|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KUTER
Czeladnik
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Śro 22:04, 28 Lis 2012 Temat postu: luz osiowy wałka skrzyni biegów |
|
|
jak to jest z tym luzem osiowym wałka głównego i pośredniego skrzyni? Składam silnik i sprawdzam te luzy. Są całkiem konkretne. Takie nawet do 2 mm. W tutorialu składania silnika napisane jest, że wałek główny nie powinien mieć wyczuwalnego luzu a pośredni od 0,2 do 0,3mm. Reguluje się to dając podkładki od strony łożyska (wałek pośredni nie jest osadzony w łożysku przecież... więc WTF?). Widział ktoś takie podkładaki kiedyś, robił to? Jak u Was z tymi luzami było? Ktoś się tym przejmował w ogóle? Poza tym tak: składam sobie silnik "na sucho", bez wału, ale ze skrzynią. Wyreguluję sobie ten luz podkładkami i niby fajnie. Ale jak potem będę składał silnik i dam uszczelkę to ten luz mi się zwiększy. Jeszcze jedna sprawa: jak ustawić wał dokładnie "na środku"? jak go wkładam w łożysko w lewy karter to po prostu do oporu (ile wejdzie) i będzie super?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 0:03, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Właśnie przerabiam ten temat. Tak jak instrukcja podaje na wałku głównym
bez luzu a na pośrednim 0,2 0,3. Podkładki zakładasz na wałku głównym za
kołem zębatym (zębatka, podkładka,łożysko od strony sprzęgła). Na
pośrednim również za kołem zębatym od strony sprzęgła (koło zębate,
podkładka, karter) Po dystansowaniu sprawdź jak się koła zazębiają.
Podkładki teoretycznie powinny być stalowe. Ja u siebie zakładam z brązu
wytoczone pod wymiar (nigdzie nie mogłem dostać pasujących do jawy, jakichkolwiek)
Silnik składaj tylko na sylikon bez żadnych papierowych uszczelek i raczej
nie bierz pod uwagę tego przy dystansowaniu
Wał wciskasz do końca i jest ok.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KUTER
Czeladnik
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Czw 18:57, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki, bardzo rzeczowa odpowiedź. Z tą uszczelką to chyba jednak ją dam, bo nawet w instrukcji jest mowa o uszczelce. Wiem, że fabryka nie dawała uszczelek, ale jak rozbierałem silnik to go trochę poniszczyłem (wiem, wiem kretyn jestem ale nie wszystko się wie od razu) i teraz poszlifowałem kartery na szybie. Więc uszczelka zniweluje nierówności, i wypełni to co zdjąłem papierem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:54, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Z tą uszczelką to chyba jednak ją dam, bo nawet w instrukcji jest mowa o uszczelce |
Twój wybór, w instrukcji nie ma mowy o uszczelce pomiędzy karterami tylko na obydwu pokrywach
Kup dobry sylikon, polecam reinza.
W celu upewnienia się czy wał odpowiednio wszedł sprawdź odległość
przeciwwag wału (na złożonym silniku) od karteru (patrz od strony
korbowodu. Odległość powinna być równa po obu stronach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Czw 20:58, 29 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KUTER
Czeladnik
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pią 17:09, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
"6. Przed złożeniem silnika włączyć luz pomiędzy biegiem pierwszym a drugim. Założyć uszczelkę między kartery. Podgrzać prawy karter do temperatury 70oC - 80oC. Nałożyć podgrzany karter, dokręcić śruby silnika. Założyć pierścienie uszczelniające oraz pozostałe podzespoły silnika." To cytat. Oto link [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 17:54, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Jak masz obawy , że silnik będzie Ci przeciekał to kupuj uszczelki i zakładaj bo niejeden kolega pewnie z forum i nie tylko tak robił i jest OK a pewnie nie jeden tego żałuje że nie założył uszczelek i teraz cieknie , kwestia równych karterów i odpowiedniego silikonu
A co do podgrzewania karterów to pewnie dobry sposób ale bym sobie darował , ja np tak nie robiłem i jest gicior , ale ciekawi mnie kto tak robił i czy są jakieś dodatkowe korzyści
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:42, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Wystarczy tylko podgrzać wewnętrzną bieżnie łożyska pod czop wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 21:05, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ewentualnie też jest można zamrozić wał , też tak słyszałem tz tak jak montaż sworznia w tłoku
tłok zagotować a sworzeń zamrozić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siennica Różana Lubelskie
|
Wysłany: Pią 21:45, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
MARCIN_B napisał:
Cytat: | tłok zagotować a sworzeń zamrozić | tu się rozszerzy tam się skurczy i zyskamy cenne mikrometry sam tak robię z wałami chłodząc je w zamrażarce obok warzyw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KUTER
Czeladnik
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 21:19, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
skąd wziąć podkładki dystansowe do regulacji tego luzu osiowego? Znalazłem gdzieś do rometa o średnicy wewnętrznej 17mm. To z grubsza by podeszło. Ale potrzeba jeszcze o średnicy wewn. 14mm. I to cienkie. Wolę dać jedną, potem jak będzie mało to dwie. Bo jak dam jedną ale za grubą to będzie silnik ciekł, albo się skrzynia nie będzie chciała kręcić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 21:46, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Podkładki dystansowe sworznia tłokowego z Simsona by podeszły, są dostępne o grubościach 1 i 1,5mm, tylko że otwór 12mm, ale może dałoby radę rozwiercić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:47, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ja u siebie zakładam z brązu
wytoczone pod wymiar (nigdzie nie mogłem dostać pasujących do jawy, jakichkolwiek)
|
czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KUTER
Czeladnik
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 22:27, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
czytać umiem, ale nie jesteśmy na forum sami i może inni koledzy mają pomysł skąd wziąć takie podkładki. A może ktoś takowe posiada i się podzieli. Ty akurat nie masz-ok. To już wiemy. Skoro wytoczyłeś to powiedz jakie grubości tych podkładek są potrzebne: zrobiłeś jedną na wymiar, czy kilka cienkich i podkładałeś do skutku? Jeśli zrobiłeś jedną, to jak zmierzyłeś jak gruba powinna ona być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 23:05, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Przepraszam, to ja zrobiłem byka, źle przeczytałem. Myślałem że pytanie jest
do mnie
Podkładkę mam po jednej na wałku.
Luz zmierzyłem składając silnik na sucho bez wału. Silnik kładziesz na prawej
stronie i ciągnąc góra/dół za wałki sprawdzasz luz. Pomiar wykonałem
głębokościomierzem w suwmiarce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KUTER
Czeladnik
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pon 9:55, 03 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
No. To się dogadaliśmy O takim pomiarze też właśnie pomyślałem, ale ciężko będzie mi złapać dziesiąte części milimetra. No ale z grubsza powinno się udać. Sądziłem po prostu, że jest na to jakiś sprytny patencik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|