|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 19:56, 18 Sty 2012 Temat postu: Instrukcja obsługi po PL do Peraka typ 11 i ogólna pomoc |
|
|
Witam poszukuję instrukcji w języku polskim oraz spis części zamiennych do Peraka 11(w języku czeskim wszystko mam) lub pomocy człowieka który się na tym zna a wiem że takich jest wielu na tym forum :mogę wymienić z nika bo trochę czytam
Jak narazie kończę odnawianie 353 04(generalnie chromy , lakierownie ,szkiełkowanie itp) ale miałem okazje (można teraz tak nazwać) kupić Peraka 11 za rozsądną cenę, teraz tak można nazwać ehh
I się zakochałem w tym modelu , jednak trochę mnie przerasta renowacja bo nie bardzo mogę dowiedzieć się czy np części od 353 250 mogą pasować od mojego Peraka(silnik) , bo wiadomo części w org. są cięzko i drogo dostępne a nie chce go rozkręcać na pierwsze części żeby się przekonać co i jak , bo jak mnie przerośnie to wszystko to go spróbuję sprzedać a tego bym nie chciał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:30, 18 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Silnik jest prawie taki sam jak w kyvaćce. Martw się bardziej o części karoserii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
Młodszy majster
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:31, 18 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Za częściami rozglądaj się na Aukro (czeskie Allegro), trochę części jest drogich, ale nierzadko trafiają się w przystępnych cenach. U nas ostatnio na Allegro były puszki do Peraka w ładnym stanie za 50 zł/sztuka.
Nie jestem pewien jak wyglądają kartery w Peraku, ale chyba można założyć silnik z 250-tki (ale niech się w tej sprawie wypowie ktoś, kto ma pewność ).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jawa dnia Śro 21:32, 18 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Śro 21:51, 18 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
silnik można przełożyć - znacznie to ułatwi sprawe- dostępność części i ich ceny się zmienią
ale perak np niema skrzyni pół-automatycznej -biegi i rozruch mają oddzielne dżwignie - po tym ludzie orientujący się w temacie poznają zawsze możesz tymczasowo wsadzić silnik od 353, a w tym czasie dopracowywać ,,perakowy,,
jest to odstępstwo od oryginału (chwilowe), ale sam osobiście na oldtimer bazarze we Wrocławiu widziałem peraka odnowionego i zarejestrowanego na ŻÓŁTYCH TABLICACH z silnikiem od PANELKI 559 (!!!) I PRZESZŁO TO OPINIE ŻECZOZNAWCY (!!!)
na veteran-bazarze w czechach da się coś znaleść
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
Młodszy majster
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:22, 18 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ja tylko jeszcze dorzucę od siebie, że patrząc na czeskie strony z częściami do Jaw można znaleźć tam dużo przydatnych rzeczy. Aż sam byłem zdziwiony (jak pierwszy raz zajrzałem) ile rzeczy produkuje się do tych maszyn. Dużo zupełnie u nas nie osiągalnych. Jeżeli masz w miarę kompletnego Peraka to masz szczęście, jeżeli nie to nastaw się na spore wydatki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 23:07, 18 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Peraka kupiłem prawie kompletnego (blachy zdrowe i kompletne) razem z silnikiem jedynie co brakuje w org. to tłumiki , gaźnik i jego osłona ,kranik , i szkło reflektora przedniego oraz stopka i myślę to wszystko , nawet nie myślę żeby zamienic silnik na 353 choć mam takie z 2szt
Jedynie to tak jak mi potwierdzono potrzebuję danych czy silniki są podobne i czy są częsci wymienialne z silnikiem 353 bo o silniku Peraka nic nie mogę odnaleźć w naszym polskim
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Czw 0:18, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego silnik peraka a 353 z zewnątrz różni się jedynie dźwigniami i pokrywa gaźnika.
zagłębiając się głębiej to są inne nakrętki głowicy, w innym miejscu są numery,inny gaźnik + króciec, są dwa wałki do dźwigni startera i zmiany biegów, pólksiężyc startera również jest inny, inna jest średnica sworznia, inna prądnica, zamiast pierścieni segera między łożyskami wału są takie "sprężynki", chyba nie zgodze się z 353-tuner tam jest lizak do półautomatu i teraz nie mam pewności co do mocowania linki prędkościomierza czy jest takie samo czy tez nie.
