 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slavek
Czeladnik

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Wto 12:26, 20 Sty 2009 Temat postu: Sprzęgło w 175 |
|
|
Panowie - rozbierając silnik w 175 "stanołem" na sprzęgle, otóż nie moge odkręcić sprężyn - blokują je zawleczki ( problem z ich wyciągnięciem).
Czy może być to przyczyna że od nowości nie było rozbierane ???
Dzięki za każde info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 18:30, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie, problem w tym,że trzeba zacisnąc zęby i je wyjąć. Najlepiej w dwie osoby bo bywa,że zabraknie nam rąk. Jedna osoba doczołowo dociska podkładkę-a razem z nia sprężynę- a druga musi wyjąc zawleczkę. nie wybucha z reguły. Ciesz się,że to nie 250- tam trzeba mieć nerwy i krzepę z racji twardszych sprężyn. Modlitwa czasem pomaga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slavek
Czeladnik

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Wto 18:46, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jawsim napisał: | Nie, problem w tym,że trzeba zacisnąc zęby i je wyjąć. Najlepiej w dwie osoby bo bywa,że zabraknie nam rąk. Jedna osoba doczołowo dociska podkładkę-a razem z nia sprężynę- a druga musi wyjąc zawleczkę. nie wybucha z reguły. Ciesz się,że to nie 250- tam trzeba mieć nerwy i krzepę z racji twardszych sprężyn. Modlitwa czasem pomaga  |
Robiłem to w ten sposób ale sam,doszłem do wniosku że do takiej "małej"sprawy nie potrzeba dwóch osób - a jednak .
Zawleczki po obu stronach są zaklepane - tak jakby trzeba jedną strone zeszlifować .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 20:16, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie nie są zaklepane- maja kształt takiej małej hantli? To po to,żeby nie wypadły bo one sie potrafią obracać wkoło własnej osi. Ich przekrój wzdłużny ma kształt dwuteownika jakby. Takie mają być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slavek
Czeladnik

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Wto 20:29, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jawsim napisał: | Nie nie są zaklepane- maja kształt takiej małej hantli? To po to,żeby nie wypadły bo one sie potrafią obracać wkoło własnej osi. Ich przekrój wzdłużny ma kształt dwuteownika jakby. Takie mają być. |
To już pójdę na łatwizne - Czym najlepiej je wybić,usunąć ( kąbinerki,coś w stylu punktaka ,młoteczek)???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
neronman
Czeladnik

Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko
|
Wysłany: Wto 21:16, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
najprościej wkrętakiem przy 175 ale potrzeba trochę nacisku na podkładkę na zdj poz 10
http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=329 (foto z 250) lub robisz prostą dźwignię wkręcasz śrubę w blok silnika przy sprzęgle i do tego szukasz coś w kształcie litery T dociskasz podkładkę i wyjmujesz kombinerkami bolec
Dzięki Jawsim za poprawkę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez neronman dnia Wto 21:32, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 21:25, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
neronman nie na nakrętkę tylko na podkładkę. Slavek fajnie fajnie,możesz nawet je wybic,ale pomyśl,że potem będziesz musiał to złożyć. Więc i tak czeka Cię walka i tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SZAJBUS_SzeF
Czeladnik

Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lędziny woj. Śląskie
|
Wysłany: Wto 23:14, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie trzeba do tego dwóch osób jednak jak się na spokojnie przy piwku stanie przed silnikiem to można to zrobić samemu. W Jawie 90 użyłem płaskiego klucza (bodajże 14 który jest szerszy niż seger a węższy niż podkładka sprężyny), młotka i małego płaskiego śrubokręta. Klucz przyłożyłem do podkładki i trzymałem lewą ręką, młotek oparłem o klucz i klatkę piersiową i prawą ręką za pomocą śrubokręta zdjąłem owy seger jednak tutaj sprawa jest troszkę inna. Miałem też inny sposób na to ale doprowadził do wystrzelenia sprężyny w moje zęby.
W Jawie 90 wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 20:15, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
znajdź kawałek rurki, wytnij flexem dwa nacięcia, owin drugi koniec szmatą/taśmą klejącą i masz gotowy przyrząd
w moim przypadku trafiła się rurka od kotwicy (metalowego kołka rozporowego) idealnie pasująca średnicą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danio
Młodszy majster

Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 21:34, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie no nie przesadzajmy, sprężynę trzeba nacisnąć i tyle, co z tego ze ją wybijesz, jak wspomniał Jawsim i tak trzeba ją potem założyć, więc docisnąć. Druga sprawa przy wybijaniu napewno wszystko porozlatuje się po garażu i bedziesz szukał sprężyn przez godzinę średni sposób. Faktycznie za pierwszym razem moze być trochę ciężko z racji braku doświadczenia, ale da się. Ja w 250 wyjąłem je sam, a do Pudzianowskiego trochę mi brakuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Czw 15:11, 22 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
mój patent w 450 wygląda tak, że przekręcam bolcem w dół naciskam energicznie dwa trzy razy i zabezpieczenie samo wypada, a używam do tego co mi w ręce wpadnie, a ostatnio posłużył kawałek rurki z przecięciem
sam tez nie jestem olbrzymem 65kg chłopa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|