|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
avia
Pan Henio
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok krakowa
|
Wysłany: Wto 13:30, 16 Lut 2010 Temat postu: pomoc w uruchomieniu silnika 175 |
|
|
jak już pisałem mam rozbraną jawę prawdopodobnie 356 - niby wszystko jest kompletne ale jako że chciałbym spróbować uruchomić silnik proszę o pomoc w tej kwestii. Domyślam się że remont będzie konieczny i konieczna będzie ingerencja fachowca ale próbnie chciałbym spróbować go uruchomić. I teraz co i jak? Mam cewkę i silnik, jak sprawdzić działanie cewki ( czy może kupić nową), czy można próbować z aku 12V? czy kupić 6V? Jaką świecę użyć - tą co jest ? jak sprawdzić jej stan techniczny. Jak prowadzić kable żeby na krótko to spiąć...
Krótko mówiąc potrzebuję instrukcję krok po kroku - co i czym i jak robić żeby wiarygodnie sprawdzić możłiwość rozruchu silniku. Mam ogrzewany garaż więc mam gdzie się bawić pomimo pogody - problem jest że nie mam wiedzy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez avia dnia Wto 13:33, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Duch
Pan Henio
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:23, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o akumulator, to nawet nie próbuj na 12V, bo tylko popalisz instalację, jak ma być 6V, to nie kombinuj. Jeśli chodzi o podpięcie kabli" na krótko", to wystarczy, że poprowadzisz kable z akumulatora do przerywacza i podepniesz to z cewką. Zapewne będziesz musiał wyregulować przerywacz.
W kwestii świecy, najlepsze są iskry, i PALe, więc jeśli masz starą to przeczyść ją i pewnie będzie hulać. Co ważne przed odpaleniem zajrzyj do silnika, czy pierścionki nie są pozapiekane, czy jest olej w skrzyni itp., bo możesz sobie nieźle narozrabiać, jeśli stała długo to warto mieszankę wstrzyknąć najpierw przez głowicę, żeby nasmarować trochę silnik przed próbami odpalenia, dwusuwy nie lubią pracować bez wydechów, więc do odpalania warto jest je mieć zamontowane, wstępnie ustaw gaźnik i możesz próbować, jeśli o czymś zapomniałem, niech bardziej doświadczeni koledzy mnie poprawią.
Powodzenia przy remoncie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Duch dnia Pią 11:24, 19 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Pią 20:06, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli zastosuje cewkę 12V i podłączy na krótko to może a właściwie musi być aku 12V. Reszta jak kolega wyżej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
avia
Pan Henio
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok krakowa
|
Wysłany: Sob 20:45, 20 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
więc tak świeca na oko zdrowa, przewód WN do kupienia, cewka do kupienia, aku do kupienia. Schemat prądowy znalazłem ( okazuje się że + mam podać na masę???)po niedzieli wielkie zakupy tylko pytanie -cewka doczytałem że na 6V i polska lub czeska ale czy są różne ( nie wiem do komarków inne a do większych inne) czy cewka to cewka i liczy się sztuka?
Aku kupować żelowy czy kwasowy czy AGM ( taki z wełną nasączoną kwasem) i jaki duży czy wystarczy 4,5Ah ( są żelowe lub Agm najtańsze) czy szukać koniecznie 7,5Ah, - raczej kwasowe lub AGM motocyklowe dużo droższe.
dziękuję za cierpliwość jaką macie odpowiadając na moje banalne dla fachowców pytania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 8:18, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
cewka:
[link widoczny dla zalogowanych]
akumulator:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak nic nie masz to kupuj takie jakie powinno być czyli 6V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Nie 21:24, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
tak + na masę o ile masz org prądnice, najlepiej sprawdź na prądnicy na tabliczce jest oznaczenie.
każda cewka 6V motocyklowa czy samochodowa będzie śmigać
Aku... tu są zdania podzielone, czy lepiej kwacha czy żel. Ja skłaniam się do kwasowych, ogólnie im większa pojemność tym lepiej, w puszkę Jawy zmieszczą się nawet 16Ah tylko trzeba znać dokładne wymiary. W literaturze podawane jest 14Ah
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vogelteam
Młodszy majster
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:25, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
no i sprawdź przerywacz platynki bo to czesto lubi być zaśniedziałe... miałem z tym problem na poczatku, wystarczy oczyścic papierkiem ściernym i ogień...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|