Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Awaria sprzęgła
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominikm10
Pan Henio



Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie 16:50, 10 Maj 2020    Temat postu: Awaria sprzęgła

Witam,

Wczorajsza przejażdżka skończyła się awarią sprzęgła. Najpierw niewysprzęglało i przy zmianie biegów skrzynia szarpała, po chwili zaczęło działać poprawnie a po kilku kilometrach zaczęło ślizgać tak że nie mogłem się rozpędzić bardziej niż 30km/h...
Klamka od sprzęgła zrobiła się twarda a skok krótszy. Próbowałem wyregulować linkę przy rączce, następnie pod prawą kapą a na końcu śrubą z prawej strony. Efektu brak.

Nie rozebrałem jeszcze lewej kapy, bo pewnie z koszem lub tarczami będzie problem? Silnik niby po remoncie, przejechane kilka tysięcy kilometrów i taka niespodzianka...

Zdaje sobie sprawę że za mało informacji aby ustalić przyczynę ale może ktoś spotkał się z podobnymi objawami?

Z góry dzięki za pomoc!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 18:28, 10 Maj 2020    Temat postu:

Ja bym pierw ściągnął prawą pokrywę i zobaczył czy z linką i automatem jest wszystko ok. a potem jak napisałeś, lewa pokrywa. Dawaj zdjęcia bo tak to wróżenie z fusów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominikm10
Pan Henio



Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon 19:55, 11 Maj 2020    Temat postu:

Zrobiłem kilka zdjęć i film po ściągnięciu prawej pokrywy:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jakieś pomysły, podpowiedzi, pewnie już coś wyłapiecie?

Dzisiaj na zimno i tak sprzęgło prawie wróciło do normy (wcześniej podczas dłuższej jazdy się przegrzało?), zrobiłem krótką trasę i dalej ślizga ale zdecydowanie mniej.

Zabrałem się za lewą stronę. Spuściłem olej, ściągłem kopniak, wykręciłem 5 śrub od kapy i... nic. Kapa ani drgnie. Zacząłem wycinać nożykiem do tapet uszczelkę z silikonem (lub białą pastą) ale dalej siedzi twardo na swoim miejscu.
Czy w kapie jest jakiś kołek który przytrzymuje kapę do kartera?

Może macie jakiś patent na ściągnięcie pokrywy?
Nie chcę czegoś uszkodzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 20:20, 11 Maj 2020    Temat postu:

Wygląda to tak jak byś miał za mocno naciągniętą sprzęgło. Wykręć śrubę od regulacji popychacza i zobacz czy wtedy będzie się ślizgać. Co do lewej pokrywy to pewnie ktoś ją objechał silikonem. Kapa siedzi na 2 tulejach ustalających. Od przodu powinna być mała szczelina do podważenia kapy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominikm10
Pan Henio



Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 15:55, 29 Maj 2020    Temat postu:

Witam,

wreszcie znalazłem czas na kontynuowanie przygody ze sprzęgłem.

Co wiem na tę chwilę:

1. Zdjęcie zabezpieczenia kosza odbyło się bez użycia większej siły (co już było podejrzliwe).
2. Korki w tarczach (czy to są korki to powątpiewam, chyba jakieś tworzywo sztuczne?) czarne, jakby spalone, na dwóch środkowych tarczach nierównomierne, niesymetryczne zużycie niemal do zera.
3. Przekładki - przynajmniej dwie z mocno wytartą strukturą w miejscu pracy tarczy (charakterystyczne kwadraciki niemal niewidoczne).
4. Ostatnia tarcza wciśnięta tak głęboko, że wielowypust wpadł do środka - zatem tarcza obracała się chyba niezależnie od kosza? Wielowypusty w niej zaokrąglone, wyrobione.
5. Luz na koszu zewnętrznym - nie mierzyłem, ale na oko jakieś 1-2mm.
6. Łańcuch sprzęgła wyciągnięty na tyle, że zostawił ślady w kapie.

