Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik 350 remont... Ciekawe wnioski...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Śro 12:01, 18 Lut 2009    Temat postu: Silnik 350 remont... Ciekawe wnioski...

Witam.
Od wczoraj jestem posiadaczem silnika o poj. 350cc od starej jawy, a własciwie od velorexa oscara 16.
Silnik oczywiscie pasuje do mojej 250, i kupiłem go w celu zamontowania go właśnie w tej ramie. No i powstał problem. Ponieważ nie mam kapy prawej i osłony gaźnika, ale to jest mniej istotne. kapa lewa ma otwór na wyjscie wału przystosowane do metalowego kólka (tego od wiatrakow).
Kopniak osobno i biegi osobno, nie patrzyłem jeszcze czy mechanizm od 250 podejdzie i bede miał wspólnego kopniaka i biegi. Nie mam stojana pradnicy. I tu zdziwienie, poniewaz myslałem że podejdzie od 250 cala pradnica tj. wirnik i stojan. Tymczasem mocowanie pradnicy do wału jest o wiele szersze niz w 250cc. Pytałem w innej zakładce strony o kapy. według Jawsima pasuja od 250cc, moja odpowiedź brzmi, NIE. Potrzebne sa troche dłuższe i szersze, poprostu proporcjonalnie powiekszone. OK to było tyle na temat samego silnika. I teraz pytanie. Skad wziąśc pradnice ? Czy podejdzie od nowej 350cc ? Ewentualnie poźniej zrobie pomiary tego mocowania do wału i zamieszcze zdjecia. Mógłbym relacjonowac postęp swoich prac. Przy okazji inni mogliby doradzic. Acha i jeszcze jedno, jesli ktos posiada czesci od 354 silnikowe prosze o kontakt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Śro 12:29, 18 Lut 2009    Temat postu:

O stary- zonk. Nie podejdzie Ci prądnica ani od oryginalnej 354 350 bo jest ona taka sama jak w 125,175,250, jak w CZ 175 450 i 250 455. Nie podejdzie Ci równiez pradnica od nowszych jaw i cz- mówie tu na przykład o prądnicy od JAWY 350 6V 75W. Te prądnice sa wymiarowa identyczne- założyłem do mojej jawy 353 taką prądnice 75W od jawy 634 i pasowała idealnie- zero kombinacji. A twój silnik jest przystosowany pod dynastarter- prądnico-rozrusznik, którego i wirnik i stojan były dość jebitne. pozostaje szukac elektrowni od velociraptora- ale wtedy będziesz miał Jawę z org el rozrusznikiem Wink Co do dekla- w takim razie się myliłem. Porównałem moje kartery 354 z deklem od 250- faktycznie- kształ ten sam- mocowanie tez na dwie śruby ale ten od 350 jest szerszy i dłuższy a także głębszy ( nie wiem po kiego czorta skoro pradnica ta sama- pewnie kartery 350 mają mniejszą wnękę i trzeba było to upchnąc) a systemu z osobnymi biegami to bym nie zmieniał- jest lepszy niz wspólny- choćby z racji tego,że że mozna sobie ustawić osobno połozenie kopniaka i owej dźwigni zmiany biegów- co przy zintegrowanym systemie jest najbardziej wkurzające.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Śro 12:50, 18 Lut 2009    Temat postu:

To jest niewatpliwie problem, ale od czasu do czasu pojawiaja sie jakies czesci od velorexa. Tych biegów rzeczywiscie nie bede ruszał. NO cóz pozostaje mi czekac i szukac. jezli ktos wie cos woiecej na temat tego ustrojstwa prosze pisać Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 13:37, 18 Lut 2009    Temat postu:

jeśli uchwyty w karterach sa takie same jak w 354 ( pod stojan ) to moze zmień czop wału??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Śro 14:08, 18 Lut 2009    Temat postu:

sprawdzałem. Prawy karter jest troszke inny, jednak otwory na stojan w karterze pasuja i umożliwiaja zamocowanie stojana jednak przy zastosowaniu obreczy dystansowej (chodzi o to ze po dokreceniu stojana cewki sa bardzo narazone na uszkodzenie poprzez tarcie). Poprostu stojan musi byc zamocowany tak 5 mm od kartera Razz
Ale to dobry pomysł żeby zmienic czop.
Moze podejdzie od 250cc Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin