![Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna](default) |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misio94
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Morąg (okolice)
|
Wysłany: Nie 22:24, 05 Sty 2014 Temat postu: Jak przygotować się do remontu silnika |
|
|
Witam nazywam się Damian Na forum jestem od wczoraj. Posiadam Jawę 250 model 353 rok 1958. Ta super maszynkę dostałem kilka lat temu od dziadka, bardzo się z niej ciesze bo uwielbiam motocykle. Jej ogólny stan oceniam na dobry, ale jak wszystko i Jawa się zużywa, więc postanowiłem zrobić kapitalny remont serducha, tu pada moje pytanie
Ile może mnie kosztować kapitalny remont silnika, co muszę zrobić by gadał jak nówka ??
Piszcie wszystko co wiecie na ten temat
Wiem zę potrzebny jest szlif ( ja mam jeszcze nominał ) regeneracja wału.
Części jakie już posiadam to : kpl. łożysk, uszczelniaczy, zestaw naprawczy do gaźnika , całę sprzęgło tarcze przekładki łańcuszek , korbowód, filtr powietrza, uszczelki silnika wszystkie, nowa instalacja elektryczna i szczotki
Ale co jeszcze ?? czy dam sam rade ?? mam 20 lat ale nigdy sam nie rozpoławiałem silnika .
Jeśli coś takiego było to przepraszam jeszcze się w tym gubię
PS - Mam na sprzedanie ogarka 205 po kapitalnym, pieniądze potrzebne są mi na Jawę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misio94 dnia Nie 22:50, 05 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 1:29, 06 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Siemasz na forum
Cytat: | Ile może mnie kosztować kapitalny remont silnika, co muszę zrobić by gadał jak nówka ?? |
około 800 zł to zależy jakich części użyjesz i co będzie do wymiany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
![Moderator Moderator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1952ff_zpsecf4d187.jpg)
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pon 8:38, 06 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Jezeli dobrze poszukasz na forum znajdziesz pomoc.
Jesli sam zlozyles jawke to poradzisz sobie bez problemu.
Na poczatek zapraszam do powitalni w wiadomym celu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misio94
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Morąg (okolice)
|
Wysłany: Pon 22:02, 06 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Już byłem w przywitalni
800 ?? myślę że więcej ja już wydałem prawie 700 a jeszcze trochę prze demną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
![Wyjadacz Wyjadacz](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1935_350ohcff_zps65101395.jpg)
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 22:17, 06 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Kupiłeś części które mogą okazać się nie potrzebne. Rozbierz silnik i zobacz w jakim jest stanie? skąd masz pewność że łańcuszek jest do wymiany? Na początku powinieneś rozebrać silnik z sprawdzić w jakim stanie masz bebechy a potem kupować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misio94
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Morąg (okolice)
|
Wysłany: Wto 15:42, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
co do sprzęgła to mam 100 % pewność że jest do wymiany bo niemiłosiernie się ślizga jak by nie ustawił a łańcuszek trze już o dekiel, dalej po 56 latach miało prawo zmęczyć sie wszystko np tłok czy łożyska korbowodu. nie jestem pewien co do skrzyni lub automatu dlatego go nie kupiłem. to co mam to jest podzstawa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
![Wyjadacz Wyjadacz](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1935_350ohcff_zps65101395.jpg)
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 16:23, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Idąc tym tokiem myślenia to powinieneś wymienić cały silnik, zostawić tylko blok. Spis części które są w silniku znajdziesz w katalogu części:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misio94
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Morąg (okolice)
|
Wysłany: Wto 16:56, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
dokładnie tak jak mówisz SEBA o to mi chodzi chce mieć po prostu nowy silnik żeby śmigała jak nowa. Oczywiście na wszystko nowe mnie nie stać ale zmienię to co naprawdę jest potrzebne stare zostanie tylko : skrzynia i mechanizm zmiany biegów reszta albo wymiana albo regeneracja Dzięki za podpowiedzi czekam na inne cenne rady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
![Administrator Administrator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1929ff_zpsf79d2a0f.jpg)
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 17:58, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Pamiętaj nowe nie koniecznie dobre, prawie wszystkie współcześnie produkowane części to szmelc i trzeba przerabiać żeby pasowało. Kupuj oryginalne w dobrym stanie albo nowe ze starych zapasów. Zapłacić więcej ale będziesz miał spokój na lata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misio94
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Morąg (okolice)
|
Wysłany: Wto 18:43, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
a kupujac czesci czeskie ? Produkowane tam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
![Moderator Moderator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1952ff_zpsecf4d187.jpg)
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 20:30, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ale to i tak współczesna produkcja.
