Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

brak trzeciego biegu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał93
Pan Henio



Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:35, 30 Maj 2012    Temat postu: brak trzeciego biegu

witam
mam problem otóż jadać na moto 1,2 i 4 ok a na 3 szarpie. czego to może być wina? dodam że w karterze jest wyrobiony otwór w którym siedzi pręt po którym chodzą wodziki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:31, 30 Maj 2012    Temat postu:

zębatka 3 biegu może być uszkodzona (brak zęba). Jak nie otworzysz to nie sprawdzisz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał93
Pan Henio



Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:33, 30 Maj 2012    Temat postu:

silnik jest w częsciach i tryby są w stanie idealnym, wodziki tez najgorsze nie sa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 14:37, 30 Maj 2012    Temat postu:

U mnie też wyskakiwała 3, wodzik wyglądał na dobry, ale założyłem inny i działa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał93
Pan Henio



Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:56, 30 Maj 2012    Temat postu:

a czy przyczyną moze być opisany wyżej otwór w karterze który jest wyrobiony i pręt ma luz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:21, 30 Maj 2012    Temat postu:

tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 18:19, 30 Maj 2012    Temat postu:

A jaki to luz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 19:11, 30 Maj 2012    Temat postu:

Nie słuchaj przedmówców ( bez obrazy Panowie ) winę ponosi tryb jak i tryb sąsiadujący z nim. Ma wyrobione zęby kłowe czyli te boczne, są wytarte tak jak i tryb sąsiadujący ma zaokrąglone otwory, nie wytrzymuje przeciążenia i zsuwa się. Czujesz za pewne przeskakiwanie przy dodaniu mocno gazu jak wbijesz i jedziesz delikatnie ( np z górki ) to jest ok lub przeskakuje mniej. do wymiany jest wałek, tryby i wodzik. Inaczej zrobisz to pół środkiem i za jakiś czas stanie sie to na nowo. Pozdrawiam! W razie problemów dzwoń 519 452 660

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał93
Pan Henio



Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:37, 30 Maj 2012    Temat postu:

założe nowe wodziki i zminimalizuję ten luz. Zauwazyłem jeszcze brak podkładki na jednym z wałków. Jak złoże napisze czy działa prawidłowo. gustaw dziękuję pomoc jeśli bede miał jakies problemy zadzwonie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał93
Pan Henio



Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:54, 03 Cze 2012    Temat postu:

wczoraj włożyłem silnik i trójka sie pojawiła jednak przy większej prędkosci wyskakuje, wciskajac trójke na siłe czasami wejdzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał93
Pan Henio



Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:15, 04 Cze 2012    Temat postu:

dzisiaj sie przejechałem i teraz wyskakuje rownież 4Sad pamietam ze jak wkręciłem automat zmiany biegów to miał luz na boki. czy tak musi byc?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał93
Pan Henio



Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:02, 27 Lip 2012    Temat postu:

wymieniłem automat i wodziki i jest git:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Nie 12:06, 03 Mar 2013    Temat postu:

gustaw napisał:
Nie słuchaj przedmówców ( bez obrazy Panowie ) winę ponosi tryb jak i tryb sąsiadujący z nim. Ma wyrobione zęby kłowe czyli te boczne, są wytarte tak jak i tryb sąsiadujący ma zaokrąglone otwory, nie wytrzymuje przeciążenia i zsuwa się. Czujesz za pewne przeskakiwanie przy dodaniu mocno gazu jak wbijesz i jedziesz delikatnie ( np z górki ) to jest ok lub przeskakuje mniej. do wymiany jest wałek, tryby i wodzik. Inaczej zrobisz to pół środkiem i za jakiś czas stanie sie to na nowo. Pozdrawiam! W razie problemów dzwoń 519 452 660

Jak składałem silnik, to wizualnie tryby były w dobrym stanie, na zęby kłowe nie za bardzo zwróciłem uwagę. Jak jadę to wybija mi 3 bieg, jak delikatnie dociskam dźwignie to jest trzeci bieg ale czuje pod butem jak chce go wybić dodatkowo szarpie.
Które dokładnie tryby i który wałek trzeba wymienić. Wiem, że są dwa wałki po 4 tryby na każdym. Prosiłbym tak łopatologicznie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 12:22, 03 Mar 2013    Temat postu:

Jak sobie rozbierzesz silnik to od strony sprzęgła jest tryb przesuwny odpowiedzialny za 1 i 3 bieg, a od strony zębatki zdawczej jest tryb przesuwny który odpowiada za 2 i 4 bieg

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Nie 10:28, 17 Mar 2013    Temat postu:

Czy mógłby ktoś opisać jak pracuje skrzynia w naszych jawach, za co odpowiedzialne są poszczególne tryby, no i które tryby trzeba wymienić aby rozwiązać problem trzeciego biegu.
Myślę, że innym użytkownikom, też przyda się ta informacja, wnioskując po ilości problemów tego typu.
Z góry będę wdzięczny Smile
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin