Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

luz osiowy wałka skrzyni biegów
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Śro 22:04, 28 Lis 2012    Temat postu: luz osiowy wałka skrzyni biegów

jak to jest z tym luzem osiowym wałka głównego i pośredniego skrzyni? Składam silnik i sprawdzam te luzy. Są całkiem konkretne. Takie nawet do 2 mm. W tutorialu składania silnika napisane jest, że wałek główny nie powinien mieć wyczuwalnego luzu a pośredni od 0,2 do 0,3mm. Reguluje się to dając podkładki od strony łożyska (wałek pośredni nie jest osadzony w łożysku przecież... więc WTF?). Widział ktoś takie podkładaki kiedyś, robił to? Jak u Was z tymi luzami było? Ktoś się tym przejmował w ogóle? Poza tym tak: składam sobie silnik "na sucho", bez wału, ale ze skrzynią. Wyreguluję sobie ten luz podkładkami i niby fajnie. Ale jak potem będę składał silnik i dam uszczelkę to ten luz mi się zwiększy. Jeszcze jedna sprawa: jak ustawić wał dokładnie "na środku"? jak go wkładam w łożysko w lewy karter to po prostu do oporu (ile wejdzie) i będzie super?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 0:03, 29 Lis 2012    Temat postu:

Właśnie przerabiam ten temat. Tak jak instrukcja podaje na wałku głównym

bez luzu a na pośrednim 0,2 0,3. Podkładki zakładasz na wałku głównym za

kołem zębatym (zębatka, podkładka,łożysko od strony sprzęgła). Na

pośrednim również za kołem zębatym od strony sprzęgła (koło zębate,

podkładka, karter) Po dystansowaniu sprawdź jak się koła zazębiają.


Podkładki teoretycznie powinny być stalowe. Ja u siebie zakładam z brązu

wytoczone pod wymiar (nigdzie nie mogłem dostać pasujących do jawy, jakichkolwiek)

Silnik składaj tylko na sylikon bez żadnych papierowych uszczelek i raczej

nie bierz pod uwagę tego przy dystansowaniu Smile


Wał wciskasz do końca i jest ok.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Czw 18:57, 29 Lis 2012    Temat postu:

Dzięki, bardzo rzeczowa odpowiedź. Z tą uszczelką to chyba jednak ją dam, bo nawet w instrukcji jest mowa o uszczelce. Wiem, że fabryka nie dawała uszczelek, ale jak rozbierałem silnik to go trochę poniszczyłem (wiem, wiem kretyn jestem ale nie wszystko się wie od razu) i teraz poszlifowałem kartery na szybie. Więc uszczelka zniweluje nierówności, i wypełni to co zdjąłem papierem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:54, 29 Lis 2012    Temat postu:

Cytat:
Z tą uszczelką to chyba jednak ją dam, bo nawet w instrukcji jest mowa o uszczelce


Twój wybór, w instrukcji nie ma mowy o uszczelce pomiędzy karterami tylko na obydwu pokrywach

Kup dobry sylikon, polecam reinza.

W celu upewnienia się czy wał odpowiednio wszedł sprawdź odległość

przeciwwag wału (na złożonym silniku) od karteru (patrz od strony

korbowodu. Odległość powinna być równa po obu stronach


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Czw 20:58, 29 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Pią 17:09, 30 Lis 2012    Temat postu:

"6. Przed złożeniem silnika włączyć luz pomiędzy biegiem pierwszym a drugim. Założyć uszczelkę między kartery. Podgrzać prawy karter do temperatury 70oC - 80oC. Nałożyć podgrzany karter, dokręcić śruby silnika. Założyć pierścienie uszczelniające oraz pozostałe podzespoły silnika." To cytat. Oto link [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 17:54, 30 Lis 2012    Temat postu:

Jak masz obawy , że silnik będzie Ci przeciekał to kupuj uszczelki i zakładaj bo niejeden kolega pewnie z forum i nie tylko tak robił i jest OK a pewnie nie jeden tego żałuje że nie założył uszczelek i teraz cieknie , kwestia równych karterów i odpowiedniego silikonu
A co do podgrzewania karterów to pewnie dobry sposób ale bym sobie darował , ja np tak nie robiłem i jest gicior , ale ciekawi mnie kto tak robił i czy są jakieś dodatkowe korzyści


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:42, 30 Lis 2012    Temat postu:

Wystarczy tylko podgrzać wewnętrzną bieżnie łożyska pod czop wału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 21:05, 30 Lis 2012    Temat postu:

Ewentualnie też jest można zamrozić wał , też tak słyszałem tz tak jak montaż sworznia w tłoku
tłok zagotować a sworzeń zamrozić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Pią 21:45, 30 Lis 2012    Temat postu:

MARCIN_B napisał:
Cytat:
tłok zagotować a sworzeń zamrozić
tu się rozszerzy tam się skurczy i zyskamy cenne mikrometry Smile sam tak robię z wałami chłodząc je w zamrażarce obok warzyw

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Nie 21:19, 02 Gru 2012    Temat postu:

skąd wziąć podkładki dystansowe do regulacji tego luzu osiowego? Znalazłem gdzieś do rometa o średnicy wewnętrznej 17mm. To z grubsza by podeszło. Ale potrzeba jeszcze o średnicy wewn. 14mm. I to cienkie. Wolę dać jedną, potem jak będzie mało to dwie. Bo jak dam jedną ale za grubą to będzie silnik ciekł, albo się skrzynia nie będzie chciała kręcić...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 21:46, 02 Gru 2012    Temat postu:

Podkładki dystansowe sworznia tłokowego z Simsona by podeszły, są dostępne o grubościach 1 i 1,5mm, tylko że otwór 12mm, ale może dałoby radę rozwiercić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:47, 02 Gru 2012    Temat postu:

Cytat:
Ja u siebie zakładam z brązu

wytoczone pod wymiar (nigdzie nie mogłem dostać pasujących do jawy, jakichkolwiek)


czytanie ze zrozumieniem się kłania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Nie 22:27, 02 Gru 2012    Temat postu:

czytać umiem, ale nie jesteśmy na forum sami i może inni koledzy mają pomysł skąd wziąć takie podkładki. A może ktoś takowe posiada i się podzieli. Ty akurat nie masz-ok. To już wiemy. Skoro wytoczyłeś to powiedz jakie grubości tych podkładek są potrzebne: zrobiłeś jedną na wymiar, czy kilka cienkich i podkładałeś do skutku? Jeśli zrobiłeś jedną, to jak zmierzyłeś jak gruba powinna ona być?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:05, 02 Gru 2012    Temat postu:

Cytat:
skąd wziąć


Przepraszam, to ja zrobiłem byka, źle przeczytałem. Myślałem że pytanie jest

do mnie Wink

Podkładkę mam po jednej na wałku.

Luz zmierzyłem składając silnik na sucho bez wału. Silnik kładziesz na prawej

stronie i ciągnąc góra/dół za wałki sprawdzasz luz. Pomiar wykonałem

głębokościomierzem w suwmiarce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Pon 9:55, 03 Gru 2012    Temat postu:

No. To się dogadaliśmy Wink O takim pomiarze też właśnie pomyślałem, ale ciężko będzie mi złapać dziesiąte części milimetra. No ale z grubsza powinno się udać. Sądziłem po prostu, że jest na to jakiś sprytny patencik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin