Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Olej - skrzynia i paliwo
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pią 14:31, 13 Lip 2012    Temat postu:

Witam. Dzięki ,byłem akurat w ORLENIE kupiłem ORLEN OIL 2 T Semisynthetic. No fajnie tu napisali 100 ml na 5 litrów o ile producent silnika nie zaleca inaczej. A chyba zaleca 1 na 20. Ale słucham was praktyków bo nie wpuścicie mnie w sen o JAWIE. Pozdrawiam z pogodą ducha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markus
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lublin/Swidnik

PostWysłany: Nie 9:36, 15 Lip 2012    Temat postu:

Ja rozrabiam tak jak zaleca instrukcja czyli 1:50, jak mocniej przygazuje to podkapca,w stosunku 1:20 było by chyba ciemno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 20:18, 15 Lip 2012    Temat postu:

Nie ciemno, tylko biało Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Pon 17:54, 16 Lip 2012    Temat postu:

Ja używam tylko i wyłącznie oleju putoline MX5 (błękitna krew).

[link widoczny dla zalogowanych]

Na dotarciu 1:40. Nie ma problemu z "chwytaniem" tłoka, nie ma białej chmury za mną.

Olej ten nie tworzy nagaru i elegancko przepłukuje silnik, nie spala się na smaruje wszystko jak trzeba, i wylatuje rurą Smile

Nie jest tani (40zł/l), ale już żadnego innego oleju nie stosuje w moich pozostałych sprzętach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Sob 11:56, 29 Gru 2012    Temat postu:

Koledzy, jak to jest z ojem do skrzyni. Instrukcja mówi: Castrol SAE50 Castrol SAE20. CZy to znaczy że ma być od- do? W przedziale 20 do 50? Kupiłem Orlenowski Superol CC SAE 30. Będzie dobrze według was? Nie chodzi mi o odpowiedzi typu "ja tam leje hipol i chodzi" tylko o to jak wy rozumiecie zalecenia książki serwisowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 14:44, 29 Gru 2012    Temat postu:

To co książka serwisowa pisze traktuj z przymrużeniem oka Wink Teraz jest zupełnie inna benzyna, jak i oleje. Co do oznaczeń SAE, w itp itd polecam poczytać w google.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Nie 19:23, 30 Gru 2012    Temat postu:

Zgadzamsię w pełni z jaworem, z doświadczenia wiem że Lux jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 19:45, 30 Gru 2012    Temat postu:

Ja stosuję do benzyny czerwony ORLEN, a do skrzyni stary poczciwy hipol.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Nie 19:57, 30 Gru 2012    Temat postu:

Mi z kolei hipol ciągnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:59, 30 Gru 2012    Temat postu:

Cytat:
Mi z kolei hipol ciągnie.


lejesz coś bardziej gęstego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Nie 20:01, 30 Gru 2012    Temat postu:

Leję Luxa bardziej rzadki. Gęstszego od Hipolu chyba nie ma,nochyba że Towot Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Śro 16:18, 02 Sty 2013    Temat postu:

no i się od nowa zaczęło Razz mi chodzi o to czy instrukcja ma na myśli SAE od 20 do 50? Są skany instrukcji w galerii to każdy może popatrzeć sobie i się wypowiedzieć. A z tym hipolem to się nie wygłupiajcie. Konstruktorzy nie wbierali lepkości oleju na pałę, tyle jednak z czegoś im to wynikało. Żeby przekładnia fajnie pracowała to na luzach międzyzębnych musi powstawać film olejowy. Jak lejecie prawie towot, jak to tomek nazwał, to wcale nie jest tak super. Jawa będzie chodzić, tak samo stary diesel pojedzie na rzepakowym. Ale chyba nie o to chodzi Smile peace...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:31, 02 Sty 2013    Temat postu:

Cytat:
czy instrukcja ma na myśli SAE od 20 do 50?


tak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 20:22, 02 Sty 2013    Temat postu:

Nie przypuszczałem że olej STIHL HP nadaje sie do motocykla, jako mieszanka paliwowa. Używam go do piły spalinowej i jest ok, ale do motoru.

A pod nazwa LUX 10 co rozumiecie?
Czy ten olej lejecie do silnika [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 20:56, 02 Sty 2013    Temat postu:

Ja tam zawsze leje LUXa klasa lepkości odpowiada Jawie i jest ok a dodatkowo jest bez żadnych uszlachetniaczy które np powodowałby by ślizganie się sprzęgała
Może jestem starej daty ale od kiedy posiadałem Rometa czy WSK czy coś innego 2T zawsze stosuję Luxa i nigdy nie miałem z nim problemów , a dodatkowo pracuję w hurt. motoryzacyjnej i trochę się znam na olejach tz miedzy olejem Motul czy Valvoline lub innym markowym wybieram zawsze Luxa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin