|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominikm10
Pan Henio
Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Nie 16:50, 10 Maj 2020 Temat postu: Awaria sprzęgła |
|
|
Witam,
Wczorajsza przejażdżka skończyła się awarią sprzęgła. Najpierw niewysprzęglało i przy zmianie biegów skrzynia szarpała, po chwili zaczęło działać poprawnie a po kilku kilometrach zaczęło ślizgać tak że nie mogłem się rozpędzić bardziej niż 30km/h...
Klamka od sprzęgła zrobiła się twarda a skok krótszy. Próbowałem wyregulować linkę przy rączce, następnie pod prawą kapą a na końcu śrubą z prawej strony. Efektu brak.
Nie rozebrałem jeszcze lewej kapy, bo pewnie z koszem lub tarczami będzie problem? Silnik niby po remoncie, przejechane kilka tysięcy kilometrów i taka niespodzianka...
Zdaje sobie sprawę że za mało informacji aby ustalić przyczynę ale może ktoś spotkał się z podobnymi objawami?
Z góry dzięki za pomoc!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 18:28, 10 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Ja bym pierw ściągnął prawą pokrywę i zobaczył czy z linką i automatem jest wszystko ok. a potem jak napisałeś, lewa pokrywa. Dawaj zdjęcia bo tak to wróżenie z fusów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominikm10
Pan Henio
Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pon 19:55, 11 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem kilka zdjęć i film po ściągnięciu prawej pokrywy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakieś pomysły, podpowiedzi, pewnie już coś wyłapiecie?
Dzisiaj na zimno i tak sprzęgło prawie wróciło do normy (wcześniej podczas dłuższej jazdy się przegrzało?), zrobiłem krótką trasę i dalej ślizga ale zdecydowanie mniej.
Zabrałem się za lewą stronę. Spuściłem olej, ściągłem kopniak, wykręciłem 5 śrub od kapy i... nic. Kapa ani drgnie. Zacząłem wycinać nożykiem do tapet uszczelkę z silikonem (lub białą pastą) ale dalej siedzi twardo na swoim miejscu.
Czy w kapie jest jakiś kołek który przytrzymuje kapę do kartera?
Może macie jakiś patent na ściągnięcie pokrywy?
Nie chcę czegoś uszkodzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 20:20, 11 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Wygląda to tak jak byś miał za mocno naciągniętą sprzęgło. Wykręć śrubę od regulacji popychacza i zobacz czy wtedy będzie się ślizgać. Co do lewej pokrywy to pewnie ktoś ją objechał silikonem. Kapa siedzi na 2 tulejach ustalających. Od przodu powinna być mała szczelina do podważenia kapy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominikm10
Pan Henio
Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pią 15:55, 29 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Witam,
wreszcie znalazłem czas na kontynuowanie przygody ze sprzęgłem.
Co wiem na tę chwilę:
1. Zdjęcie zabezpieczenia kosza odbyło się bez użycia większej siły (co już było podejrzliwe).
2. Korki w tarczach (czy to są korki to powątpiewam, chyba jakieś tworzywo sztuczne?) czarne, jakby spalone, na dwóch środkowych tarczach nierównomierne, niesymetryczne zużycie niemal do zera.
3. Przekładki - przynajmniej dwie z mocno wytartą strukturą w miejscu pracy tarczy (charakterystyczne kwadraciki niemal niewidoczne).
4. Ostatnia tarcza wciśnięta tak głęboko, że wielowypust wpadł do środka - zatem tarcza obracała się chyba niezależnie od kosza? Wielowypusty w niej zaokrąglone, wyrobione.
5. Luz na koszu zewnętrznym - nie mierzyłem, ale na oko jakieś 1-2mm.
6. Łańcuch sprzęgła wyciągnięty na tyle, że zostawił ślady w kapie.
Generalnie słabo to wygląda...
Wszystko znajdziecie na zdjęciach i filmach pod linkiem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pytań mam dużo:
1. Tarcze wymienić, ale gdzie najlepiej kupić?
2. Przekładki wymienić, ale gdzie najlepiej kupić?
3. Luz na koszu kasować w jakiś sposób, czy zostawić tak jak jest?
4. Łańcuszek sprzęgła wymienić, ale gdzie najlepiej kupić?
Czekam na waszą fachową opinie.
Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 16:21, 29 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Tarcz korkowych powinno być 5, przekładek 4. Jaki masz luz osiowy na koszu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominikm10
Pan Henio
Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pią 16:35, 29 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
To poprzedni właściciel stwierdził że wystarczą 4 tarcze i 3 przekładki...
Luz około 1 mm po zmierzeniu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dominikm10 dnia Pią 20:35, 29 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 10:14, 31 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Ja dosłownie wczoraj wymieniałem tarcze, przekładki oraz sprężyny które kupiłem na stornie 4Motor.
Przekładki oryginalne + tarcze podobno czeskie. Moje stare przekładki były wydarte podobnie jak twoje. Do tego sprężyny były krótsze o 2mm. Po wymianie na nowe części tj 4 nowe przekładki + 5 nowych tarcz + 3 nowe sprężyny o dł. 24.5mm efekt jest powalający. Żadnego problemu z regulacją a jawa idzie jak szalona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominikm10
Pan Henio
Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Nie 16:22, 31 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Rozumiem, że kupiłeś takie tarcze:
[link widoczny dla zalogowanych]
I takie przekładki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Musiałeś coś szlifować (korki), czy grubość była ok i szło ścisnąć kosz bez problemów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 5:59, 01 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Tak dokładnie te części które podałeś +
sprężyna ta: [link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko pasowało idealnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominikm10
Pan Henio
Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pon 18:06, 01 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Części zamówiłem. Dam znać jak zamontuję i odpalę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominikm10
Pan Henio
Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Wto 22:37, 02 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Mała aktualizacja:
Założyłem nowe części:
1. Tulejka na wałek skrzyni pod kosz sprzęgłowy (stara nie miała spiralnego rowka do oleju jak się domyślam + lekki luz poprzeczny).
2. Podkładka co przychodzi za koszem na łożysko wałka skrzyni (stara lekko wygnieciona).
3. Tarcze 5 szt. o których pisałem wyżej.
4. Przekładki 4 szt. j.w.
6. Nowe sprężyny j.w. (faktycznie są wyższe od starych zużytych).
7. Nowe zabezpieczenia sprężyn.
8. Łańcuch sprzęgłowy.
Efekt: sprzęgło pracuje zdecydowanie płynniej i z większym oporem niż wcześniej. Wydaje się, że ma większy skok.
Nie wiem czy linkę dobrze wyregulowałem.
Załączam zdjęcia i film pod linkiem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Rozumiem, że mogę silnik zamykać, lać olej i testować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 6:12, 03 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Lać i łogień
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominikm10
Pan Henio
Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Śro 16:26, 03 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Po odpowiedzi na jawacz właśnie zwątpiłem czy lać i ogień...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|