Jeśli chodzi o wymiary i mocowanie silnika jest takie samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Czw 16:33, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
źle sie wyraziłem - chodziło mi że dźwignia rozruchu i dźwignia zmiany biegów są oddzielnie - różnic w detalach może być sporo, bo np ja mam 4 silniki do 353 i nawet mimo to że są z jednego modelu to różnią się między sobą (chociażby zębatki od łańcucha - w jednym silniku jest z dziewietnastoma zębami, w innym z siedemnastoma a w wersji dziewięcio-konnej z czternastoma - i są one sygnowane więc nie są to czyjeś wynalaski, nawet kartery się różnią międze sobą , wały, cylindry, głowice itd)
w tym dziewięcio-konnym są niektóre rozwiązania jak w peraku a niektóre jak w 353 (np głowica ma inną komore spalania, inną przylgnię, inne mocowanie do szpilek - takie specjalne nakrętki z cylindryczną częścią która wchodzi w powiększone otwory na szpilki , inny tłok itd itp
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Czw 16:46, 19 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 17:52, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
353-tuner napisał: | inny tłok itd itp |
czyli od 353 nie będzie pasował , a od czego będzie może ktoś dobierał tłok wraz z pierścieniami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 18:33, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Inny tłok? pierwsze słyszę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 20:14, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
no właśnie ja gdzieś czytałem że można założyć wał od 353 wraz z tłokiem cylindrem i głowicą i ma wszystko hulać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
Młodszy majster
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:54, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jedyne co nasuwa mi się na myśl w tej sytuacji to: przełóż wał z tłokiem, cylindrem, głowicą z 353 do Peraka i zobacz "na sucho" czy ruszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Czw 21:37, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
źle mnie zrozumieliście nie chodziło mi ze zupełnie inny i ze nie pasuje naprawdę jest inny , ale chodzi o to że perak mał mniejsze okienka w tłoku a 353 większe bo ma większe kanały ze względu na gaźnik o większej gardzieli i dyszy (może mało przejrzyście to wyjaśniłem ale zaraz ide do garażu i zrobie zdięcie) druga różnica to dłuższy płaszcz co powoduje mniejszy (w porównaniu z 353) czas otwarcia kanału dolotowego
jest inny ale można założyć od kivaczki
tak jak wał jest inny bo ma znacznie większe otwory wyrównoważające i w zupełnie innych miejscach ale przełożyć można z 353 i powinien pasować- ale zamiast przekładać ja bym poprostu zregenerował oryginał (akurat to ze otwory wyrównoważające są duże wpływa niekożystnie na osiągi silnika bo zwiększa się ,,objętość szkodliwa skrzyni korbowej;; ale to szczegół - akurat tu o osiągi nie chodzi
przed chwilą składałem sprzęgło w swojej 353 bo dziś dotarł do mnie czeski łańcuszek sprzęgłowy i przy okazji chciałem podmienić napęd prędkościomierza - wyjąłem z dziewięcio-konnego silnika i tam jest inny, nie pasujący do tego typowego silnika z zewnątrz silniki podobne a w środku niekoniecznie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Czw 21:38, 19 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Czw 22:08, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
już dodałem zdięcia (robione telefonem przy słabym świetle) zwrućcie uwagę na wielkość okienek i długość płaszcza - specjalnie zrobiłem zdięcia zarówno starym tłokom które kiedyś wyjołem z silników jak i nowym (wersja 9 i 12 koni) jeśli zauważycie różnice, to znaczy ze można wierzyć w to co pisze
http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=2152
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Czw 22:27, 19 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 0:07, 20 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
masz może cylinder od peraka i 353/04 ? Poza przylgną i wspornikami żeberek różnią się kształtami kanałów płuczących?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pią 0:11, 20 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|