Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie chce odpalić a jedynie czasami kichnie.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Nie 12:41, 09 Wrz 2012    Temat postu:

No dobra to czemu pisałeś że masz iskrę w DMP, czegoś tu nie pojmuję???????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 19:14, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Krzysiek pisałem, że mam iskrę w dmp bo miałem, tak miałem zapłon ustawiony że tylko przerywacz otwierał się w dmp (miałem źle ustawiony).
spójrz u siebie jak wygląda przerywacz w całym obiegu tłoka.
Dopiero jak Gustaw napisał że w dobrze ustawionym zapłonie gdy tłok jest w dmp to przerwa jest ok4-5mm zrozumiałem że u mnie jest wszystko oki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pon 15:40, 10 Wrz 2012    Temat postu:

Dobra w porządku fajnie że to ogarnąłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Pią 17:16, 15 Lut 2013    Temat postu:

Koledzy nie chcę zakładać nowego tematu. Co może być przyczyną tego, że jak odpalę zimne moto to nie mam wolnych obrotów i trudno go wyciągnąć z dolnych obrotów, natomiast jak się rozgrzeje to są wolne obroty i silnik już w miarę dobrze reaguje na ruchy manetką, chodź mogło by być lepiej. Zapłon ustawiłem tak jak pisaliście z tym, że na oko cofnąłem tłok na ok 3mm, gdzyż nie mam tego miernika. Jedni piszą, aby cofać 2,7mm inni 3,5mm a instrukcja od 4mm do 4,5mm.
Dodam, że ssanie zaraz wyłączyłem po odpaleniu, i może tu jest problem :/(ile powinno się trzymać nasze jawy na ssaniu przy zimnym silniku?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 17:57, 15 Lut 2013    Temat postu:

Co masz na myśli pisząc "wyłączyłem ssanie"?? w mojej jawie nie mam ssania.
Chyba ze masz na myśli filtr szumów (czy jakoś tak to się pisze).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Pią 18:38, 15 Lut 2013    Temat postu:

Starsze Jawy tego nie mają.
Tak to wygląda [link widoczny dla zalogowanych]
Ta guma zamontowana jest między gaźnikiem a filtrem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Pią 18:39, 15 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Pią 20:07, 15 Lut 2013    Temat postu:

Ogranicza przepływ powietrza, wzbogacając przepływ paliwa, w np. kosiarkach jest taki mechanizm.

Jak na moje oko, jeśli przy dobrze wyregulowanym gaźniku tak się dzieje - jest to normalne zjawisko. W dwóch simsonach też z czymś takich się spotkałem - po wyłączeniu ssania zimny silnik gasł, nie trzymał wolnych obrotów, chwilkę się nagrzał i ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:29, 15 Lut 2013    Temat postu:

Jeśli silnik po generalce to może sie tak dziać, ze względu na tarcie nowych części. Przy niskich obrotach potrafi zatrzymać silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 21:58, 15 Lut 2013    Temat postu:

U mnie również to jest, i również miałem podobne objawy. Nie zwracałem na to uwagi, ponieważ uważałem że silnik musi się rozgrzać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Pon 18:24, 18 Lut 2013    Temat postu:

Dzisiaj nawet na rozgrzanym silniku miałem takie objawy. Zacząłem od kręcenia zapłonem ale to nic nie dało, dopiero wkręcenie śrubki powietrza w gaźniku spowodowało, że silnik stał się żywszy, i praktycznie nie ma zwłoki przy dodawaniu gazu. Początkowo miałem 1.5 obrotu aktualnie mam 1 obrót i na razie jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 22:45, 31 Lip 2014    Temat postu:

gustaw napisał:
Ja robię inaczej:
ustawiam tłok w GMP ( górny martwy punkt) ustawiam przerwę 3,5mm i cofam tłok o 4.5mm dla jawy 250 i 3,4mm dla 354 . Ruszam płytką aż znajdę punkt w którym przeskakuje iskra:) Pozdrawiam


A dla 356?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pią 16:27, 01 Sie 2014    Temat postu:

dla 356 nie mam danych....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 19:14, 01 Sie 2014    Temat postu:

Znalazłem:
0,4mm, 2,7 przez ZZ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 23:52, 01 Sie 2014    Temat postu:

Znalazłem i nic mi to nie dało. Ustawione. Iskra jest. Gaźnik wymyty. Iglica na drugie nacięcie od góry. Dysza wolnych 3/4 obrotu. Jak nie chciała palić, tak dalej nie gada. Przed remontem gadała bez problemu. A teraz ni hu hu, wylewa się paliwo z gaźnika i koniec. Chyba poszukam kogoś, kto popatrzy na to od A do Z.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 4:22, 02 Sie 2014    Temat postu:

Może pływak jest dziurawy lub pompka przelewu cały czas napiera o pływak; dodatkowo sprawdź gumę filtra powietrza.

Spróbuj zapłon na 3,5 przed GMP.
Sprawdź połączenia na przewodach przy cewce i prądnicy, kable WN, fajkę i świecę ( ta może "działać" niewkręcona do głowicy, a pod ciśnieniem gubi iskrę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin