 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harrymartin
Fachowiec

Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Limerick
|
Wysłany: Pią 22:35, 10 Lut 2012 Temat postu: Czy zakładał ktoś ten filtr powietrza. |
|
|
Witam czy zakładał ktoś ten filtr i jak to się sprawuje i czy w ogóle podejdzie on do 250/353 oczywiście z plastykową puchą filtra. Ja u siebie mam tam założone takie druciane sitko które co najwyżej zatrzymać może jakąś dużą muchę.
[link widoczny dla zalogowanych]
[img]http://blg.mypicturetown.com/cache/_VzQzu_%3DylmhW1-JU2GuFxpSIIGYmy%25GVQkc._bPRrXJfQ%26bz4C_%257g%3DGgGI26s/item.JPG?rot=0[/img]
Nie wiem co się dzieje ale nie mogę wrzucać zdjęć w post
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Pią 22:43, 10 Lut 2012, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 10:08, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
podłączam się pod pytanie- też zastanawia mnie kwestia tego filtra bo niby według opisu jest to ,,oryginalny filtr,, a ja dotąd się z takim nie spotkałem - mam trzy ,,puszki,, filtra powietrza do 353 i 354 i w każdej jest ,,druciana wstawka,, - wiem że CeZetki miały tą puszkę troche inną i może tam był inny filtr, ale niemam przekonania czy ten wkład faktycznie pasował by
a co do tej drucianej wstawki to powinna ona być zwilżona olejem przez co pył będzie się do niej przylepiał - niestety raz na jakiś czas wymaga ona obmycia np paliwem i ponownego oliwienia - ja miałem zmieniać filtr według wskazówek pana Sałka, ale pozostawię chyba tak jak jest - wlot do tej puszki jest w takim miejscu że może nie będzie dużo syfu zaciągać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz

Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Sob 10:54, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Mam tylko też taką siatkowatą formę filtra i nawet jej nie naoliwiłem muszę to zrobić na wiosnę. Teraz robię tą 356, i ona miała właśnie taki filtr jak podany w linku, tyle że on był cały druciano / metalowy, także wątpię, żeby on pasował do 250-tki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 11:04, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
W mojej CZ jest filtr w kształcie konserwy turystycznej, wypchany pakułami i różnymi śmieciami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany

Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Sob 12:05, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam w swojej Jawie właśnie taki filtr jak w linku. Dobrze przylega do puszki i chyba działa jak trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 12:35, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tam były 2 typy filtrów, są opisane na sesa-moto i chyba nawet w oryg. instrukcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harrymartin
Fachowiec

Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Limerick
|
Wysłany: Sob 15:00, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Według mądrej książki Inz. Andrzej Cichowski. Naprawa motocykli. Ten filtr druciany należy nasączać mieszanką oleju z benzyną w stosunku 1:1.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 15:34, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
też mam tą książkę- można pare mądrych rzeczy się z niej nauczyć - chociaż ,,prostowania korbowodu w imadle,, bym się nie podejmował
ja jednak sugeruje sam olej i to najlepiej gęsty - mieszanka paliwowo-olejowa w moim przekonaniu częściowo odparuje, a częściowo spłynie z tej siatki - ale moge się myliś
u siebie dałem jednak sam olej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Sob 15:35, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec

Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Wto 11:43, 14 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ja pod tą metalową siatkę założyłem drucianą myjkę do naczyń. Może ktoś pomyśli, że to głupota, ale spisuje się znakomicie. Nic niepotrzebnego się nie przedostaje, powietrze przepływa bardzo dobrze. Tani patent, a działa!
ps. Nie smarowałbym filtra olejem. Z doświadczenia wiem jak do oleju zaczynają się przylepiać drobiny kurzu i po pewnym czasie filtr zamiast przepuszczać powietrze staje się uszczelką przeciw powietrzną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Wto 17:37, 14 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
czeresss napisał: | ps. Nie smarowałbym filtra olejem. Z doświadczenia wiem jak do oleju zaczynają się przylepiać drobiny kurzu i po pewnym czasie filtr zamiast przepuszczać powietrze staje się uszczelką przeciw powietrzną. |
kolego - ale właśnie o to chodzi w tego typu filtrach - żeby wyłapywały kurz i pył - po to właśnie nawilża się tą kratke olejem
bo jeśli ten pył nie zostanie wychwycony to wędruje do silnika i przyśpiesza znacznie jego zużycie (łożyska kulkowe na wale, łożysko igiełkowe w stopie korbowodu, tuleja z brązu w główce korbowodu i gładź cylindra oraz płaszcz tłoka znacznie dłużej będą ci służyć jeśli nie będą systematycznie dostawać świeżej dawki piasku i pyłu)
sama druciana siatka i myjak nic nie filtrują (poza muchami wspomnianymi wcześniej) jedynie dalikatnie bardziej zaburza przepływ powietrza
łatwo można sprawdzić działanie takiego filtra - weź zmontowany filtr w prawą rękę, lewą wsypuj po trochu z góry kilka- kilkanaście gramów pyłu , potrząsaj 15 minut (imitacja przejażdżki po zapylonej drodze) i zobacz ile przeleciało
następnie spróbuj z siatką (i myjakiem) po nasączeniu olejem - i porównaj ilość pyłu który opadł na dół
jeśli nie będzie różnicy to przeproszę wszystkich za wygłaszanie głupot - a jeśli olej wyłapie część pyłu to znaczy że było by to korzystniejsze dla silnika
a jeśli chodzi o to że po jakimś czasie siatka jest pokryta mieszanką pyłu oraz oleju , i trzeba ją oczyścić i powtórnie przesmarować -to moge powiedzieć tylko tyle że współczesne motocykle nie są ,,bezobsługowe .. i też zmienia się w nich filtry - a maszyny z przed 50lat tym bardziej nie są ,,bezobsługowe,, i należy o nie dbać
kiedyś była po prostu taka a nie inna technika - http://www.jawa250.fora.pl/images/galleries/1463733024948a758bffcf-498200-wm.jpg - po otworzeniu linka należy powiększyć całość i zwrócić uwagę na dolną część prawej strony
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Wto 17:48, 14 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec

Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Czw 14:37, 16 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Weźmy pod uwagę, że oryginalnie była wyłącznie ta siatka "na muchy". Więc pytanie- co konstruktorzy sobie myśleli projektując taki filtr?? Czy po to był zakładany, żeby szybciej łożyska itp. się zużywały??
W tamtych czasach były wyłącznie tego typu siatkowe filtry- w WSk-ach, WFM-kach itd. Nawet w książkach serwisowych zaznaczone jest jak czyścić taki filtr - po prostu przemyć i przepalić. Na pewno żaden z nich nie chronił przed pyłem.
Raczej mało kto po jednym przejeździ wiejską drogą ściągał filtr i go czyścił, bo nalepiło się do niego pyłków.
A i drogi były w większości szutrowe. Asfaltowa cywilizacja na szerszą skalę dotarła do nas troszkę później niż na przełomie lat 50 i 60.
Takie moje zdanie.
W sumie każdy i tak zrobi co uzna za stosowne. Ja osobiści wyznaję zasadę, że zabytek to zabytek, dlatego też do moich motocykli staram się nie pakować nowoczesnych rozwiązań a przynajmniej ograniczam takie działanie do absolutnego minimum.
Ale niezaprzeczalnie o motocykl trzeba dbać zawsze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czeresss dnia Czw 14:46, 16 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Czw 16:26, 16 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
smarowanie filtra olejem to nie jest ,,nowoczesne rozwiązanie,, - to jest ,,oryginalne rozwiązanie,, bo tak jest nawet w instrukcji - wkleiłem linka w poprzednim poście
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Czw 16:47, 16 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec

Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Pią 19:24, 17 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
353-tuner napisał: | smarowanie filtra olejem to nie jest ,,nowoczesne rozwiązanie,, - to jest ,,oryginalne rozwiązanie,, bo tak jest nawet w instrukcji - wkleiłem linka w poprzednim poście |
Nie chodziło mi o smarowaniu olejem - wiem, że instrukcje podają informacje o oleju i tu masz rację. Za nowoczesne uważam montowanie w zabytkowym motocyklu nowoczesnego filtra o który pyta twórca posta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu

Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Pią 21:02, 17 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Mam ten filtr w 356:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Myślę że to dobry zamiennik (z drobnym ale) - "nowy" filtr jest jednorazowy (musimy go wymienić jeśli się zabrudzi).
Stary jest lepszy bo można oszczędzić kilka PLNów - wystarczy przemyć w wspomnianym roztworze benzyny i oleju.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adbok dnia Pią 21:06, 17 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 13:26, 18 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
ten nowy filtr z pewnością jest lepszy pod względem oczyszczania powietrza- z tym że są dwa rodzaje ,,puszek,, (widziałem kiedyś od cz model 450 i jest inny niż w moich 354 i 353) nie mam pewności czy do obu typów taki wkład pasuje - może być tak że do 353 i 354 nie podejdzie - chyba że po wyjęciu tego elementu w kształcie lejka ze środka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|