|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Sob 19:02, 02 Cze 2012 Temat postu: Nie chce odpalić a jedynie czasami kichnie. |
|
|
Panowie mam taki problem.
Próbuję uruchomić silnik i tylko czasami kichnie. Strzykawką dałem działkę i również nic nie pomaga.
Iskra jest.
Zauważyłem że przerywacz otwiera mi się jak tłok znajduje się na samym dole. Wydaje mi się, że powinien się otwierać przerywacz gdy tłok znajduje się na górze. Nie mogę ustawić przerywacza tak aby otwierał się przy górnym położeniu tłoka.
czasami tak kichnie że spaliny wydostają się przez gaźnik.
proszę o pomoc,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 8:14, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Zapłon do regulacji, będziesz potrzebował czujnik zegarowy, który umieścisz w starym korpusie świecy zapłonowej i wkręcisz w głowicę. Następnie zajmujesz się regulacją przerwy na przerywaczu. W maksymalnym rozwarciu winna wynosić 0,4mm. Kiedy masz ustawioną przerwę, to bierzesz multimetr, ustawiasz na półprzewodniki (jak dotkniesz 2 kable miernika to piszczy) i podłączasz: jeden kabel do przewodu wychodzącego z przerywacz, a drugi do masy silnika. Teraz musisz znaleźć GMP tłoka (pomoże Ci w tym czujnik zegarowy właśnie i COFASZ tłok o 2,7mm. Kidy będziesz cofał miernik nie będzie reagował, a jak osiągnie ok 2,7mm przed GMP miernik powinien zacząć piszczeć. Kiedy będziesz miał sytuację, że będzie piszczeć na mniej niż 2,7 przed GMP musisz płytkę zapłonową przekręcić troszkę do tyłu i analogicznie jeśli będzie piszczeć dalej niż na 2,7 przed GMP to płytkę musisz przekręcić troszkę do przodu. Po wielu próbach i błędach musisz ustawić tak, żeby granica piszczenia/ciszy była na 2,7 przed GPM.
Miłej pracy życzę, pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 8:20, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja robię inaczej:
ustawiam tłok w GMP ( górny martwy punkt) ustawiam przerwę 3,5mm i cofam tłok o 4.5mm dla jawy 250 i 3,4mm dla 354 . Ruszam płytką aż znajdę punkt w którym przeskakuje iskra:) Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 9:19, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
może krzywkę która steruje otwieraniem i zamykaniem przerywacza masz założoną 0 180stopni obróconą? lub krzywkę masz dobrze ale cały wirnik na którym się ona znajduje masz obrócony na czopie wału korbowego? lub masz założoną krzywkę od innego silnika? (mi kiedyś w sklepie wcisnęli złą i tęż tak miałem ) - bo według mnie to jedyne możliwości dla których przerywacz może otwierać się w dolnym położeniu zamiast w górnym - chyba że stojan masz odwrotnie założony ale raczej wątpię (ewentualnie płytke z przerywaczem masz odwrotnie ale też wątpie )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Nie 11:38, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Obróć płytkę tak, żeby przerywacz otwierał się w GMP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 12:22, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
płytki przerywacza nie da się źle założyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 12:44, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
też mi się tak wydaje, dlatego napisałem że ,,wątpie,, żeby tak było - bardziej sprawdził bym poprawność założenia wirnika i krzywki - czasem np klin/kołek ustalający jest ścięty lub niema go wcale i możliwe jest złe zamocowanie lub samoczynne obrócenie się tych elementów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Nie 13:11, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
353-turner klin jest i wirnik "osiadł" na klinie więc jest dobrze założony (również myślałem że to wina wirnika)
Gustaw masz rację nie da się źle założyć. W płytce przerywacza znajdują się dwa otwory fasolkowe i nimi ustawia się położenie przerywacza.
Panowie a jest taka możliwość że w czasie regeneracji wału, źle umieścili mi czop wału, obrócony może być o te 180st.??
Mam drugi wał i sprawdzę/porównam w którym miejscu znajduje się otwór na kołek w czopie wału (w jakim miejscu jest gdy główka korbowodu znajduje się w GMP)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 13:14, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
a samą krzywke masz na 1000% prawidłowo osadzoną? i na 1000% jest od właśnie tego silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 13:30, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Obejrzyj dokładnie stojan czy nie jest pokrzywiony w miejscach gdzie przylega płytka zapłonowa, ona też często jest przyczyną takich cudów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Nie 13:37, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
W wirniku jest specjalny zamek na krzywkę wiec nie można źle zamocować.
co do samej krzywki to mam 3 szt. jedna od jawy 356 i na niej kiedyś jeździłem (w służyła w jawie356) chyba pasuje do 353??
mam dwie krzywki niby od 353, jedna była w jawie którą kupiłem, a druga od silnika który kupiłem jako dawca. na żadnej z krzywek od 353 nie uruchomiałem silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Pon 17:09, 04 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Turner masz rację, wina jest po stronie krzywki. Mam krzywki nie od jawy.
We wszystkich krzywkach które mam "garb" rozpoczyna się od miejsca w w którym jest rowek na zabezpieczenie przed obrotem w wirniku (mam nadzieję ze zrozumiale to piszę) jak przerywacz się otwiera wówczas tłok znajduje się w DMP.
Powinno być odwrotnie garb powinien być przesunięty o 180st. względem rowka w otworze krzywki
Tak dla pewności może ktoś to sprawdzić u siebie???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Pon 17:45, 04 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
ja miałem właśnie podobną sytuacje i dlatego się upierałem
- przerabiałem dawno temu ( ,,za łebka,,) zapłon z elektronicznego na klasyczny w mojej ETZ 251E - i na zestawie który założyłem od drugiej ETZ (150) motocykl ładnie pracował, kupiłem krzywkę w sklepie bo resztę gratów miałem i ta sama sytuacja - kicha , prycha i niechce współpracować - a iskra choćbym niewiem jak nie ustawił zawsze w okolicy DMP wypadała - zorientowałem sie że to krzywka i po wygłoszeniu moich żali ,sprzedawca powiedział że źle zrozumiał i dał mi od tropika krzywke
-
a krzywki które masz od 353 nie pasują? ja mam coprawda silniki/krzywki do cz450 , 353 i 354 ale znając życie jak poodkręcam i będe je porównywał czy są takie same to pomieszam i wole nie ryzykować
po namyśle dodam że powinny być takie same bo prądnice są identyczne więc i krzywki chyba też powinny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Pon 17:53, 04 Cze 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pon 19:37, 04 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
W 356 i 353 powinny być takie same, ale w 354 nie ma pewności, bo wiesz tam są dwa baniaki i górny przerywacz może być trochę w innym miejscu porównując do 356/353. Dobrze mówię ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|