|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Wto 21:48, 20 Gru 2011 Temat postu: Perak 350 - Który szlif? Jaki wymiar? |
|
|
W Peraku 350 jakie mają wymiary poszczególne szlify? Nominał, pierwszy szlif, drugi szlif, itd.??
Np. na jednej z Aukcji Allegro kolo sprzedawał według niego "komplet 3 nowych oryginalnych tłoków do JAWA 350 Perak firmy RIAL 652" z których tłok nominalny miał 65mm a jak u mnie mierzyłem cylindry mają one średnicę 58mm.
Jakie mają oznaczenia tłoki?? U mnie na tłoku znalazłem literkę L poniżej literkę C oraz sygnaturę z literami MH lub HW jeśli spojżeć odwrotnie i są one w owalu takim samym jak sygnatura PAL.
Co oznaczają te literki i co to za sygnatura??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Śro 21:44, 21 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
wymiary jak w jawie 354, litera ,,L,, to ,,lewy,, + bo sa dwa gary i trzeba rozróżnić prawy i lewy, ,,C,, to grupa selekcyjna (A,B i C zależnie od przedziału dokładności zachowania wymiaru nominalnego) inne litery to może skrót firmy albo stop aluminium jaki został użyty ale to oznacza sie zwykle np AK12 lub AK20. wymiar nominalny to 58mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Śro 22:41, 21 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
MH lub HW - sygantura firmy - 99% pewności, że czeskiej produkcji są tłoki
to moje tłoki do Ceni (zakupione w 4motor - później zwrócone niestety, ponieważ szlif nie wydał i poszedł II)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Śro 22:47, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 15:48, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Tłoki o których piszesz prawdopodobnie są do 250, jak jeden szlif w jawie wynosi 0,25, maksymalnie można było chyba zrobić 8, czyli 8*0,25=4mm, czyli w 175/350 maksymalna średnica tłoka to 62mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Czw 17:52, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
8x0,25= 2 a nie 4 ale mi nieraz lepsze pomyłki się zdarzają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Pią 23:26, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli skoro nominał to 58mm to pierwszy szlif wynosi 58,25mm, drugi 58,50mm, trzeci 58,75mm itd. ? Aż do ósmego który będzie wynosił 60mm i w Peraku 350 jest to max??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 13:14, 24 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
myśle że tak, nie spotkałem jeszcze np piętnastego szlifu osiem to itak dóżo - niektóre silniki mają 4 a nawet tylko 2 lub 3 ,,nadwymiary,, , na zamówienie można dorobić większy ale grubość tulei cylindra nie może być mniejsza niż 2mm chyba ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Sob 17:56, 24 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
u nas mamy fachowca, który wstawia nowe szklanki w cylindry 2T... koszt około 300zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 18:52, 24 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
do peraka można wsadzić bezproblemowo cylindry od 354 chyba, więc taniej może wyjść taka zamiana bo widziałem na allegro komplet cylindry po szlifie i tłoki za 300/350pln . a twoje mają już ósmy nadwymiar?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Sob 21:25, 24 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Pisałeś wcześniej, że 58mm to wymiar nominalny.
Gdybym chciał zmienić cylindry na cylindry od 354 to też i głowice musiałbym wymienić bo prerak ma inny odlew na uszczelkę niż 354. Poza tym nie szukam taniego rozwiązania tylko chcę aby było to zrobione porządnie i w oryginale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 21:47, 24 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
zgadza się ze pisałem iż wymiar nominalny wynosi 58mm - i co w związku z tym?
a co do oryginału to nie miałem na myśli tworzenia bubla tylko kolega Kreciu84 wspomniał o tulejowaniu, a kiedyś zagłębiłem się w tym temacie i zwykle nie jest to tanie - a ja tylko napisałem ze ,, ... taniej może wyjść taka zamiana ... ,, fakt faktem ze elementy z peraka i 354 różnią się od siebie - bo mam cylinder i głowice z silnika 353 o numerze 000 788 (!!!) i tam jest jeszcze jak w peraku kilka rozwiązań a w pozostałych trzech moich silnikach 353 jest inaczej- ale z zewnątrz nie widać kształtu powierzchni przylgni cylindra i głowicy, ja też staram się aby wszystko u mnie było na oryginał - ale 353/04 i 354/03 to sprzęty do których można znaleźć graty, a perak 350 jest mniej powszechny i kupno nie uszkodzonych cylindrów z dobrą gładzią cylindra jest możliwe ale trzeba troche farta mieć, a zrozumiałem ze ty już masz maksymalny nadwymiar
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Sob 21:58, 24 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
średnica moich cylindrów to 58mm i pisałem o tym w pierwszym poście a więc mam piękne nominalne cylindry więc zrobię mu pierwszy szlif tylko skąd tłoki dostać??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 2:00, 25 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
ciężko to dostać nawet w czechach, ale przy odrobinie farta idzie znaleść
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Nie 13:56, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Koledzy czy w Peraku 350 i 354 pierścienie są takie same jak w CZ 350?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czekoladowymis
Pan Henio
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Wto 15:04, 05 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Podepnę się pod temat. Może ktoś coś odpowie/podpowie. Potrzebuję tłoki do peraka 350 ze sworzniem fi 15. Gdzie takie dostać mogę?? Ktoś coś wie coś słyszał?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|