Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

O... ol... olej (skrzynia+silnik+amorki)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:35, 15 Kwi 2009    Temat postu: O... ol... olej (skrzynia+silnik+amorki)

AhOj! Wink

temat rzeka, więc czemu nie spróbować jeszcze raz... Wink

Jawa 356 175 '58 silnik na dotarciu, po kapitalce przebieg 200km.

1. Jaki olej lejecie do skrzyni biegów, jaki do przepłukania?

2. Jaki olej do mieszanki? Ja leję Orlenowski półsyntetyk, na razie zgodnie z instrukcją 1-15 (choć mam też wzmiankę, aby na pierwsze 500 km dać 1-12!). Potem 500-2000km 1-15 i docelowo 1-20.

3. Jaki olej do amorków?
Dziękuję za uwagę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falco dnia Wto 7:48, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 13:23, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Było wcześniej, do skrzyni LUX 10, do paliwa półsyntetyk czerwony Orlenu, do zawieszenia Hipol.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:52, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Nie znalazłem osobnego wątku, choć przyznaję, że po dogłębnym... Wink przeszukaniu znalazłem pojedyncze odpowiedzi.

A jakieś wskazówki co do samej mieszanki na docieranie czy inne własne sugestie...?

Dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Czw 8:05, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Tak- przy docieraniu 1:30 potem 1:40- nie lej tak dużo jak teraz chłopie! to nie te czasy,że oleje były guzik warte. Zawalisz wszystko nagarem niepotrzebnie i silnik się będzie grzał. Im więcej oleju w paliwie tym trudniejszy jego zapłon, silnik się męczy, nie ma mocy. A docieranie nie ma polegac na zamulaniu silnika - wręcz przeciwnie- trzeba go przyzwyczajać do tego,że będzie kręcony do obrotów mocy maksymalnej. Ale jeśli się bardzo boisz to lej na docieranie 1:25 a potem 1:35. Choć gwarantuje że przy 1:30 a potem 1:40 nic złego się silniczkowi nie stanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:18, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Jawsim napisał:
Tak- przy docieraniu 1:30 potem 1:40- nie lej tak dużo jak teraz chłopie! to nie te czasy,że oleje były guzik warte.

Zawalisz wszystko nagarem niepotrzebnie i silnik się będzie grzał.

Ale jeśli się bardzo boisz to lej na docieranie 1:25 a potem 1:35.


Dobrze w takim razie kolejne tankowanie będę robił 1-25 do 500km a docelowo 1-40.
2T to dla mnie zupełna nowość a ponieważ nie znam nikogo kto by miał Jawę z moich okolic, to opieram się jedynie na wiedzy z książki serwisowej oraz przeczytanej w sieci, stąd moje zagowstki... Wink

Co do nagaru, to czy po 500 km mam wszystko rozebrać, przeczyścić, itp? Mógłby mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić co i jak lub skierować gdzie szukać takich informacji...?
Na pierwszy raz wolałbym, aby mi ktoś pomagał na żywo, bo potem wiadomo, że będę wszystko robić sam (analogicznie jak z Garbuskami). Wink

Dzięki!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falco dnia Czw 8:20, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:39, 16 Kwi 2009    Temat postu:

kwestia czysczenia sprowadza sie do usunięcia nagaru z denka tłoka, głowicy i kanałów wydechowych. Można jeszcze sprawdzić czy nic złego się nie dzieje z pierścionkam (zapiekanie)...

Cytat:
czy po 500 km mam wszystko rozebrać

Hmmm... wszystkiego nie musisz rozbierać Very Happy Zależy ile lałeś oleju do paliwska i jak ją "traktowałeś"... Jeśli było wszystko jak należy to wydaje mi się że nie ma jeszcze takiej potrzeby Wink
PS: Sprawdzić czy wszystko ze sobą współpracuje zawsze można Very Happy Wcześniej znaleziona usterka oszczędzi nam nerwów w trasie Smile
Pozdro Exclamation


