Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki olej lejecie do swoich 250tek

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FARMER66
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁĄKA PRUDNICKA

PostWysłany: Sob 21:27, 01 Gru 2012    Temat postu: Jaki olej lejecie do swoich 250tek

Mam mały dylemat .W jednej ze swoich 250tek regenerację wału i szlif cylindra robił mi Jacek Tomaszewski. ul. Siedlecka 19. 08-445 Osieck.(troche to trwało, no ale wszyscy chwalą to i ja chciałem koszt 500zł) Po poskładaniu wszystkiego do kupy i odpaleniu przyszedł czas na jazdy próbnie ( no ale życie... problemy z ładowaniem, a że byłem w okolicach Ostravy to zajechałem na rudną i zainwestowałem w Vapa 4200ks) mieszanka 1;20 olej castrol 2t po kilku godzinach klepania na postoju wyjechałem radocha jak szlak, no ale życie... Embarassed po przejechaniu ok 2km tłok zaczął puchnąć no to z buta do domu.Oczywiście dnia następnego zadzwoniłem do pana Jacka, jaki to ja dostałem tłok i czy oby pasowanie nie było za ciasne.Co usłyszałem? Otóż castrol 2t nie nadaje się do tego typu motocykli. Co wy o tym sądzicie???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:32, 01 Gru 2012    Temat postu:

A jaki olej niby jest odpowiedni? Parszywy mixol? Doradził Ci coś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Nie 9:14, 02 Gru 2012    Temat postu:

Witam.
Ja do swojej leje ORLEN 2T SEMISYNTHETIC w proporcji 1:35 i nic się nie dzieje. Jak dawałem 1:25 to mocno kopciła i kapał z tłumików. Gościu coś spaprał i teraz wykręca się sianem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Nie 9:17, 02 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FARMER66
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁĄKA PRUDNICKA

PostWysłany: Nie 9:41, 02 Gru 2012    Temat postu:

Odpowiedział mi że w tamtych czasach używało się luxu i miksola , a te nowe oleje są do silników o większych prędkościach obrotowych.Powiem wam że coś w tym jest bo jak wsk chodziła na castrolu to było słychać pierścienie itp(silnik po kapitalce na org tłoku i pierścieniach) a pozalaniu mieszanką z mixolem to słychać tylko miły szum silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 11:11, 02 Gru 2012    Temat postu:

Ja również polecam ORLEN 2T SEMISYNTHETIC.

Co do puchnięcia tłoka wydaje mi się, że tłok jest felerny.
Pamiętasz jakiego pochodzenia on jest?
Lepiej zainwestuj w dobry czeski i będzie po sprawie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FARMER66
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁĄKA PRUDNICKA

PostWysłany: Nie 11:41, 02 Gru 2012    Temat postu:

Tłok rzekomo był czeski.
Powiem tak: po zmianie paliwa na mieszankę z mixolem zrobiłem od sierpnia jakieś 300km i puchnięcie tłoka nie powtórzyło się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 14:00, 02 Gru 2012    Temat postu:

Ja leje półsyntetyk do pił w proporcji 1:50.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Nie 14:27, 02 Gru 2012    Temat postu:

Fajnie że umiesz sam siebie uspokoić. Tylko że ja robiłem regenerację wału i szlif cylindra i z materiałami kosztowało to mnie 300 zł. Nie dość że taniej to jeszcze można bez problemu jeździć na półsyntetykach. Stawiam że to wina tłoka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Pon 22:53, 03 Gru 2012    Temat postu:

Ja również obstawiam tłok, leje co pod rękę wpadnie i chodzi, moim zdaniem za ciasno spasowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:56, 03 Gru 2012    Temat postu:

Temat olejów był już poruszany na forum więc zamykam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin