|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Czw 16:29, 07 Lip 2011 Temat postu: Naprawa karterów i nie tylko. |
|
|
Witam
Rozpocząłem remont generalny.
Na pierwszy ogień poszedł silnik.
Po rozkręceniu i rozpołowieniu karterów okazało się, że karter jeden mam pęknięty
I tutaj chciałbym zaciągnąć informacji czy warto to zespawać. Znam bardzo dobrego spawacza aluminium i wiem że może mi to pospawać.
To nie wszystkie minusy karterów mam jeszcze pęknięty karter przy otworze trzymającym prowadnicę
(na prowadnicy znajduje się wodzik „widełki” które przesuwając się zmieniają biegi. Mając WSK miałem w karterach takie pęknięcia biegi wchodziły mi tam bez kłopotu, zastanawiam się czy w jawie będzie wszystko działać bez kłopotu.
No i mam jeszcze pęknięty otwór gwintowany przykręcany do niego jest automat gdzie zaczepia się linkę sprzęgła.
Otwór jest pęknięty na głębokość ok. 11mm cały otwór ma ok. 24mm. Myślę aby to zregenerować poprzez rozwiercenie na większą średnicę następnie zaspawanie podczas spawania tego pęknięcia.
Nazbierało się tych pęknięć zastanawiam się czy naprawa karterów ma sens, jak szanowni Koledzy sądzą?? Kupił bym "nowe" kartery ale widzę że nie ma karterów na sprzedaż. A nie chcę kupować w ciemno bo mogę trafić na takie jakie mam
A jeszcze jedno zastanawiam się czy można dokupić sprężynkę która znajduje się w automacie zmiany biegów.
Na zdjęciu dobrze widać o której sprężynce piszę. Czy kupić jakiś automat??
To na razie tyle. Mam zamiar wysłać do regeneracji wał oraz dać do szlifu cylinder.
Stasiek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pią 6:45, 08 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Bardzo zmęczone masz te kartery.
Czy spawać czy wymienić zależy od Ciebie, jeśli chcesz mieć zgodne numery silnika z tabliczką to pospawaj, a jeśli nie zależy Ci na tym to wymień.
W tym przypadku musisz wymienić oba, ponieważ kartery są pasowane i nie zaleca się składania silnika z dwóch różnych kompletów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcha
Fachowiec
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Sob 10:45, 09 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ze spawaniem to się najlepiej od swojego fachowca dowiedz czy alu się nie odkształca w trakcie spawania. Na pewno materiał jest już dobrze zmęczony i może być tak że w jednym miejscu pospawasz a za chwilę w innym ci pęknie. Ja mam takie kartery na sprzedaż. Jakbyś chciał jednak kupić to pisz na PW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Pon 20:33, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma co się bawić w spawanie, trzeba kupić "nowe" kartery.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Czw 20:31, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
W marcu, w sklepie w Libercu były nowiutkie kartery do 353, nawet jeszcze bez numerów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|