Generalnie słabo to wygląda...

Wszystko znajdziecie na zdjęciach i filmach pod linkiem:


[link widoczny dla zalogowanych]


Pytań mam dużo:
1. Tarcze wymienić, ale gdzie najlepiej kupić?
2. Przekładki wymienić, ale gdzie najlepiej kupić?
3. Luz na koszu kasować w jakiś sposób, czy zostawić tak jak jest?
4. Łańcuszek sprzęgła wymienić, ale gdzie najlepiej kupić?


Czekam na waszą fachową opinie.

Z góry dzięki za pomoc!

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 16:21, 29 Maj 2020    Temat postu:

Tarcz korkowych powinno być 5, przekładek 4. Jaki masz luz osiowy na koszu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominikm10
Pan Henio



Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 16:35, 29 Maj 2020    Temat postu:

To poprzedni właściciel stwierdził że wystarczą 4 tarcze i 3 przekładki...
Luz około 1 mm po zmierzeniu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dominikm10 dnia Pią 20:35, 29 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 10:14, 31 Maj 2020    Temat postu:

Ja dosłownie wczoraj wymieniałem tarcze, przekładki oraz sprężyny które kupiłem na stornie 4Motor.
Przekładki oryginalne + tarcze podobno czeskie. Moje stare przekładki były wydarte podobnie jak twoje. Do tego sprężyny były krótsze o 2mm. Po wymianie na nowe części tj 4 nowe przekładki + 5 nowych tarcz + 3 nowe sprężyny o dł. 24.5mm efekt jest powalający. Żadnego problemu z regulacją a jawa idzie jak szalona.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominikm10
Pan Henio



Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie 16:22, 31 Maj 2020    Temat postu:

Rozumiem, że kupiłeś takie tarcze:
[link widoczny dla zalogowanych]

I takie przekładki:
[link widoczny dla zalogowanych]

Musiałeś coś szlifować (korki), czy grubość była ok i szło ścisnąć kosz bez problemów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 5:59, 01 Cze 2020    Temat postu:

Tak dokładnie te części które podałeś +
sprężyna ta: [link widoczny dla zalogowanych]

Wszystko pasowało idealnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominikm10
Pan Henio



Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon 18:06, 01 Cze 2020    Temat postu:

Części zamówiłem. Dam znać jak zamontuję i odpalę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominikm10
Pan Henio



Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto 22:37, 02 Cze 2020    Temat postu:

Mała aktualizacja:

Założyłem nowe części:
1. Tulejka na wałek skrzyni pod kosz sprzęgłowy (stara nie miała spiralnego rowka do oleju jak się domyślam + lekki luz poprzeczny).
2. Podkładka co przychodzi za koszem na łożysko wałka skrzyni (stara lekko wygnieciona).
3. Tarcze 5 szt. o których pisałem wyżej.
4. Przekładki 4 szt. j.w.
6. Nowe sprężyny j.w. (faktycznie są wyższe od starych zużytych).
7. Nowe zabezpieczenia sprężyn.
8. Łańcuch sprzęgłowy.

Efekt: sprzęgło pracuje zdecydowanie płynniej i z większym oporem niż wcześniej. Wydaje się, że ma większy skok.

Nie wiem czy linkę dobrze wyregulowałem.

Załączam zdjęcia i film pod linkiem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Rozumiem, że mogę silnik zamykać, lać olej i testować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 6:12, 03 Cze 2020    Temat postu:

Lać i łogień

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominikm10
Pan Henio



Dołączył: 10 Maj 2020
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Śro 16:26, 03 Cze 2020    Temat postu:

Po odpowiedzi na jawacz właśnie zwątpiłem czy lać i ogień...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 16:48, 03 Cze 2020    Temat postu:

I teraz nie wiesz co zrobić? Podtrzymuje to co napisałem na jawaczu.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin