|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
duniu
Czeladnik
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:34, 15 Lis 2015 Temat postu: Remont silnika Jawa 175 356 |
|
|
Witam wszystkich,
Jestem w trakcie remontu Jawy 175 typ 356 z 1960r. właśnie rozebrałem silnik i mam kilka pytań.
Tłok założony był 58,25mm czyli I szlif i był o na sworzeń 18mm.
W główce korbowodu tulejka z brązu do łożyskowania sworznia.
Łożyska w karterach siedziały bardzo słabo jak również na wale można je swobodnie zakładać i ściągać.
Z tego co widzę może być problem z częściami.
Czy da się kupić korbowód żeby wał zregenerować bo te od CZ są krótsze i węższe.
O tłok też ciężko na sworzeń 18mm.
Łożyska w kartery pewnie trzeba będzie wklejać i pytanie co z czopami wału to one są zużyte czy to łożyska i przez to tak lekko wchodzą.
Proszę o jakieś sugestie, rady może ktoś przerabiał ten temat już.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Pon 13:00, 16 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Jeżeli sworzeń 18mm to tłok z Cz 450. Oryginalnie Jawa 356 miała 15 lub 16 mm. Tłoki da się dostać. Nawet na allegro są, wystarczy poszukać. Pasuje też z nowszej Cz 477 lub 487, zależy od tulejki w główce korbowodu, którą da się wymienić. Znając życie i tak pewnie będzie luz na sworzniu i tulejka nadaje się do kosza. Dorabiasz nową tulejkę i po sprawie. Co do wału, najprawdopodobniej czopy do wymiany, do dostania np w motoren.sk Zobacz czy na nowych łożyskach też jest taki luz. Dla pewności łożyska można wkleić na klej do tego przeznaczony. Wał można zregenerować na starej korbie.
PS. masz dwa tłumiki czy jeden? może ktoś założył górę z Cz 175 typ 450
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Pon 13:03, 16 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
duniu
Czeladnik
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:44, 16 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Mam dwa tłumiki.
Sprawdziłem te łożyska nowe w kartery wchodzą z lekkim oporem, dostaną trochę kleju i będzie ok.
Na wał od strony sprzęgła ręcznie nie da się wcisnąć czyli ok, a od iskrownika wchodzą bardzo lekko i można je przesuwać czyli czop do wymiany.
Fakt wał można zregenerować na starej korbie i tak trzeba będzie zrobić.
Tak myślałem jeszcze żeby kupić tłok od cz175 na sworzeń 16 i w główkę korbowodu dać łożysko igiełkowe powinno być dobrze co myślicie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Czw 12:47, 19 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Możesz tak zrobić, ale korba do wymiany w takim razie, nie przerobisz starej korby pod koszyczek. Nie wiem, może podejdzie wał od 487? Tego nie jestem pewien i nie chce wprowadzić w błąd. Ogólnie koszyczek czy też igiełki to trwalsze rozwiązanie od tulejki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Czw 12:51, 19 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
duniu
Czeladnik
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:38, 01 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Wał poszedł do regeneracji a cylinder do szlifu.
W najbliższym czasie będę składał silnik i mam pytanie. Z prawej strony od prądnicy w karterze jest jedno łożysko o symbolu NJ 304. jest to łożysko walcowe które ma możliwość wysuwania się w jedną stronę i tu pytanie w którą stronę je założyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Czw 20:43, 03 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Nie spotkałem się z takim lozyskiem, Zawsze miałem kulkowe czyli najprawdopodoniej ktoś założył talie zamiennie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Czw 20:48, 03 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
W katalogu faktycznie jest takie z wałeczkami. Załóż kulkowe i tyle. 3 łożyska przychodzą na wał, wszystkie takie same rozmiary.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
duniu
Czeladnik
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:57, 03 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
dawid2b napisał: | W katalogu faktycznie jest takie z wałeczkami. Załóż kulkowe i tyle. 3 łożyska przychodzą na wał, wszystkie takie same rozmiary. |
Za późno już mam kupione to łożysko wałeczkowe, skoro takie było w katalogu to takie założe. Według mnie powinno być założone tak aby ewentualna praca była możliwa do "środka" silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|