Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

paliwo w filtrze powietrza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiczmach_m
Pan Henio



Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:56, 21 Kwi 2011    Temat postu: paliwo w filtrze powietrza

Witam!
Ostatnio wpadła mi w ręce Jawa 250 353 z 60r. Fakt, że stała bez użytku ładne kilkanaście lat, no ale dostałem ją od wujka...Mówił, że jak ostatnio ją odpalał tak nic przy niej nie było grzebane...Więc rozkręciłem prawie wszystko (ale nie rozpoławiałem karterów), wyczyściłem i poskładałem...Ale za chiny nie odpali...Jedyne co to paliwo cofie się do filtra powietrza...Zapłon ustawiłem, gaźnik wyregulowałem (śrubkę od mieszanki wkręciłem na maxa i wykręciłem z jakieś 1.2-1.5 obrotu)...Więc co może być przyczyną paliwa w filtrze powietrza? Czy może to być objaw zużytych pierścieni, a co za tym idzie zbyt małej kompresji??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
limak1231
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małogoszcz

PostWysłany: Pią 7:40, 22 Kwi 2011    Temat postu:

może pływak ci cię topi albo wiesza?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 9:03, 22 Kwi 2011    Temat postu:

w filtr powietrza zawsze pluje więcej lub mniej to zależy jak mocno wyciętą masz przepustnice, lub pływak podtopiony ale to by wtedy leciało jak z kranu.

sprawdź iskrę na świecy czy gdzieś nie mostkuje i ustaw dobrą przerwę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Pią 19:27, 22 Kwi 2011    Temat postu:

U mnie też tak było i to była wina 1 pływaka (bo miał dziurę) 2 popychacza, który służy do przelewania gaźniora ( zacinał się).
Wsadź pływak w gorącą wodę i wypatruj bąbelek i zajrzyj do popychadła.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiczmach_m
Pan Henio



Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:10, 23 Kwi 2011    Temat postu:

Ok..dzisiaj jeszcze sprawdzę ten pływak i popychacz...ale mam jeszcze takie pytanie...bo ten pływak ma kilka wgnieceń. Czy może mieć coś wspólnego? (zakładając, że nie jest dziurawy)...I czy przy odpalaniu ta blaszka w krućcu za filtrem powietrza ma być całkowicie zamknięta czy jak?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kiczmach_m dnia Sob 11:24, 23 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:31, 23 Kwi 2011    Temat postu:

pływak może być powgniatany, to nic nie szkodzi. A ta blaszkę w celu łatwiejszego rozruchu się zasłania. Można ale nie trzeba Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Sob 14:04, 23 Kwi 2011    Temat postu:

rozkręć gaźnik przedmuchaj dobrze sprężarką wszystkie kanały,przeczyść styki przerywacza jeśli nie było nic ruszane,poruszaj ewentualnie przerwą,wsadź nową świce,następnie wykluczaj po kolei moje wytyczne
osobiście stawiam na gaźnik,miałem to samo kichał,rzygał paliwem strzelał w rure,podmieniłem gaźnik kolesia oddpalił za pierwszym,nieraz powodem może być też zła przerwa,powodzenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Sob 14:06, 23 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markus
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lublin/Swidnik

PostWysłany: Pon 22:41, 02 Maj 2011    Temat postu:

Jak jej dasz tzw. kielicha to pali? jeśli tak to szukaj winy w gaźniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiczmach_m
Pan Henio



Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:51, 14 Maj 2011    Temat postu:

Sorki że dopiero teraz ale byłem odcięty od internetu..Ale nic szczególnego nie zdziałałem ale jedno mnie denerwuje...Na początku miałem normalnie iskrę, potem na świecy już nie było, ale mała iskra przeskakiwała na platynkach, a teraz nie ma w ogóle nigdzie...przeczyściłem już kilka razy platynki ale to nie to...o co może w tym chodzić??? I jeszcze jedna sprawa...przejścia na przewodach są wszędzie takie same jak stacyjka jest na ) i jak stacyjka jest na 1...Czy to oznacza, że po prostu mam gdzieś zwarcie, przebicie czy coś takiego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:11, 14 Maj 2011    Temat postu:

naładuj akumulator to będziesz miał iskrę.

po przekręceniu kluczyka na 1 lub 2 masz światła ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiczmach_m
Pan Henio



Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:17, 14 Maj 2011    Temat postu:

tzn. tam jest pomylona ta instalacja co do lamp ale z nią się narazie nie bawiłem bo chcę ją najpierw w ogóle odpalić...napięcie na aku mam 6.2V...było by za małe na iskrę???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:02, 14 Maj 2011    Temat postu:

napięcie masz dobre podłącz "na krótko" i zobacz czy dalej nie ma iskry. Jeśli to dalej nic nie da to sprawdź cewkę wysokiego napięcia, fajkę, świece i zobacz czy przerywacz odizolowany jest od masy.

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 12:39, 05 Mar 2017    Temat postu:

Piszę tutaj, ponieważ mam takie sam problem jak w temacie. Zapłon ustawiony wg instrukcji, gaźnik też ustawiony wg instrukcji i nawet raz Jawa odpaliła i pochodziła dłuższą chwilkę, ale teraz już nie chce odpalać. Ale podczas kręcenia starterem zauważyłem pewne rzeczy, mianowicie:
1. Jak przelałem gaźnik, żeby większą mieszankę silnik zaciągnął, to zaczęło mi ciec z gaźnika po stronie filtra powietrza, czy takie coś jest normalne (silnik nie odpalił z powodu braku iskry)
2. Po kilkunastu kopnięciach już nie benzyna nie ciekła, ale podczas kopnięcia w stronę filtra powietrza leciała taka delikatna mgiełka z paliwem.

Czy te dwa objawy są normalne, czy coś mam zwalone? (Tłok jest zamontowany prawidłowo, strzałką do wydechów)

PS.
3. Czy jeżeli mam taki przypadek, ze iskra raz się pojawia i silnik pochodzi 4-5 sekund, a później nie idzie go odpalić, ponieważ iskra się nie pojawia (sprawdzone poprzez wyjęcie świecy), to może oznaczać padniętą cewkę lub kondensator? Krótko mówiąc iskra raz jest, raz jej nie ma.
Cewkę i kondensator mam z epoki, czy najprawdopodobniej od nowości


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin