 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k704080
Pan Henio
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:13, 25 Sty 2012 Temat postu: KORBOWOD JAWA 250 353 1958R |
|
|
WITAM WAS mam male zmartwionko kupilem niedawno na alledrogo wal cylinder i tlok wszystko nowe nigdy nieuzywane z piwnicy wyciagniete za 350zl cylinderek super tlok tez wal jest w super stanie zadnych luzow gwint super zadbnych wzerow wyglada NA NOWY
ale korbowod chodzi luzno na igielkach jakies powiedzmy 15 obrotow poczym sie jakby blokowal ciezkawo sie obraca co mam znim zrobic pomuzcie lalem wd probowalem go jakos rozruszac . aha i jak nim krece przykladowo w lewa strone i zaczyna sie blokowac obrut w przeciwnym kierunku i jest super
poradzcie cos
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Śro 17:24, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
poprostu w łożysku igiełkowym w stopie korbowodu jest coś - opiłek, ziarenka jakieś - ogólnie jakiś twardy niepożądany mały śmieć- w stopie korbowodu są nacięcia po obu stronach - musiał byś wlewać np strzykawką mieszanke oleju i bęzyny lub olej napędowy/nafte i jednocześnie kręcić korbowodem , możesz też od czasu do czasu przedmuchać to sprężonym powietrzem (taką końcówką do przedmuchiwania która ma rurke kilkunastu-centymetrową) po chwili kombinowania wkońcu powinno to wypłynąć lub zostać wydmuchane - wał jest ogólnie częścią wrażliwą na złe przechowywanie - nawet jeśli był nie montowany to może być np zcentrowany w skutek tego ze ktoś coś ciężkiego na nim połażył itd itp - miałem taki przypadek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Śro 17:26, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k704080
Pan Henio
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:06, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
a jesli ten wal jest zcentrowany jak to mozna szybko w domowy sposob wykryc??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Śro 18:17, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
to znaczy nie twierdze że jest, tylko ja kiedyś taki miałem - niby nowy, ale w skutek złego przechowywania/ braku ostrożności w obchodzeniu się z nim został ,,ściśniety,, lekko w części naprzeciwko sworznia stopy korbowodu (tarcze wału było minimalnie nierównoległe- i po złożeniu silnika wał obracał się ciężej w pewnym momencie obrotu- w warsztacie gdzie regenerują wały wyprostowali mi go za 20zł
jeśli nie masz przyrządów (takzwanych kłów i czujników zegarowych, oraz jeśli nie wiesz jak to zrobić to w ten sposób tego nie sprawdzisz możliwe
ale nie stresuj się tym, ja tylko wspomniałem o takiej ewentualności - u ciebie poprostu jest coć w łożysku igiełkowym
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Śro 18:19, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k704080
Pan Henio
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:42, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
dzieki bede probowal ze szczykawa i olejem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Śro 22:00, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
lepszy od oleju był by mniej-gęsty płyn- ropa, nafta lub mieszanka oleju z bęzyną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k704080
Pan Henio
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:06, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
WCISLOLEM TAM W TE OTWORY RURKE OD WD 40 ZUZYLEM 0,5 L MIESZANKA OLEJU I BENZYNY WYPLYNELO TROCHE SMIECI JEST DUZO LEPIEJ ALE JESZCZE ZALAPUJE I MA LEKKIE OPORY ALE JUZ OBKRECA SIE LZEJ MOZE JESZCZE JAKIES POMYSLY??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz

Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Śro 22:33, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
a słychać chrobotanie/zgrzytanie ? jeśli tak to jest to np piasek i lepiej to wyczyścić bo skraca to trwałość łożyska igiełkowego, jeśli nie słychać odgłosu piasku to może to być trocina lub włókno ze szmaty którą wał był przykry- niby to nie to co piach, ale też lepiej to usunąć- ja w kąpieli z oleju napędowego(ropy) obmywałem takie żeczy i skutek był dobry, ale tylko raz wał musiałem czyścić z opiłków aluminium, a z regóły były to łożyska gdy np zostawiłem nowe odpakowane a obok ojciec na drugi dzień listewki docinał - po powrocie z pracy troche nerwów a następnie szuru- buru szuru-buru i tak do osiągnięcia pełnej czystości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k704080
Pan Henio
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:26, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz

Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Nie 10:41, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
tylko ściągnij to czerwone zabezpieczenie z łożyska z obu stron
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waqu
Młodszy majster

Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mielec
|
Wysłany: Nie 16:02, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Chyba miałem kupować ten zestaw z allegro, czy może cylinder nie jest kawałek uszczerbany na samym dole?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k704080
Pan Henio
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:13, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Tak cylinderek jest uszczerbiony na dole ale to wzasadzie jest ok tylko mam problemik z tym walem ale dam rady
a te zabezpieczenia zostaja do puki niezabiore sie za ostateczny montarzyk )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez k704080 dnia Wto 14:17, 31 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|