|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Domin89
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła/Ujście
|
Wysłany: Śro 12:01, 18 Lut 2009 Temat postu: Silnik 350 remont... Ciekawe wnioski... |
|
|
Witam.
Od wczoraj jestem posiadaczem silnika o poj. 350cc od starej jawy, a własciwie od velorexa oscara 16.
Silnik oczywiscie pasuje do mojej 250, i kupiłem go w celu zamontowania go właśnie w tej ramie. No i powstał problem. Ponieważ nie mam kapy prawej i osłony gaźnika, ale to jest mniej istotne. kapa lewa ma otwór na wyjscie wału przystosowane do metalowego kólka (tego od wiatrakow).
Kopniak osobno i biegi osobno, nie patrzyłem jeszcze czy mechanizm od 250 podejdzie i bede miał wspólnego kopniaka i biegi. Nie mam stojana pradnicy. I tu zdziwienie, poniewaz myslałem że podejdzie od 250 cala pradnica tj. wirnik i stojan. Tymczasem mocowanie pradnicy do wału jest o wiele szersze niz w 250cc. Pytałem w innej zakładce strony o kapy. według Jawsima pasuja od 250cc, moja odpowiedź brzmi, NIE. Potrzebne sa troche dłuższe i szersze, poprostu proporcjonalnie powiekszone. OK to było tyle na temat samego silnika. I teraz pytanie. Skad wziąśc pradnice ? Czy podejdzie od nowej 350cc ? Ewentualnie poźniej zrobie pomiary tego mocowania do wału i zamieszcze zdjecia. Mógłbym relacjonowac postęp swoich prac. Przy okazji inni mogliby doradzic. Acha i jeszcze jedno, jesli ktos posiada czesci od 354 silnikowe prosze o kontakt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 12:29, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
O stary- zonk. Nie podejdzie Ci prądnica ani od oryginalnej 354 350 bo jest ona taka sama jak w 125,175,250, jak w CZ 175 450 i 250 455. Nie podejdzie Ci równiez pradnica od nowszych jaw i cz- mówie tu na przykład o prądnicy od JAWY 350 6V 75W. Te prądnice sa wymiarowa identyczne- założyłem do mojej jawy 353 taką prądnice 75W od jawy 634 i pasowała idealnie- zero kombinacji. A twój silnik jest przystosowany pod dynastarter- prądnico-rozrusznik, którego i wirnik i stojan były dość jebitne. pozostaje szukac elektrowni od velociraptora- ale wtedy będziesz miał Jawę z org el rozrusznikiem Co do dekla- w takim razie się myliłem. Porównałem moje kartery 354 z deklem od 250- faktycznie- kształ ten sam- mocowanie tez na dwie śruby ale ten od 350 jest szerszy i dłuższy a także głębszy ( nie wiem po kiego czorta skoro pradnica ta sama- pewnie kartery 350 mają mniejszą wnękę i trzeba było to upchnąc) a systemu z osobnymi biegami to bym nie zmieniał- jest lepszy niz wspólny- choćby z racji tego,że że mozna sobie ustawić osobno połozenie kopniaka i owej dźwigni zmiany biegów- co przy zintegrowanym systemie jest najbardziej wkurzające.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Domin89
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła/Ujście
|
Wysłany: Śro 12:50, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
To jest niewatpliwie problem, ale od czasu do czasu pojawiaja sie jakies czesci od velorexa. Tych biegów rzeczywiscie nie bede ruszał. NO cóz pozostaje mi czekac i szukac. jezli ktos wie cos woiecej na temat tego ustrojstwa prosze pisać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Śro 13:37, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
jeśli uchwyty w karterach sa takie same jak w 354 ( pod stojan ) to moze zmień czop wału??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Domin89
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła/Ujście
|
Wysłany: Śro 14:08, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
sprawdzałem. Prawy karter jest troszke inny, jednak otwory na stojan w karterze pasuja i umożliwiaja zamocowanie stojana jednak przy zastosowaniu obreczy dystansowej (chodzi o to ze po dokreceniu stojana cewki sa bardzo narazone na uszkodzenie poprzez tarcie). Poprostu stojan musi byc zamocowany tak 5 mm od kartera
Ale to dobry pomysł żeby zmienic czop.
Moze podejdzie od 250cc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|