|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:23, 26 Kwi 2009 Temat postu: Pierwsze schody... |
|
|
AhOj!
od samego rana miałem dziś pod górkę, więc chciałem się zrelaksować krótką przejażdżką po okolicy...
Wystawiłem świeżo zatankowaną SenNą... z garażu a tu zaczęło się od tego, że próbując ustawić lusterko tak by było coś w nim widać i zawieźć do szklarza na dorobienia szkła z kedrą... ułamałem nóżkę.
Następnie SenNa... po 2 kopie zagdakała, zgasła (jak nigdy dotąd), zagdakała, zgasła, następnie było już tylko gorzej i całkowity brak zapłonu...
Czyszczenie świecy lub (wstydliwe) odpalanie z pychu czy na koniec zewnętrznego prostownika nic nie dało, nawet burknięcia...
Wku..ny zostawiłem aku pod prostownikiem i poszedłem na browca do domu.
P.S. Nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie czy tylko mi się wydawało, ale po wcześniejszej przejażdżce sprzed kilku dni, miałem wrażenie, jakby silnik minimalnie przerywał, tak naprawdę prawie niewyczuwalnie.
Odpalałem potem na próbę, bez żadnych problemów, wkręcał się, nic nie stukało, śmierdziało, itp...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falco dnia Wto 7:47, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 20:45, 26 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
polecam sprawdzenie instalacji (pierwsza rzecz ) a jeśli to nie pomoże daj znać... coś poradzimy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markus
Fachowiec
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lublin/Swidnik
|
Wysłany: Nie 20:46, 26 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Kondensator sprawdzałeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:38, 26 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem czy jest iskra (była, ale czy poprawna nie wiem, bo nie mam odniesienia) w Garbie jest mocniejsza, ale to w końcu 6V...
Paliwo jest podawane, bo świeca była mokra a pod koniec aż ciekło z tłumika...
Podejrzewam, że moja "dyskoteka" powoduje niedoładowanie aku a bez zdrowej iskry nie ma bata na zapłon, tak na chłopski rozum...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 23:12, 26 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
po pierwsze iskra nie może strzelać na boki... Wkręć nową, może świecę szlag trafił...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Domin89
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła/Ujście
|
Wysłany: Nie 23:20, 26 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Wyczyść dyszę od paliwa z prawej strony gaźnika obok regulacji mieszanka-powietrze. Miałem takie same objawy. Motocykl odpalał i po sekundzie gasł. Jeśli to nie pomoże polecam przeczyścić cały gaźnik.
Równiez świeca może mieć wine tak jak sugeruje nasz kolega, mój przedmówca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:09, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Wstałem o świcie, zabrałem miernik, włożyłem naładowany aku, wkręciłem inną (używaną, ale sprawną) świecę i... parsknęła, burknęła, strzeliła ze 2 razy i potem już cisza. Ponowna zmiana świecy (nie była zalana) i bez różnicy...
Co mnie jeszcze bardzo zaniepokoiło, to bardzo charakterystyczny i głośny syk dochodzący z okolic cylindra gdy wciskam kopniaka...
Obawiam się, że nie mając nigdy wcześniej do czynienia z motocyklami, nawet bardzo prostymi sam nie dojdę ładu, zwłaszcza, że przyczyn może być kilka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12:34, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Polecam przeglądnąć ten artykuł... [link widoczny dla zalogowanych]
Typowe niedomagania... Jeśli nie miałeś styczności z motocyklami nic nie szkodzi Z biegiem czasu można się wszystkiego nauczyć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pon 12:34, 27 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Domin89
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła/Ujście
|
Wysłany: Pon 12:51, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
O kolego. Mozliwe, że głowica ci przepuszcza. Posłuchaj czy syk wydostaje sie z okolic swiecy, jezeli tak to wysadziło ci tulejkę ( można skleic ale raczej nie polecam, bo i tak bedzie przepuszczać ) W tym przypadku zerkasz na alledrogo i kupujesz głowicę za około 25 zł.
Jezeli dmucha spod głowicy, no to mniejsze zło, musisz wymienic uszczelkę. Jednak nawet jesli masz trakie objawy, motocykl powinien odpalić, co prawda strzela ale chodzi .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Pon 23:33, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Albo uszczelnienie wału pod wirnikiem- czasem są wysokie obroty- a czasem zamula lub nie odpala wcale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:01, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi!
Poczekam na wolną chwilę Marcinu i mam nadzieję, że razem zlokalizujemy babola...
Na fotce widać sączące się paliwo, ale nie mam pewności czy pojawia się cały czas czy po próbie kopania z wykręconą świecą gdy sprawdzałem iskrę. Syk dochodzi ewidentnie z okolic głowicy, ale nie wiem czy gniazda świecy czy spod głowicy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Edycja:
Taa...
Spodziewałem się, że będzie jakaś mina, choć po cichu liczyłem tylko na "czeski błąd", ale jednak muszę zapłacić frycowe...
Po raz kolejny potwierdziła się reguła, którą sam w_b_i_j_a_m_ młodym GarBusiarzom do napalonych głów - "N_I_E_ kupuj pierwszego Garbusa* sam!!!". Oczywiście zrobiłem dokładnie wbrew sobie (niezłomna dusza punkowca...), więc teraz zagryzam zęby i na razie ni ch...a z jazdy...
Okazało się, że elektryka jest mocniej pokopana niż sam wcześniej namierzyłem, zresztą już w ogóle przestała dawać iskrę...
To jeszcze do przebolenia, bo wiązka nie jest skomplikowana, odbiorników mało, byle znaleźć czas i po schemacie położyć nową...
Dodatkowo, co mnie najbardziej zaboli wyszło, że mam skopany tylny wahacz...
Plus takie "drobiazgi" jak spawany karter, przedmuch na tulejce świecy, choć na gwincie nadal mocno trzyma, jednak minimalny próg na cylindrze, zeżarta zębatka zdawcza...
Tyle na gorąco, co niestety na razie skutecznie eliminuje mnie z wyruszenia na szlak...
Dobre jest choć to, że sama Kyvacka nie wygląda na poskładaną z iluś tam dawców, duża ilość chromów wygląda zdrowo, jest zachowany bardzo duży stopień oryginalności podzespołów, nie ma dziwnych dziur, rzeźby, część elementów jest jednak wymieniona, itp.
Cieszę się też, że poznałem Gości z K-J, którzy zajmują się zabytkami od wielu lat, wiedzą co i gdzie warto regenerować, itp.
Aż sam się dziwię, że wcześniej się nie spotkaliśmy, ale ponoć najciemniej jest pod... Komendą czy jakoś tak...
Dziękuje za wszelkie rady, podpowiedzi, także wysyłane na pryw a na razie nie pozostaje mi nic innego jak przełknąć babola, ale chętnie nakopałbym do dupy "restauratorowi" psia jego mać...
* motocykla...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falco dnia Wto 7:48, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 9:35, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Nauczyłeś się mam nadzieje jednego-chcesz miec coś po remoncie? sam zrób ten remont- ciekawe na jakiej podstawie doszedłes,że nie jest składana z kilku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:44, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Jawsim napisał: | Nauczyłeś się mam nadzieje jednego-chcesz miec coś po remoncie? sam zrób ten remont- ciekawe na jakiej podstawie doszedłes,że nie jest składana z kilku... |
Niestety tak.
Jak mówiłem postąpiłem wbrew temu co innym powtarzam w nieskończoność, więc teraz płacę frycowe...
Mając na myśli, że nie jest to składak, czyli oryginalna rama zgodna z papierem, nie jest spawana z kilku, itp.
Wiadomo, że podzespoły mogły być na przestrzeni czasu wielokrotnie wymieniane.
Prądnica, gaźnik są też zgodne z modelem, reszta wyjdzie w praniu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falco dnia Wto 9:44, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 11:29, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
falco "Chcesz żeby było dobrze zrobione?? Zrób to SAM" Ja zawsze kieruje się taką maksymą... Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Sob 15:06, 16 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 9:56, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Chłopaki nie kopcie leżącego...
Dziś odstawiam SenNą... i zaczynamy krok po kroku eliminowanie wszystkich baboli...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falco dnia Nie 8:29, 17 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|