km potem 1-30 a docelowo 1-40.
Co do wyboru oleju, to wiadomo temat rzeka, ale też uważam, że Castrol ma bardzo dobre produkty do starszych silników (np. Garbusków).
Poszperałem jeszcze, więc pomęczę, jeśli będziecie mieli dość, to mówcie, zawsze byłe drobiazgowy...
W moim sklepiku gdzie zaopatruję się w chemię mają drogiego Castrola (ok. 40zł/1l.), ale ponoć do zabytków bardzo dobry jest również Shell Advance VSX 2T, który kosztuje 25zł/1l.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falco dnia Pon 9:49, 20 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markus
Fachowiec
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lublin/Swidnik
|
Wysłany: Śro 9:37, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
A niech mi ktoś powie ile w amorki trzeba wlać na strone oleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Domin89
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła/Ujście
|
Wysłany: Śro 15:05, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Według mojej instrukcji obsługi 150 mililitrów na jedna strone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|