|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harrymartin
Fachowiec
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Limerick
|
Wysłany: Wto 15:32, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Mam zamontowany ten gaźnik od 175tki w swojej Jawie. Tylko zmieniłem dysze na dysze od gaźnika do 250tki. które kupiłem w Czechach. Rozstaw śrub przy cylindrze się zgadza. Motocykl dobrze jeździ i można wyregulować wolne obroty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 16:26, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
hmm najbardziej ciekawi mnie kwestia górnej nakrętki... o ile większa/mniejsza średnica jest starej a nowej nakrętki że nie da się nakręcić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harrymartin
Fachowiec
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Limerick
|
Wysłany: Wto 18:08, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Mierząc suwmiarką gwint to w nowym jest 35,8mm a w starym typu 924m-12 z prostokątną komorą pływakową jest 38,6mm
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Pon 19:54, 15 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 23:40, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
dzięki
Jak to mówią “pasmotrim, padumajem”
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 11:57, 10 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ostatnio znajomy zrobił gwint na tym płaszczu w nowym gaźniku. Jest dużo materiału i nic nie pęknie a nakrętka pasuje idealnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacekg6
Pan Henio
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: Czw 11:49, 11 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jawsim napisal:
"Nie koniecznie bo 350 ma takie dysze jak 175 a jesli by było tak jak piszesz to miała by większe niż 250 nawet. To co innego jest istota- w kwestii dysz".
Mala korekta.
175 i 350 maja te same dysze bo gaznik dobiera sie do pojemnosci cylindra (jednego - o ile nie wystepuje tzw. wspolssanie kilku cylindrow jednoczesnie, ale to dopiero przy wiekszj liczbie cylindrow - w dwusuwie zachodzi juz przy trzech jak np. w Syrenie i tam gaznik zasila jednoczesnie juz 2 cylindry - naklada sie w jednym poczatek dolotu a w drugim koniec).
Roznica miedzy 175 a 350 jest taka ze w 350 jest 2 razy wieksza czestotliwosc pulsacji na dolocie ale gaznik i tak jednoczesnie zasila tylko jeden cylinder o poj. 175. Roznice powstaja dopiero przy wysokich obrotach, co producenci czesto pomijaja. W 250tce gaznik zasila (w uproszczeniu) cylinder o pojemnosci 250 ccm (w 350tce cylinder o poj. 175). Stad z pozoru paradoksalnie 350tka ma mniejsze dysze i gardziel niz 250tka.
Dla porownania mozna wziasc gaznik IZa 350 czy MZ 301. Tu zaleznosci sa juz logiczne i gaznik IZa 350 bedzie mial wieksza gardziel i dysze niz Jawa 250 a od MZtki 301 wieksze od Jawy 250 i mniejsze od IZa 350 (jesli IZ nie jest strojony do nizszych obrotow niz MZ)
W praktyce producenci dobierali gazniki w zaleznosci od natezenia przeplywu mierzonego na specjalnym stanowisku i do przewidywanich warunkow eksploatacji. Strojenie i finalny dobor parametrow gaznika odbywal sie zawsze i tylko doswiadczalnie na hamowni i podczas jazd testowych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jacekg6 dnia Czw 12:03, 11 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
soltys80
Pan Henio
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 18:42, 18 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
witam mam podobne pytanie czy gaznik od cz 175 bedzie pasowac do jawy 356 bo kupujac koles mowil ze bedzie a cos mi niechce on podawac paliwa do cylindra a wzcesniej mialem orginalny gaznik tylko ze poprzedni wlasciciel wkleil na cos dysze i nie szlo ich ruszyc a przy probir ruszenia rozpadlo sie wszystko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 10:10, 19 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
musisz go przelać, dopiero wtedy jawa odpali. Też miałem taki problem ale wróciłem do oryginału i pali z 1.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|