Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Piaskowanie i szkiełkowanie silnika
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Wto 8:07, 25 Cze 2013    Temat postu: Piaskowanie i szkiełkowanie silnika

Chcę wyremontować mój silnik na gotowo. Nie chodził on od 30 la, tłok był zapieczony itp, ale skrzynia zalana olejem, więc tam raczej nic się nie stało. Pytanie moje jest takie. Co piaskujemy i co szkiełkujemy. Chciałbym go rozebrać i złożyć tylko raz. Wiem, że aluminiowe elementy dajemy do szkiełkowania. Szkiełkowaliście całe silniki, czy tylko widoczne elementy. Tzn chodzi mi o to, czy jest sens czyścić wewnętrzne części silnika czy szkiełkowanie stosujemy tylko dla lepszego wyglądu?
Z cylindrem mamtaki problem, że miał on już robiony jakiś szlif, do tego tłok był zapieczony itp. nie mam pewności, czy będzie się nadawał do dalszego użytkowania. Można najpierw zrobić szlif a dopiero później oddać do piaskowania? Będzie dało się tak zabezpieczyć wszystkie otwory, żeby piasek nie dostał się na gładź cylindra i nie zepsuł wszystkiego? Może pytania głupie, ale jestem początkujący w odnawianiu czegokolwiek, dlatego wolę mieć pewnośćSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 8:27, 25 Cze 2013    Temat postu:

Lepiej najpierw wypiaskować cylinder, a potem zrobić szlif, nie uszkodzisz wtedy nowej gładzi. Kartery wyszkiełkuj tylko z wierzchu, przecież wnętrza silnika nie widać, a tylko niepotrzebnie zbierzesz warstewkę materiału z gniazd łożysk i porobią ci się luzy. A cylinder zmierz na górze (tam gdzie jest próg) i zobacz po ilu jest szlifach i zobacz czy da się kupić tłok na kolejny wymiar naprawczy. Mój cylinder był tak dojechany, że z nominału zrobiłem od razu na 2 szlif, a i tak w jednym miejscu zostało niedoszlifowane pole. Jeśli nie jesteś pewien czy wyda ci 1 szlif, to pójdź do warsztatu gdzie szlifują i niech ci zmierzą średnicówką który szlif trzeba zrobić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 8:27, 25 Cze 2013    Temat postu:

Ja dwa tygodnie temu oddawałem silnik do szkiełkowania. Gość który to robił trochę narzekał że jest brudny bo to dla niego problem, mówił że po szkiełkowaniu brudnego silnika granulat się nie nadaje do dalszego użytku. kartery miałem złożone do kupy, reszta elementów luzem. Co do cylindra to lepiej szkielkować/piaskować przed szlifem. Mimo że cylinder był zabezpieczony (stary tłok w srodku) to i tak było pełno szkła w środku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Wto 8:38, 25 Cze 2013    Temat postu:

ok dzięki. A znacie wymiary tłoków na różne szlify? Ile można szlifów zrobić na oryginalnym cylindrze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:19, 25 Cze 2013    Temat postu:

Cytat:
Można najpierw zrobić szlif a dopiero później oddać do piaskowania


Tak, można nawet powinno.

Cylinder szlifuje się przed piaskowaniem nie na odwrót!

Przy honowaniu jako chłodziwa i środka smarującego używa się ropy. Wypiaskowany cylinder będzie cały zalany ropą i szkoda czasu na odtłuszczanie go ponownie.

żeby zabezpieczyć gładź wkładasz w środek tubę papierową.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 19:50, 25 Cze 2013    Temat postu:

Moim zdaniem lepiej w pierwszej kolejności wypiaskować cylinder a potem szlif. przed malowaniem i tak trzeba go odtłuścić rozpuszczalnikiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Wto 21:52, 25 Cze 2013    Temat postu:

Najlepiej najpierw piaskować cylinder, nawet jak jakieś ziarnko piasku wpadnie to rysy i tak po szlifie znikną. A nie daj Boże żeby po szlifie przy piaskowaniu choć trochę piasku pod ciśnieniem wpadło do środka:/ Masakra, wiem bo w tym siedzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:38, 25 Cze 2013    Temat postu:

odtłuszczanie nie zalanego cylka ropą to przyjemność, wystarczy kilka razy przeciągnąć szmatę i jest ok.

Problem się pojawia gdy jest cały zalany ropą. Cylinder po piasku jest chropowaty i strzępi szmatę jak cholera i zostają nitki, materiał. Robiąc to szybko będziesz próbował wydmuchać ustami resztki materiału i tu pies pogrzebany, bo przez parę wodną w wydychanym powietrzu cylinder w oczach zaczyna rdzewieć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 7:11, 26 Cze 2013    Temat postu:

Bo trzeba myć benzyną a dmuchać kompresorem i na końcu odtłuścić nitrem, albo innym paskudztwem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:11, 26 Cze 2013    Temat postu:

Zakładam że nie wszyscy mają kompresor Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Sob 12:58, 29 Cze 2013    Temat postu:

Dzisiaj rozpołowiłem silnik. Wszystkie łożyska zostały w karterach. Jest sens wyciągać te łożyska przed szkiełkowaniem? Do szkiełkowania oddawaliście osobne elementy czy silnik złożony do kupy ale bez wnętrzności? Jak zabezpieczyć środek silnika przed szkiełkowaniem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:35, 29 Cze 2013    Temat postu:

łożyska no gniazdach jeśli chcesz w środku szkiełkować

Jak najlepiej zabezpieczyć? Skręcić na sucho Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sewpir
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Ruda

PostWysłany: Śro 13:15, 03 Lip 2013    Temat postu:

Co do cylindra. Miałem dwa do wyboru więc obydwa zawiozłom do szlifierni, ten lepszy został najpierw wypiaskowany później szlifowany. Kartery poskręcałem na wszystkie śruby żeby oszczędzić gwinty, jednak z braku możliwości szkiełkowania tylko piaskowałem, a po umyciu kartery czyściłem pastą do konserwacji aluminium "AUTOSOL" ALUMINIUM POLITUR. Silnik ma teraz "zdrowy" lekko ciemny wygląd. Dobrze też wypolerować kanały ssące i koniecznie wyczyścić z zabrudzeń kanały z gniazd łożysk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Czw 20:49, 04 Lip 2013    Temat postu:

Jeżeli będziesz łożyska wymieniał to je wypchnij, najlepiej wszystko wyciągnąć (tryby, automat itd), bo choćbyś nie wiem się starał to coś wpadnie do środka, najlepiej wszystko rozebrane, wymyte i odtłuszczone, przy okazji będziesz miał wyczyszczone przylgnie uszczelek, szkiełkowanie nie zbiera materiału jak piaskowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Czw 8:08, 08 Sie 2013    Temat postu:

Odebrałem silnik ze szkiełkowania:)Efekt jest na prawdę zadowalający:) Robiłem w firmie PROMIT w Osieku [link widoczny dla zalogowanych] i kosztowało mnie to 150zł. Na silnik czekałem 2 tygodnie i jeszcze właściciel przepraszał mnie że tak długo. Na prawdę polecam. Efekt widać na zdjęciach. Kartery były szkiełkowane jako złożone, a wszystkie pokrywy i głowica oddzielnie.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin