|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Nie 15:49, 13 Mar 2011 Temat postu: cylindry - różnice??? |
|
|
Witam
Proszę znawców kolegów o info.... skąd wynika ta różnica w budowie cylindrów poniżej:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Ten jest z mojej Kyvacki 353/04 z 59r.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Oba są do JAWY 250....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Nie 16:55, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przegub
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: KĘTY
|
Wysłany: Nie 15:57, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
lepszy docisk miedzy elementami jest w tych nowszych to i uszczelnienie lepsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 21:33, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
ten u góry jest od typowych 353 a ten na dole jest od pierwszych wersji, mam 3 silniki 353- dwa z nich mają okrągłą przylgnię (numery silnika 353 158 i 306...) a jeden taka pięciokątną (numer 000 788) . czyli ten na dole jest starszy. czy moja odpowiedź oznacza że jestem znawcą ? ha ha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22:39, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
ten na dole to stary typ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Pon 17:18, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
znawcą...hmmm... może... tego nie wykluczam, lub tylko posiadasz większą liczbę tych części do porównania
Bądź, co bądź... dzięki za info
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Pon 17:19, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:20, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
zerknij sobie jak wygląda niska głowica do peraka. Przylgnie ma taką jak na 2 foto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Pon 21:08, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
zartowałem z tym ,,znawcą,,- napisałeś ,,Proszę znawców kolegów o info,, więc napisałem informacje i zapytałem czy to znaczy ze jestem znawcą- to efekt posiadania poczucia humoru a nie chęci urażenia kogoś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Pon 21:21, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
do tego cylindra z pięciokątną przylgnią w komplecie powinieneś mieć głowice z taką inną komorą spalania- dużo większą, silniki z tymi cylindrami i głowicami oraz gaźnikami z gardzielą 24mm osiągały 9 koni (silnik zbliżony jak w peraku z nieznacznymi modernizacjami,)- a te z wyższym stopniem sprężania i gażnikiem 26,, miały 12koni. te słabsze tylko przez krótki okres były montowane, one miały też wał inny i po bliższych oględzinach jest też różnica w kształcie karterów w kilku miejscach, jak sie postawi te silniki obok siebie to wtedy widać. mocowanie tej osłony gaźnika tez takie na wcisk było a nie dokręcane do gaźnika. tak czy inaczej z zewnątrz po zmontowaniu nie widać róznic między tymi cylindrami, więc załozenie starszego typu do normalnego silnika 353 nie sprawi wizualnej różnicy, a w zestawie z głowicą da mniejszą moc. teraz to już jestem znawcą ha ha ha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Wto 10:19, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A co z oknami? Mają te same wysokości i wymiary?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Wto 19:17, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
dziwne... bo na ramie mam tabliczkę znamionową z informacją, że jawa ma 12KM... nr silnika również się zgadza z tym numerem na tabliczce
[link widoczny dla zalogowanych]
Przylgnia w karterach jest pięciokątna (te nowsze były w ogóle okrągłe??? czy jakie?)
[link widoczny dla zalogowanych]
Mi się wydaje, że z tego nowszego typu cylinder ma mniejsze te wloty paliwa od spodu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Wto 19:18, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 19:52, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
silnik możesz mieć oryginalny, ale cylinder już nie koniecznie zatarł komuś się i wymienił na inny.
wejdź sobie na aukro i popatrz jak dużo było rodzai głowic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Wto 23:01, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
co do wymiarów okien to musiał bym zmierzyć, a dziś juz nie ide do swojej garażowej świątyni , nie chodziło mi o powierzchnie styku cylindra z karterem tylko cylindra z głowicą- zobacz na tych zdięciach cylindrów na saamej górze. a co do numerów i tabliczki znamionowej- a jeśli np do wsk która ma 7km założe cylinder od wfm która ma 5 to tez pojedzie a cylinder będzie inny. jednoznacznie cylinder z,,pięciokątną,, powierzchnią styku z głowicą jest starszy, a ten z okrągłą nowszy. pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Wto 23:06, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
podaj meila to wyśle ci zdięcie starej głowicy z dużą komorą spalania i nowej z małą i sam zorjentujesz która jest nowa a która stara
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siennica Różana Lubelskie
|
Wysłany: Śro 8:07, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego 353-tuner może te fotki o których piszesz wrzuć na wspólnego mail-a
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marek
Czeladnik
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:25, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
u mnie sytuacja wygląda podobnie. Jawa z 62r., kartery zgodne z tabliczką znamionową, a cylinder, wał i glowica starego typu. Pewnie było tak jak napisał Jawor. Ktos robił remont i brał to, co akurat w ręce mu wpadło. Do tej starej głowicy są też inne nakrętki szpilek. Takie z tuleją.
Jak skończę remont, będę szukał nowszego cylindra i głowicy na podmiankę w przyszłości, bo ten co mam to już 5-ty szlif:-(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|