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Czw 13:40, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Czw 20:19, 16 Kwi 2009    Temat postu:

ehh ile razy można pisać... lejcie olej platinum 2t a nie to czerwone ścierwo!! wystarczy popatrzeć na jego cene i porównać z Miksolem S. Platinum mam teraz zalane 1:50 i nie ma problemu przy czerwonce przy 1:40 łapało tłok, nie ma szans że go jeszcze zaleję do baku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Czw 22:10, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Aker ,przyjacielu- TOBIE łapało tłok- na czerwonym ścierwie jeżdżę już chyba z 6 lat i nigdy nie spowodowało żadnej przykrej w skutkach awarii. A uwierz mi lub nie,ale wytrzymywał bardziej srogie baty niż użytkowanie w niewysilonej 353. Wiadomo,że tamten jest lepszy- ale ja wole krew. A jak już szaleć to Castrol 2T a nie ten Platinum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:10, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Jawor napisał:
kwestia czyszczenia sprowadza sie do usunięcia nagaru z denka tłoka, głowicy i kanałów wydechowych. Można jeszcze sprawdzić czy nic złego się nie dzieje z pierścionkami (zapiekanie)...

Zależy ile lałeś oleju do paliwska i jak ją "traktowałeś"...


Przebieg jest symboliczny, bo jak wspominałem przywiozłem ją zimą a prawko właśnie robię, więc kręciłem się tylko po okolicy... Wink

Gdy kupiłem miała 180m km i zalewana była (chyba) 1-16 Treworem oraz czerwonym Orlenem. Ja zatankowałem dopiero 1 bak i wlałem właśnie czerwony Orlen 1-15 a przejechałem ok. 20 km. Wink

P.S. Co do Platinum, to też się zastanawiałem, ale tutaj cena jest już zbliżona do markowych produktów np. Midland (syntetyk), dlatego tak ciężko jest na coś się zdecydować, zwłaszcza gdy każda sroczka swój ogonek chwali... Wink

Dziękuję!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 6:06, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Midland ma nieciekawą opinię. Ale jesli masz czysty silnik to ok. Midland po prostu rozpuszcza nagary,ale ma złe warunki spalania- więc zakleja silnik. Nadaje się do wysokoobrotowych silników,mocno wysilonych. Do starej,poczciwej jawy najlepszy jest Castrol. mineralny lub półsyntetyczny. Nie pełen syntetyk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 8:16, 19 Kwi 2009    Temat postu:

ja w tamtym sezonie jeździłem na orlenie w dawce 1:45 jawa szla jak burza nigdy się nie przytarła ani nic takiego potrafiłem jechać równo z Ts-kami i Cz-tami na zlocie ( jak wypadliśmy na A4 to każdy na max ) w tym roku zmieniłem stosunek na 1:30 i jawa nie jedzie max to 90 km/h wiec chyba wrócę co poprzedniego stosunku mieszanki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:04, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
Gdy kupiłem miała 180m km i zalewana była (chyba) 1-16 Treworem oraz czerwonym Orlenem. Ja zatankowałem dopiero 1 bak i wlałem właśnie czerwony Orlen 1-15 a przejechałem ok. 20 km.


hehe ładna mieszanka... no cóż jeśli Ci zależy na motocyklu to chyba wiesz co zrobić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:52, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Dziękuję ponownie za wszelkie bardzo cenne dla mnie sugestie!
Teraz będę dawał 1-25 do 500km potem 1-30 a docelowo 1-40.

Co do wyboru oleju, to wiadomo temat rzeka, ale też uważam, że Castrol ma bardzo dobre produkty do starszych silników (np. Garbusków). Wink

Poszperałem jeszcze, więc pomęczę, jeśli będziecie mieli dość, to mówcie, zawsze byłe drobiazgowy... Wink

W moim sklepiku gdzie zaopatruję się w chemię mają drogiego Castrola (ok. 40zł/1l.), ale ponoć do zabytków bardzo dobry jest również Shell Advance VSX 2T, który kosztuje 25zł/1l.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falco dnia Pon 9:49, 20 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markus
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lublin/Swidnik

PostWysłany: Śro 9:37, 22 Kwi 2009    Temat postu:

A niech mi ktoś powie ile w amorki trzeba wlać na strone oleju?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Śro 15:05, 22 Kwi 2009    Temat postu:

Według mojej instrukcji obsługi 150 mililitrów na jedna strone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin