|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tymon
Pan Henio
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:27, 29 Sty 2012 Temat postu: Jaki Gaźnik |
|
|
Witam. Koledzy właśnie jestem w trakcie odnawiania mojej Jawy 175 model 356. Rozpadł mi się gaźnik muszę kupić jakiś inny tylko nie wiem czy te nowe dostępne na allegro są dobre, jeśli macie jakieś doświadczenia z tymi gaźnikami z allegro to napiszcie czy warto w ogóle taki gaźnik zakupić? Czy lepiej może odkupić jakiś stary na allegro . Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Nie 21:29, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
no ja bym zakupił po prostu inny używany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harrymartin
Fachowiec
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Limerick
|
Wysłany: Nie 23:02, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Wszystkie nowe gaźniki z allegro to chiński syf i szkoda na nie pieniędzy i zdrowia. Oryginalny nowy gaźnik ze starych zapasów firmy JIKOV można kupić u Ruszczyka w IMPOL Mrągowo ale jest to spory wydatek około 250zł. Z mojego doświadczenia wiem że dobry gaźnik to podstawa. Sam swój obecnie używany gaźnik kupiłem w Chotusicch i jest ok. ale w miedzy czasie zebrałem kolekcję używanych gaźników ok 6szt. Nie kupuj też używanego gaźnika z prostokątną komorą pływakową w tych gaźnikach wyciera się prowadnica przepustnicy i przez to zawiesza się gaz. Dodatkowo do tych gaźników nie ma już żadnych zapasowych części.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tymon
Pan Henio
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:44, 04 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za porady. Kupie chyba oryginał. Ma może ktoś do sprzedania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 16:58, 04 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
na allegro bez problemu można znaleźć - w różnych cenach, czasem niedrogo - kiedyś np wylicytowałem dwa chyba za 13pln - ale za 20 - 30 zł powinieneś znaleźć bez problemu - byle kompletny był
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 19:35, 04 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
gaźnik jako tako nie jest problem, ale odpowiednie dysze to już sztuka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Sob 21:18, 04 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
To ja się podłączę do pytania. Też mi się rozpadł gaźnik w jawie 250 323. Oryginalny miałem z prostokątną komorą pływakową. Jeśli mówicie, że jest to zły gaźnik, to czy każdy inny spokojnie podejdzie? W jakich rocznikach były te prostokątne? Ja mam wersję przejściową, więc z oryginalnością nie było by problemu, bo do tych wersji pewnie pakowali gaźniki takie jakie mieli pod ręką. Można kupić jeszcze te nakrętki (daszki ozdobne) na gaźnik? To co wystaje nad obudowę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 22:39, 04 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
z dyszami problem jest taki że jak do 175 damy gaźnik 0d 353 lub 354 to po prostu może więcej palić trochę - ale niema takiej opcji że nie odpali albo nie będzie działać lub małych obrotów się nie ustawi - mam tych gaźników troche i konstrukcja zasadnicza jest taka sama (za wyjątkiem tych ,,prostokątnych - monoblok)
tych gaźników jest z pietnaście rodzajów - i w zależności od lat produkcji w ,,sto-siedemdziesiątce-piątce była rozpiętość dysz od 95 do 110; w dwieście-pięćdziesiątce od 95 do 120 a w trzysta-pięćdziesiątce od 110 do 125 (z tym że srednica gardzieli w 175 i w 350 wynosiła 24milimetry - w 250 początkowo też ale później została zwiększona do 26mm)
pozatym większość gaźników jikov które nas interesują ma wybite oznaczenie (od strony mocowania do cylindra na górze) numeryczne -pierwsze dwie cyfry to z regóły 28 lub 29 - następne powinny byś oznaczeniem średnicy gardzieli czyli 24 lub 26 (ale czasem są jakieś inne cyfry) w niektórych w oznaczeniu są też litery
Jawa CZ 175 typ 356 gaźniki :
- Jikov 2924 TR dysza 95
- Jikov 2924 M11 dysza 100
- Jikov 2924 M12 dysza 100
- Jikov 2924 SB11 dysza 110
.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Sob 22:43, 04 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pią 10:43, 08 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Mógłbyktoś polecić jakiś nowy gaźnik? Muszę coś kupić, a nie wiem jaki powinien być. Może ktoś kupił nowy i jest z niego na tyle zadowolony że może polecić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:00, 08 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Nowe gaźniki to loteria. Raczej poszukaj jakiegoś ładnego od CZ 350 i ewentualnie dokup odpowiednie dyszę. Oryginalne Jawoskie są bardzo wyeksploatowane i ciężko kupić jakiś w dobrym stanie, a jeśli już jest to kilka stów trzeba położyć.
Rozwiązaniem jest też regeneracja oryginalnego. [link widoczny dla zalogowanych] Ciekaw jestem jak by sie sprawował po takiej regeneracji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pią 14:35, 08 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ja miałem w 354 nowy współczesny gaźnik, po kilku dniach wylądował w koszu.
Ogólnie same problemy. Tak jak pisze jawor stary po przeglądzie da więcej satysfakcji i mniej nerwów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Wto 8:38, 12 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] Czy ten gaźnik będzie pasował do Jawy 250? Może warto w tej cenie kupić 2 i złożyć z tego jeden dobry?
Jeszcze jedno pytanko. Ozdobna pokrywa gaźnika którą zakłada się na końcu na całą obudowę jest nakładana czy nakręcana? Ja nie miałem tej części i nie wiem jak to ma wyglądać. Znalazłem pokrywe z gwintem, ale na gaźnikach na allegro nie ma tego gwintu żeby pokrywę nakręcić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 17:09, 12 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Na początek zapytaj sprzedającego o numery gaźnika.
Jest kilka typów, więc jeśli te są od 175 to będziesz musiał wymieniać dysze - kolejne koszty.
Co do gwintu, do naszych jaw musi być, te które nie mają pochodzą od nowszych modeli, peraki również nie miały gwintu ( osłony były nakładane ) ale gaźnik wygląda nieco inaczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Wto 17:59, 12 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
A te nakładane osłony można gdzieś nowe kupić? Jak one się trzymają? tylko na wcisk? Z tego co widzę to pokrywa z gwintem jest tylko w gaźniku z prostokątną komorą, a taki gaźnik odradzacie. Jest opcja żeby przystosować inny gaźnik? A może sama nakrętka gaźnika ma ten sam gwint i można ją zamienić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Śro 8:32, 13 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Nakładane były w perakach i pierwszych 353 lub 354. Tak nakładane, z przudu jest otwór na bolec ustalający ( wystaje z karteru powyżej gaźnika, a z tyłu trzyma na zapinki ).
Gwint posiadają gaźniki z okrągłą i prostokątną komorą, pytanie tylko kiedy były wyprodukowane.
Alternatywą może być zakup ory gaźnika od CZ, kupić zestaw dysz. Co do nakrętki z gwintem nie mam pewności czy pasują zamiennie od 353 do CZ.
Tutaj masz kilka gaźników godnych uwagi, jednak na początek musisz poznać ich numery i zidentyfikować czy są do 250
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zapytaj dla pewności też o wymiar gwintu do górnej nakrętki - wg mnie powinny pasować zamiennie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|