Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Głowica
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr05
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:21, 21 Cze 2013    Temat postu: Głowica

Szukałem takiego tematu i nie mogłem znaleźć jaka jest różnica między tymi głowicami czy któraś zapewnia większą moc? [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 16:46, 21 Cze 2013    Temat postu:

Ta z mniejszą komorą spalania. Zauważ że te głowice różnią się też w kwestii montażu, głowica z większą komorą spalania jest montowana na dosyć charakterystyczne nakrętki i szpilki są krótsze, natomiast ta z mniejszą na normalne nakrętki i długie szpilki.

Pozwolę sobie też zadać pytanie w tym temacie, przerabiał ktoś może głowice z małą komorą spalania na montaż za pomocą śrub przeznaczonych dla głowicy z dużą komorą spalania?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr05
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:14, 21 Cze 2013    Temat postu:

a jest jakaś różnica miedzy stopniem sprężania bo jeśli nie to nie ma sensu przerabiania tej z mniejszą komorą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:20, 21 Cze 2013    Temat postu:

no jest różnica ponieważ silniki z z półokrągłą głowicą miały 9 KM a nowsze 12 KM. Są też 2 typy cylindrów, z okrągłą przylgnią i dopasowaną do karteru

Czyli tak, głowica półokrągła + [link widoczny dla zalogowanych] 9 KM

głowica nowego typu + [link widoczny dla zalogowanych] 12 KM

cylindry mają prawdopodobnie inne kanały.

sama zmiana głowicy i cylindra raczej nie daje tych 3 koni. Stare modele miały gaźniki fi 24 a nowe fi 26, inne wydechy, inne dysze paliwowe itp itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr05
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:45, 22 Cze 2013    Temat postu:

posiadam w takim razie 2 stare cylindry i 2 różne głowice i gaźnik z okrągłym pływakiem i kwadratowym jak dobrać to dla jak naj lepszych osiągów ?

I jak by się dało prosił bym o jednoznaczną odpowiedź dotyczącą głowic która lepiej się sprawdza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 16:46, 22 Cze 2013    Temat postu:

Zawsze głowica, która ma mniejszą komorę spalania daje większy stopień sprężania, czyli lepsze osiągi. A cylindry musisz porównać, który ma większze okno wydechowe, ssące i kanały płuczące. Najlepiej zrób odcisk okna plasteliną, wyciągnij ją i zmierz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr05
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:26, 23 Cze 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
udało mi się zdobyć taki cylinder czyli nowszy typ teraz która dobrać ta z mniejszą średnicą jest głębsza a z większą płytsza bardzo proszę o jednoznaczną odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:15, 23 Cze 2013    Temat postu:

nowsza

[link widoczny dla zalogowanych]

starsza

[link widoczny dla zalogowanych]

bierz 1

Jc mam na sprzedaż nowszą lub zamienię na wałek kopniaka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr05
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:56, 24 Cze 2013    Temat postu:

Dzięki Very Happy tylko będzie trzeba rozwiercić tą głowicę z mniejszą komorą :/ ale mam nadzieję że się uda Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 10:40, 24 Cze 2013    Temat postu:

piotr05 napisał:
Dzięki Very Happy tylko będzie trzeba rozwiercić tą głowicę z mniejszą komorą :/ ale mam nadzieję że się uda Smile


Nie uda się, szkoda Twojego czasu. Głowica musi być precyzyjnie wykonana bo ma ogromny wpływ na zawirowanie i spalanie mieszanki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr05
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:28, 26 Cze 2013    Temat postu:

nawet u profesjonalnego tokarza? a może szpilki da się w takim razie przekręcić dłuższe ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr05
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:30, 26 Cze 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] mam 2 takie głowice jedną można spróbować rozwiercić :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:05, 26 Cze 2013    Temat postu:

przecie masz mocniejszą głowice. Dlaczego chcesz robić "słabszą"???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr05
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:22, 26 Cze 2013    Temat postu:

Jawor napisał:
nowsza

[link widoczny dla zalogowanych]

starsza

[link widoczny dla zalogowanych]

bierz 1

Jc mam na sprzedaż nowszą lub zamienię na wałek kopniaka.


Ją już się gubię która jest od 9km a która od 12km mam nowego typu cylinder z tym okrągłym stykiem czyli nowszy ale która głowica ma te lepsze osiągi obie głowice mają styk na okrągły cylinder więc nie wiem co jest grane która stara która nowa mają różne komory spalania płytką i głęboką, która ma trochę mniejszą średnice u mnie duże otwory na szpilki ma ta głowica z płytką komorą jak coś a z głęboką ma małe na nakrętki bez tulejek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotr05 dnia Śro 14:28, 26 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:04, 26 Cze 2013    Temat postu:

nie sugeruj sie tak przylgną głowicy, patrz bardziej na kształt komory. Ta na dziwne nakrętki głowicy to 9 KM

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin