|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ChaoticBiker
Pan Henio
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edynburg
|
Wysłany: Wto 17:50, 05 Lip 2011 Temat postu: Potrzebna pomoc przy prądnicy |
|
|
Witam wszystkich, jestem tutaj nowy.
Od wielu lat posiadam Jawę 250 typ 353 rocznik 1958 (stacyjka w baku, plus na masie). To forum jest mi również znane od bardzo długiego czasu, jednak dopiero teraz się tu zarejestrowałem.
A to dlatego, że:
Jeśli ktoś jest z rejonów Jeleniej Góry (dolnośląskie) to potrzebna mi pomoc w odnalezieniu ładowania w tejże Jawie! Parę lat temu było to rozebrane na części (spory remont), teraz niby wszystko złożyłem, i działa jeździ, wszystkie światła mam porobione, ale ładowania nie ma. Elektroniczny regulator APE (z minusem na masie) próbował podłączyć mój brat, ale chyba się spalił (albo i nie..). Mam również oryginalny, mechaniczny regler (powinien być sprawny).
Prądnica jest najprawdopodobniej również sprawna, tylko potrzebuję pomocy, żeby to złożyć do kupy tak jak trzeba, żeby wreszcie działało!
Ewentualnie mogę odkupić mocniejszą prądnicę do nowszej Jawy (bo sobie już trochę forum poczytałem, tematy dotyczące prądnic tutaj znam niemalże na pamięć) lub starczy mi sam elektroniczny regulator napięcia z plusem na masie.
Bardzo proszę o pomoc (jestem tak zdesperowany, że nawet mogę za to zapłacić - byleby Jawka ładowanie miała i ponownie nadawała się do eksploatacji)
Ja po prostu nie mam już siły ani cierpliwości, od prawie 3 tygodni się z tym zmagam!
Ewentualnie druga opcja - potrzebowałbym BARDZO szczegółowe informacje, jak podłączyć oryginalny regulator, najlepiej wraz ze zdjęciami, oraz jak ewentualnie sprawdzić cewkę wzbudzenia.
Jak rozbiorę prądnicę, to ze stojana wychodzą mi 3 zółte kabelki - jeden od cewki wzbudzenia, dwa gdzieś z uzwojeń. Teoretycznie ze znalezionych schematów, zrozumiałem, że ten od wzbudzenia to do złącza 61 (tam, gdzie cewka regulatora również), a z pozostałych dwóch jeden również tam, a drugi "od spodu" do regulatora (czyli od drugiej strony tejże cewki regulatora). Proszę mnie sprostować, bo to na pewno coś spieprzyłem.
Z kostki dalej kable wiem jak, no bo wszystko przecież ładnie opisane i ponumerowane, więc nie da się tego pomylić (np. 51 do 51 w stacyjce, 61 do 61 w stacyjce)
A regulator do kostki ? jedna ze "złączek" regulatora idealnie pasuje do złącza kostki (51) to ma być spięte? i druga złączka to gdzie/co?
Z góry dziękuję i czekam na odpowiedzi.
EDIT: pierwszy post i właśnie się zorientowałem, że nie ten dział... proszę o przeniesienie do elektryki.... przepraszam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ChaoticBiker dnia Wto 17:52, 05 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 23:33, 05 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
tutaj wszystko widać (jak podłączyć org. regler na prądnicy wraz z dalszymi połączeniami)
jeśli nie ogarniasz napisz co i jak postaram się wytłumaczyć.
- czy + masz na ramie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ChaoticBiker
Pan Henio
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edynburg
|
Wysłany: Śro 7:31, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za odpowiedź.
Właśnie tym schematem się posługiwałem.
Plus na masie (akumulator podpięty + do ramy)
I teraz ze stojana prądnicy trzy kabelki - jeden to cewka wzbudzenia (element na rysunku w lewym dolnym rogu), dwa to te z uzwojeń - nie wiem, który jest który.
No i z tego schematu sam regulator OK - jedna złączka do 51 (ta co idealnie pasuje po założeniu regulatora), szczotke jedną tam mam na stałe zlutowaną już do 61, druga do obudowy w sumie tak jak w oryginale,
i teraz to, z czym mam problem - wzbudzenie i jeden z kabli uzwojeń do drugiej złączki na regulatorze (tej obok podłączenia do 51)? a drugi do 61 to nie ma wątpliwości.
Teoretycznie tak właśnie podpiąłem, i motocykla nie dało się odpalić,
natomiast przy ruchach kopką amperomierz na zmianę w przeskakiwał ze skrajnej pozycji lewej w skrajną prawą (zależnie, jak obrócona była prądnica.
Co to może być nie tak?
Szczotki są dobre, wirnik poglądowo również nie odbiega od normy.
Może gdzieś przebicie jakieś? Czego szukać w ogóle?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 12:06, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ten element w lewym dolnym rogu o którym mówisz to nie cewka wzbudzeniowa, tylko opornik, [link widoczny dla zalogowanych] na tej stronie wszystko jest fajnie opisane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ChaoticBiker
Pan Henio
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edynburg
|
Wysłany: Śro 12:32, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
muczos jesteś pewien? Faktycznie tak wynika z opisu.. gdzie ten opornik powinien się znajdować fizycznie w prądnicy? gdzieś przy szczotce +? cewka wzbudzenia jest to widać ją, kondensator od zapłonu no to już w ogóle na wierzchu, a ten opornik? Jak tylko będę przy motocyklu to poszperam, ale nie kojarzę...
I teraz, jeśli załóżmy, nie znajdę takiego opornika (bo np. gdzieś go wcięło) to co przylutować go po drodze ze szczotki + czy jak bo w sumie co innego mi tu wychodzi ze schematu tego pierwszego a co innego na tym drugim. Albo ja taki nie kumaty (teraz po prostu mam za dużo innych zajęć, może wieczorem to ogarnę).
No i pozostaje wtedy pytanie - gdzie w takim razie podłączyć kabelek od wzbudzenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 14:26, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ten opornik jest od strony łańcucha na dole, jest to bakielitowy bębenek z nawiniętym drutem. Kabelek od wzbudzenia jest podłączony do tego styku w regulatorze gdzie przychodzi kabel od kontrolki ładowania, to styk 61. Przejrzyj dokładnie schemat który ci podałem i zobacz co jest ze sobą połączone w poszczególnych położeniach styków regulatora. Tam nie ma czegoś takiego jak cewka wzbudzenia, ta prądnica wzbudza się sama z siebie bo posiada tzw magnetyzm szczątkowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ChaoticBiker
Pan Henio
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edynburg
|
Wysłany: Czw 7:33, 07 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
No dobra, to niby już wszystko wiem, co nie zmienia faktu, że pomyliłem te elementy (cewka/opornik) ale i tak teoretycznie było to podłączone dobrze. Wyszła inna sprawa. Się okazało, że mój regulator jest niekompletny!
Złowiłem w internecie zdjęcie kompletnego regulatora i tutaj przedstawiam (oznaczone na czerwono) czego u mnie brakuje. Chodzi o cały ten metalowy element - śladu po nim nie ma.
Przypomniałem sobie, że nieco ponad 10 lat temu, jak odkupiłem tą jawę od kolegi i działałem na tym regulatorze, to był dorobiony przełącznik pod siedzeniem. Jakoś tak to działało, że w jednej pozycji się odpalało, potem się przełączało na działającym silniku i było ładowanie... Ale na jakiej zasadzie to było to już nie pamiętam. W międzyczasie bardzo dużo się wydarzyło, a ostatnie kilka lat jawa przestała na strychu (w poszukiwaniu części, a także skupiłem się na innych posiadanych motocyklach) i teraz nie pamiętam, jak to było zrobione.
Tak, czy siak, w takim razie poluję na elektroniczny regulator z + na masie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Taki da radę? ma ktoś takie coś? Warto?
Jeśli tak, to kupię go w Czechach - do czeskiego sklepu z częściami Jawy mam bliziutko, a u nich kosztuje to połowę taniej (w prostym przeliczeniu 330 koron czyli 54zł).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ChaoticBiker dnia Czw 10:41, 07 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 10:58, 07 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
jest temat na forum odnośnie tego regulatora (schemat podłączenia, wszystko krok po kroku). Na pewno jest dużo lepszy niż oryginalny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ChaoticBiker
Pan Henio
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edynburg
|
Wysłany: Czw 12:43, 07 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
No i wychapałem regulator, ale MAGNETON czeski stary, ale gwarancja, że sprawny!
Nie najtaniej, bo całe 50zł mnie kosztował, ale za to na miejscu, więc mam go w ręku i biorę się za montaż. Jak coś mi się uda, dam znać.
Ma ktoś schemat jak to podłączyć?
Regulator ma 3 wyjścia - D, M i B
znalazłem taki schemat od jawy 350 633
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale nic mi po nim.....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ChaoticBiker dnia Czw 13:04, 07 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 14:09, 07 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
no to dałeś ciała...
Ten regler ma MINUS NA MASIE!
u ciebie jest potrzebny + na masie czyli ten z jawaczęści!
no chyba że chcesz bawić się w zmienianie tego nieszczęsnego magnetyzmu szczątkowego ale nie polecam jeśli nie znasz się dobrze na elektryce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ChaoticBiker
Pan Henio
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edynburg
|
Wysłany: Czw 14:52, 07 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Sprzedawca zarzekał się, że to plus na masie ma. W sumie takie reglery były w 350'tkach, a 350 były zarówno z plusem na masie jak i minusem. I były 6v i 12 v. Z prądnicą i z alternatorem. Do wyboru - do koloru!
No najwyżej pójdę oddać, daleko nie mam - 2km od domu do tego sklepu.
A jakby tak zmienić na - na masie... To jak to w końcu jest, bo tutaj wszędzie piszą różnie.
Jedni twierdzą, że wystarczy aku odwrotnie podłączyć, regulator odpowiedni i uruchomić silnik i po minucie prądnica jest przemagnesowana i chodzi....
Inni coś mówią o spinaniu kabli do prądnicy obwodu od prądu zwrotnego na regulatorze - tylko ze ja teraz nie będę używał starego regulatora.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ChaoticBiker dnia Czw 15:49, 07 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 15:43, 07 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Regulator PAL do CZ 6v (puszka) zawsze miały - na masie. Stare knedle były fabrycznie wyposażone w mechaniczny regler. Uwierz mi, ja już jeden taki zjarałem przez tą niewiedze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ChaoticBiker
Pan Henio
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edynburg
|
Wysłany: Czw 16:46, 07 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
no dobrze, to na upartego nie będę szukał reglera z plusem na masie, tylko ten podłącze.
I więc tak. Regulator takowy ma 3 wyjścia - D M B
Ze znalezionych tutaj schematów wnioskuję co następuje:
D do złącza 61 ( tam również szczotka podłączona)
M do kabelka od wzbudzenia
B to plus do akumulatora
No i obudowa na masę (bo przekładam akumulator na minus na masę)
.
Dobra ale wciąż z prądnicy zostały mi dwa kabelki tam z uzwojeń, co teraz nie wiem co z nimi począć. Ze stojana, co 3 kabelki - jeden wzbudzenie a dwa pozostałe cholera wie co z nimi. I nie, nie są to kable szczotek!
Jeden z kolesi powiedział, żeby je zewrzeć. Inny, żeby jeden tak jak oryginalnie połączyć ze wzbudzeniem a drugi do obudowy.
Na razie czekam na Wasze propozycje.
BTW to regulator mechaniczny da się zjarać? Chyba kawałek trza przejechać na źle podłączonym
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ChaoticBiker dnia Czw 16:49, 07 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 1:11, 08 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
http://www.jawa250.fora.pl/problemy-z-instalacja-elektryczna,48/wymiana-regulatora-w-jawie-250-panelka,471.html
nie możesz przełożyć po prostu minusa na masę. Jakieś prądy szczątkowe nie pozwalają na to.
[link widoczny dla zalogowanych]
na tych schematach możesz się opierać lecz one się robione pod regulator z Cyklo... Po wiem tak, ja bym się w to nie bawił bo chytry 2 razy traci. Na Twoim miejscu oddałbym regler i kupił ten elektroniczny z + na masie (jeśli wiesz że stojan i wirnik nie jest zjarany bedzie chodzić)
Była kiedyś mowa o facecie co wytargał z komórki starą 350 i przez nieświadomość iż miały + na masie podpiął minus. Później pisał na forum że mu topi kable i nie ładuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|