|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Śro 20:53, 05 Paź 2011 Temat postu: chwycony tłok |
|
|
Witam! Dopiero zaczynam reanimacje mojej Jawy. Problem jest taki że tłok nie rusza się w cylindrze. Jakies 20 lat temu zatrzymał się w połowie cylindra (w kanałach wylotowych widać dolny pierścień) i tak Jawa stała z odkręconą świecą Raczej nie był zatarty. Dziadek odstawił Jawę i tak stała. Jest nalot rdzy na tulei cylindra. Wał chodzi, ale cylinder razem z tłokiem idzie do góry. Próbowałem wlać benzynę do cylindra i tak stała jawa tydzień, benzyny nawet nie ubyło. Dzisiaj psikałem odrdzewiaczem i od góry młotkiem uderzałem lekko w tłok, ale nie przesunął się. Macie jakieś inne metody? Nie chce rozwalić tłoka i korbowodu. Jest jakaś szansa że taki tłok będzie jeszcze działał, czy bez szlifa się nie obejdzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Śro 21:06, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Obejrzyj moją galerię, mój silnik stał od 83 roku bez cylindra więc była masakra. Tłok i pierścienie raczej do wyrzucenia, lepiej ratowac cylinder (tłok kupisz bez problemu) nawierc tłok po obwodzie, rozbij i delikatnie pozbądź się tłoka, on i tak jest pewnie do niczego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siennica Różana Lubelskie
|
Wysłany: Czw 7:26, 06 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Witam kolega Tomek ma racje z ratowaniem tłoka daj sobie spokój z niego już nic nie będzie, bo albo popęka albo pierścienie ma tak zapieczone że nie ruszysz. Tutaj ten problem był poruszany poczytaj i może coś Ci pomoże http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/problem-z-cylindrem,1690.html#11994 Dodam że tez tak miałem z silnikiem z WSK 175 było ciężko ale sposobem, o którym wspomniał Tomek poszło.
Życzę powodzenia i wytrwałości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Czw 7:53, 06 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Tym bardziej ze nie ma zadnego problemu z dostepnoscia tlokow i pierscieni, a nowego cylka nie kupisz, chyba ze uzywany i do szlifu, a taki juz masz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Czw 13:36, 06 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Udało się Pomysł ze ściągaczem jest świetny! Ściągacz najlepiej zrobić z kątownika grubego, bo pierwszy zrobiłem z grubej blachy i od razu się wyginał. Ze ściągaczem z kątownika nie było problemów. Jeśli ktoś ma możliwość dorobienia dłuższych szpilek to polecam. Ja musiałem co chwilę zmieniać drewniany klocek, bo szpilki oryginalne pozwalały tylko na kołek który wystawał ponad cylinder max 4mm. Jeśli dorobi się długie szpilki to można tłok ściągnąć na dwa razy. Pierwszy raz jak cylinder jest normalnie osadzony a później jak tłok dojdzie do DMP to trzeba coś pod niego podłożyć. Ja nie miałem tego komfortu i pierwszy raz wymęczyłem się ze zmienianiem klocków a póżniej w ruch poszła deska i młotek. Na szczęście dało się wybić tłok:)
widać na tłoku że w dwóch miejscach się już zacierał, ale trzymały go w cylindrze tylko pierścienie i dużo nagaru między nimi. Po oczyszczeniu i ściągnięciu pierścieni tłok ładnie pasuje do cylindra. Na pewno będzie go trzeba zmienić ale możliwe że obejdzie się bez szlifa. Do pierwszego odpalenia silnika ten tłok jeszcze będzie dobry. Później jak będę miał pewność że silnik jest sprawny to zainwestuję w nowy tłok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Pią 17:36, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
jeśli cylinder pokorodowany był to polecał bym szlif, ale najpierw oczyść go delikatnie i zweryfikuj stan tulei- nie można podchodzić do tego ze a jakoś to będzie bo można zrobić więcej złego niż dobrego- lepiej miesiąc poczekać niż jeżdzić na zdezelowanym tłoku który ma mikro pęknięcia po uderzeniach które są niewidoczne gołym okiem lub jest zdeformowany i się zartze- ja kiedyś zreanimowałem zatarty tłok bo taki był w motocyklu który kupiłem , jeżdziłem na nim 1000km aż się zatarł ponownie- itak trzeba było kupić nowy tylko że niepotrzebnie pchałem motocykl ładnych kilka kilometrów. teraz jak coś trzeba wymienić to wymieniam bo wole mieć bezawaryjny sprzęt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siennica Różana Lubelskie
|
Wysłany: Pią 18:50, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Tuner ma racje na byle czym nie ujedziesz, zrób szlif i przygotuj się że może przeskoczyć o kilka rozmiarów, bo pierwszym szlifem to nie wiele zdziałasz. Najlepiej zmierz tuleje średnicówką albo dobrą suwmiarką bo może już był robiony na niej szlif.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spider dnia Pią 18:51, 07 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Pią 19:14, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tak przy okazji wyżale się- kiedyś przez przypadek kupiłem silnik jawy 353- ale z NUMERAMI 000788- ewenement- też był tłok zapieczony i tuleja cylindra zkorodowana, wykonałem ściągacz (pracuje w warsztacie ślusarskim) tłok sie poddał, ale cylinder wżery od korozji ma i niewiem czy jeden szlif załatwi sprawe a został tylko piąty nadwymiar bo obecnie jest czwarty- a jest to oryginalny cylinder z tego silnika troche inny niż te nowsze- jak to sie mówi ,,żal dupe ściska,, bo szkoda płacić za szlif jeśli nie wyda ale wyrzucić też szkoda- naszczęście to tylko jeden z zapasowych silników a ten który będe montował był po drugim szlifie a ja wykonałem trzeci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 19:50, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
No to próbuj robić szlif, ewentualnie zrób troszkę większy luz, a jak nie pomoże to cylinder do wymiany, bo tulei raczej nie wymienisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 20:13, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
no w tych cylindrach niema osobnej tulei bo to jeden odlew, narazie może sobie leżeć, jeden silnik mam po szlifie, regeneracji wału itd itp a pozostałe to zapasy na przyszłość,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Sob 22:36, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Tuner, gdzies na necie widzialem tloki do 8 szlifu, a cylinder jak masz taki unikat to mozna tulejowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markus
Fachowiec
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lublin/Swidnik
|
Wysłany: Pią 8:18, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tomek.we napisał: | Tuner, gdzies na necie widzialem tloki do 8 szlifu, a cylinder jak masz taki unikat to mozna tulejowac. |
Pewnie że można, kolega tak robił w rusku i jest ok, z zapieczonym tłokiem można by go spróbować nagrzać jakimś palnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Pią 16:19, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tulejowanie jest drogie do silników dwusuwowych- w czterotakcie jest tylko wtłaczana nowa tuleja w miejsce starej, a w dwutaktach trzeba bardzo precyzyjnie wykonać okna (dolotowe, przelotowe i wylotowe) oraz precyzyjnie obsadzić tuleje aby to zgrać- pozatym to nie jest unikatowy cylinder- jest starszego typu ale da się taki kupić gdzieś na bazarach motocyklowych typu oldtimerbazar lub np w chotusicach - mi poprostu szkoda go wyrzucić bo dla mnie części motocyklowe i całe motocykle są jak żywe istoty - tak przy okazji dodam ze wspomniany silnik o numerze 000 788 gość uznał za silnik do wsk (nie każdy interesuje się motocyklami) i sprzedał mi go za 100zł wiele widziałem silników do jawy 250 ale zaden nie miał tak niskiego numeru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Sob 23:13, 15 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Trzymaj go kolego, za x lat bedzie warty w cholere duzo a poza tym to masz cholernego farta, tu taki silnik, tam kiedys jawa 500, zazdroszcze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 8:42, 16 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
z tym moim fartem to jest tak ze ja dużo szukam alem mało kupuje bo nie za dużo kasy moge poświęcać na to i kupuje tylko jak jest okazja- gdybym podał ceny za motocykle które kupiłem to wszyscy zarzucili by mi oszustwo więc wole nie pisać, a co do jaw to dziwny zbieg okoliczności bo jak kilka lat temu kupowałem 250 to gość zarzekał się ze to 175 a jak w tym roku kupiłem 350 to też gość ogłosił się ze ma jawe 250 czyli zawsze miała być mniejsza wersja a okazywała się lepsza na miejscu.ja poprostu jestem sknerą i kupuje to co tanie i zadko spotykane
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Nie 9:34, 16 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|