Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ściąganie cylindra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moto Novi
Pan Henio



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 22:05, 07 Mar 2012    Temat postu: Ściąganie cylindra

Witam po dłuższej nieobecności na forum, mam może dla niektórych, dosyć amatorskie pytanie, ale ma ktoś może jakieś patenty na wyjęcie cylindra ,chodzi o silnik modelu 356 175ccm, silniczek wygląda na dziewice bo nie ma śladów rozbiórki typowych dla PRL-owskich mechaników i jest złożony prawdopodobnie na krygielitowych uszczelkach bez żadnych klejów ,co ciekawe cylinder (bez uszczerbków użebrowania) z tłokiem są nominalne, jednak próg jest jak góra Kamieńsk ,miałem zamiar go przeszlifować ale nie chce zejść po dobroci ,ani po podważaniu śrubokrętem czy meslem ,a nie chce go uszkodzić.Proszę o porady w tej prostej sprawie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 0:27, 08 Mar 2012    Temat postu:

odkręć szpilki,zdejmij głowice, oblej wszystko ładnie wd40, opukaj gumowym młotkiem cylinder i zacznij ściąganie. Filozofii tu nie ma Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 18:58, 08 Mar 2012    Temat postu:

Nie kombinuj nic tam ze śrubokrętem, bo coś, uszkodzisz.
W ostateczności poświęć tłok i po sprawie.
Poszukaj dobrze w tematach, bo już gdzieś była podobna rozprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moto Novi
Pan Henio



Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 20:18, 08 Mar 2012    Temat postu:

To że mój sposób nie ma skutków a może spowodować szkody o tym już wiem. Szpilki wykręciłem już na samym początku, jak na razie spróbuję to czymś oczyścić dopiero potem będą próby z gumowym młoteczkiem, nie chciałbym uszkodzić kołnierza cylindra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 18:33, 09 Mar 2012    Temat postu:

Gumowy się nie nada, najlepiej miedziany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Pią 18:50, 09 Mar 2012    Temat postu:

Ja zawsze opukuję gumowym młotkiem...zawsze pomaga Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 21:32, 09 Mar 2012    Temat postu:

możesz spróbować wykorzystać ,,rozszerzalność cieplną metali,,- tzn metal po nagrzaniu minimalnie zwiększa swoją objętość (aluminium i żeliwo mają delikatnie inną rozszerzalność) - jeśli jesteś w stanie zdobyć mały palnik - taki jak np do opalania farby (na propan butan) albo elektryczną opalarkę, to spróbuj podgrzać tą ,,użebrowaną,, część karteru która imituje przedłużenie cylindra - grzej w kilku miejscach, a nie w jednym aby nic nie stopić lub spalić Smile po pierwsze powinno to osłabić hermetyk lub inne cudo którym ktoś mógł to uszczelnić kiedyś, po drugie jeśli wszystko poszło by zgodnie z planem to nagrzane aluminium powinno odkleić się od tulei cylindra - zawczasu tylko wszystko pozabezpieczaj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin