![Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna](default) |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Wto 15:06, 08 Sty 2013 Temat postu: Brak wolnych obrotów, problem z wkręcaniem się na obroty |
|
|
Witam
Posiadam Jawe 250 353 61r.
Po odpaleniu muszę ją trzymać na obrotach gdy puszczę gaz silnik gaśnie w ostatniej chwili ratuję sytuacje odkręceniem gazu do oporu i silnik tak jak bym się zdławia po czym wskakuje na pełne obroty i tak w kółko. Odpalałem z filtrem i bez ta sama sytuacja. Na dodatek nie mam ładowanie, ale gdy aku mam pełne to przez jakiś czas silnik powinien dawać rade z akumulatora nawet bez ładowania prawda?
Gdzie szukać przyczyny gaźnik przeczyściłem pływak cały dysze czyste. Na którym rowku powinna być umieszczona iglica u mnie jest tak po środku. Czytałem isntrukcje regulacji gaźnika i nie wiem ile ma być obrotów na tej poprzecznej śrubce, ta ukośna to pewnie regulacja obrotów na biegu jałowym, jeśli się mylę to poprawcie.
Przepraszam że tyle pytań ale nie wiem co robić, niby wszystko ładnie a M\silnik nie pracuje tak jak powinien
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 18:24, 08 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
silnik robiony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Wto 20:17, 08 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Pewnie był robiony ale nie jestem pewien. Co dzisiaj zauważyłem to jak ściągnę stojan i szarpie za wirnik to wał ma duży luz poosiowy ok 3mm. Poza tym strasznie mi kopci, poprzedni właściciel mówił, że zalał cylinder olejem, ale już trochę silnik pracował a kopci cały czas, podejrzewam lewy uszczelniacz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:56, 08 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
silnik łapie lewe powietrze. Do rozbiórki. Świeca pewnie czarna jak smoła
Jeśli mówisz że wał ma taki luz to łożyska lub gniazda w karterach są zniszczone/wybite.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Czw 15:06, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Wymontowałem silnik z ramy. Rozebrałem prawą i lewą półówkę, dodatkowo z prawej strony zdjąłem simering i jak się okazało łożyska dobrze trzymają się w gniazdach za to wał lekko chodzi w łożysku wykonując ruch poosiowy ok 3mm. Tak samo łożysko mogę kręcić wewnętrzną stroną łożyska nie poruszając wału. Na moje oko wygląda to tak jak by wał się wytarł bądź łożysko, a może taki luz ma być w co wątpię.
Zdjąłem dzisiaj cylinder i zobaczyłem że jeden krater jest delikatnie ułamany. Czy może mieć to wpływ na prace silnika?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 15:56, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
z tego wynika że czopy wyrobione. Sprawdź stan labiryntu. Czopy powinny mieć średnice 15mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Czw 17:57, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
da radę to uratować klejem do łożysk czy mogę się już rozglądać na drugim wałem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 18:06, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
teoretycznie tak, lecz nigdy tak nie robiłem i nie wiem jak trzyma. Jeśli chcesz żeby silnik dobrze działał musisz go konkretnie zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
![Wyjadacz Wyjadacz](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1935_350ohcff_zps65101395.jpg)
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Czw 18:11, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Szukaj drugiego, obawiam się że masz silnik do generalnego remontu, sprawdź czy jest próg w cylindrze jeśli nie ma to zobacz jaki jest luz na zamkach pierścieni. Wał nie powinien latać na boki. Łożyska też już są do wymiany bo rozwalą Ci drugi wał. Silnik do remontu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Czw 18:31, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ogólnie to mam zamiar robić kapitalny remont, zamówiłem już komplet łożysk, a wał mam z drugiego silnika który dostałem, możliwe że będzie w lepszym stanie.
Cylinder ma próg, mierzyłem i chyba jest po II szlifie 60.50 i teraz nie wiem robić na III czy na IV szlif od razu?
Cylinder i wał mam zamiar oddać do specjalisty, niech zrobi regeneracje i wszystko dopasuje.
Mierzyłem sworzeń i mam 15-kę, gość z jawaczęści.pl powiedział mi że ma takie tłoki tylko bedę musiał dopasować bo sworznie ma 16,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
![Wyjadacz Wyjadacz](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1935_350ohcff_zps65101395.jpg)
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Czw 18:48, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] dobre tłoki i w miare tanie. Kup tłok na 4 szlif i komplet pierścieni. Koleś z jawaczęści się pomylił bo wszystkie tloki do 353 i 354 są na sworzeń 15.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 23:35, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | i teraz nie wiem robić na III czy na IV szlif od razu? |
Idź do faceta co będzie Ci robił szlif, on zdecyduje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Pią 9:07, 11 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak mówi Jawor, niechaj spec zdecyduje, nie kupuj tłoka i pierścieni przed zrobieniem szlifu bo może się okazać że nie ten rozmiar kupisz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Pią 9:07, 11 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
![Wyjadacz Wyjadacz](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1935_350ohcff_zps65101395.jpg)
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Pią 9:21, 11 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Macie rację ale można to samemu pomierzyć, ja bynajmniej już tak robię Tylko przypomnij gościowi że tu szlify robi się co 0,25mm a nie jak w mz co 0,5. Jak już Ci powie który szlif to zawieź mu tłok z pierścieniami, to i one dopasuje. Jak będziesz regenerował wał, to też musisz mu zawieść sworzeń górny to dopasuje go do tulejki w korbie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 12:51, 11 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Macie rację ale można to samemu pomierzyć, ja bynajmniej już tak robię |
Jeśli masz średnicówkę to tak, ale suwmiarką to można sobie co najwyżej wacka zmierzyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|