Zależy co potrzebujesz, niektóre rzeczy lepiej odnowić ( tak jak pisze Jawor ), a niektóre jesteś skazany kupić nowe ( gumy, pokrowiec itp )
Musisz dokładnie rozważyć co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misio94
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Morąg (okolice)
|
Wysłany: Wto 20:45, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
ja mam czeskie tarcze sprzęgłowe łańcuszek i chyba korbowód ale nie jestem pewien co do niego.
A może słyszał ktoś o Panu Henryku Lubińskim??? z Iławy zajmującym się regeneracją wałów i szlifem cylindrów mam zamiar oddać do niego swój wał i cylinder
jeśli ktoś słyszał prosił bym o wyrażenie swojej opini o nim i o cenach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Śro 7:49, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Regenerowałem u niego wał i szlifował cylinder. Do cylindra sam dobrał tłok i pierścienie. Cylinder miałem nominał po szlifie wyszedł 2 szlif. silnik odpalił, ale sporo nie jeździłem więc nie wiem jak się całość sprawuje podczas dłuższej jazdy. Na różnych forach widziałem pozytywne i negatywne oceny. Znajomy regenerował u Lubińskiego wał i cylinder od junaka i chwalił. Co do cen to za całość (regeneracja wału, szlif, tłok pierścienie) zapłaciłem ponad 200 zetów.
Jak by co to mam namiary do Lubińskiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misio94
Młodszy majster
![Młodszy majster Młodszy majster](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1954ff_zps07e6d4d6.jpg)
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Morąg (okolice)
|
Wysłany: Śro 10:55, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
wielkie dzięki za info . Jeśli możesz to podaj jego dane na PW. To jest prywaciarz czy firma ?? jesteś z okolic Iławy Ostródy ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KUTER
Czeladnik
![Czeladnik Czeladnik](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/12_jawa_50_pionyrff_zpsad4809a0.jpg)
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Czw 15:18, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Namiary ja tego gościa ja też mam więc jak nie dostaniesz od nikogo to pisz do mnie. Wał regenerowałem w Warszawie, zawiozłem tylko wał, graty facet ogarniał sam. Cena 275zł. Korbowód zazwyczaj jest ok i trzeba tylko łożysko w nim wymienić. Trochę się pospieszyłeś z tym kupowaniem wszystkiego. To co mogę polecić: nie waż się wkładać uszczelnienia labiryntowego. Współczesna produkcja to zła produkcja to raz. Dwa- to rozwiązanie od początku nie było zbyt szczęśliwe. Kup dwa simmeringi i włóż je "plecami" do siebie. Grubość uzyskasz tą samą co labiryntu a szczelność nieporównywalnie większą. Co do rozbierania silnika. OSTROŻNIE. Nagrzej blok silnika (tylko może nie palnikiem a jakąś farelką) tak do około 60 stopni. Żeby łożyska na wale puściły. To wtedy zejdzie w miarę bez bólu. Bo jak się weźmiesz za rozpoławianie śrubokrętem to powodzenia życzę przy składaniu (będzie ciekło dosłownie wszędzie). Rób sobie zdjęcia podczas rozbierania to potem nie będziesz pytał jak to złożyć. Jak rozbierzesz to rzuć połówki silnika na szybę (kładziesz np. stare okno i przyklejasz arkusz papieru ściernego w miarę drobnego) i delikatnie przeszlifuj. Będzie ładnie równo przylegać potem. To co zbierzesz papierem, wyrówna uszczelka (oryginalnie było bez uszczelki między połówki). Ustaw podkładkami luzy na wałkach skrzyni biegów (jest na forum o tym wątek).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|