|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Wto 8:07, 25 Cze 2013 Temat postu: Piaskowanie i szkiełkowanie silnika |
|
|
Chcę wyremontować mój silnik na gotowo. Nie chodził on od 30 la, tłok był zapieczony itp, ale skrzynia zalana olejem, więc tam raczej nic się nie stało. Pytanie moje jest takie. Co piaskujemy i co szkiełkujemy. Chciałbym go rozebrać i złożyć tylko raz. Wiem, że aluminiowe elementy dajemy do szkiełkowania. Szkiełkowaliście całe silniki, czy tylko widoczne elementy. Tzn chodzi mi o to, czy jest sens czyścić wewnętrzne części silnika czy szkiełkowanie stosujemy tylko dla lepszego wyglądu?
Z cylindrem mamtaki problem, że miał on już robiony jakiś szlif, do tego tłok był zapieczony itp. nie mam pewności, czy będzie się nadawał do dalszego użytkowania. Można najpierw zrobić szlif a dopiero później oddać do piaskowania? Będzie dało się tak zabezpieczyć wszystkie otwory, żeby piasek nie dostał się na gładź cylindra i nie zepsuł wszystkiego? Może pytania głupie, ale jestem początkujący w odnawianiu czegokolwiek, dlatego wolę mieć pewność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Wto 8:27, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Lepiej najpierw wypiaskować cylinder, a potem zrobić szlif, nie uszkodzisz wtedy nowej gładzi. Kartery wyszkiełkuj tylko z wierzchu, przecież wnętrza silnika nie widać, a tylko niepotrzebnie zbierzesz warstewkę materiału z gniazd łożysk i porobią ci się luzy. A cylinder zmierz na górze (tam gdzie jest próg) i zobacz po ilu jest szlifach i zobacz czy da się kupić tłok na kolejny wymiar naprawczy. Mój cylinder był tak dojechany, że z nominału zrobiłem od razu na 2 szlif, a i tak w jednym miejscu zostało niedoszlifowane pole. Jeśli nie jesteś pewien czy wyda ci 1 szlif, to pójdź do warsztatu gdzie szlifują i niech ci zmierzą średnicówką który szlif trzeba zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 8:27, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ja dwa tygodnie temu oddawałem silnik do szkiełkowania. Gość który to robił trochę narzekał że jest brudny bo to dla niego problem, mówił że po szkiełkowaniu brudnego silnika granulat się nie nadaje do dalszego użytku. kartery miałem złożone do kupy, reszta elementów luzem. Co do cylindra to lepiej szkielkować/piaskować przed szlifem. Mimo że cylinder był zabezpieczony (stary tłok w srodku) to i tak było pełno szkła w środku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Wto 8:38, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
ok dzięki. A znacie wymiary tłoków na różne szlify? Ile można szlifów zrobić na oryginalnym cylindrze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 10:19, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Można najpierw zrobić szlif a dopiero później oddać do piaskowania |
Tak, można nawet powinno.
Cylinder szlifuje się przed piaskowaniem nie na odwrót!
Przy honowaniu jako chłodziwa i środka smarującego używa się ropy. Wypiaskowany cylinder będzie cały zalany ropą i szkoda czasu na odtłuszczanie go ponownie.
żeby zabezpieczyć gładź wkładasz w środek tubę papierową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 19:50, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem lepiej w pierwszej kolejności wypiaskować cylinder a potem szlif. przed malowaniem i tak trzeba go odtłuścić rozpuszczalnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Wto 21:52, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Najlepiej najpierw piaskować cylinder, nawet jak jakieś ziarnko piasku wpadnie to rysy i tak po szlifie znikną. A nie daj Boże żeby po szlifie przy piaskowaniu choć trochę piasku pod ciśnieniem wpadło do środka:/ Masakra, wiem bo w tym siedzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22:38, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
odtłuszczanie nie zalanego cylka ropą to przyjemność, wystarczy kilka razy przeciągnąć szmatę i jest ok.
Problem się pojawia gdy jest cały zalany ropą. Cylinder po piasku jest chropowaty i strzępi szmatę jak cholera i zostają nitki, materiał. Robiąc to szybko będziesz próbował wydmuchać ustami resztki materiału i tu pies pogrzebany, bo przez parę wodną w wydychanym powietrzu cylinder w oczach zaczyna rdzewieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 7:11, 26 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Bo trzeba myć benzyną a dmuchać kompresorem i na końcu odtłuścić nitrem, albo innym paskudztwem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 11:11, 26 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Zakładam że nie wszyscy mają kompresor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Sob 12:58, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj rozpołowiłem silnik. Wszystkie łożyska zostały w karterach. Jest sens wyciągać te łożyska przed szkiełkowaniem? Do szkiełkowania oddawaliście osobne elementy czy silnik złożony do kupy ale bez wnętrzności? Jak zabezpieczyć środek silnika przed szkiełkowaniem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 13:35, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
łożyska no gniazdach jeśli chcesz w środku szkiełkować
Jak najlepiej zabezpieczyć? Skręcić na sucho
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sewpir
Czeladnik
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Śro 13:15, 03 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Co do cylindra. Miałem dwa do wyboru więc obydwa zawiozłom do szlifierni, ten lepszy został najpierw wypiaskowany później szlifowany. Kartery poskręcałem na wszystkie śruby żeby oszczędzić gwinty, jednak z braku możliwości szkiełkowania tylko piaskowałem, a po umyciu kartery czyściłem pastą do konserwacji aluminium "AUTOSOL" ALUMINIUM POLITUR. Silnik ma teraz "zdrowy" lekko ciemny wygląd. Dobrze też wypolerować kanały ssące i koniecznie wyczyścić z zabrudzeń kanały z gniazd łożysk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Czw 20:49, 04 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli będziesz łożyska wymieniał to je wypchnij, najlepiej wszystko wyciągnąć (tryby, automat itd), bo choćbyś nie wiem się starał to coś wpadnie do środka, najlepiej wszystko rozebrane, wymyte i odtłuszczone, przy okazji będziesz miał wyczyszczone przylgnie uszczelek, szkiełkowanie nie zbiera materiału jak piaskowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Czw 8:08, 08 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Odebrałem silnik ze szkiełkowania:)Efekt jest na prawdę zadowalający:) Robiłem w firmie PROMIT w Osieku [link widoczny dla zalogowanych] i kosztowało mnie to 150zł. Na silnik czekałem 2 tygodnie i jeszcze właściciel przepraszał mnie że tak długo. Na prawdę polecam. Efekt widać na zdjęciach. Kartery były szkiełkowane jako złożone, a wszystkie pokrywy i głowica oddzielnie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|