|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kodex
Pan Henio
Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:27, 18 Lip 2017 Temat postu: Problem po wymianie gaźnika w Jawie 250 353 |
|
|
Witam, mam problem z jawa rocznik 1966, po wymianie gaźnika wraz z guma ssania na nowy (zmienik) motor stracił moc i nie wkręca się na obroty. Motor rozwija prędkość do 30 km/h i silnik przerywa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 15:11, 18 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Na początek zapraszam do powitalni.
Jaki gaźnik, jakie ma dysze, jaka pojemność, jaka guma ssania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Wto 19:57, 18 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
black-dimon napisał: | Na początek zapraszam do powitalni.
Jaki gaźnik, jakie ma dysze, jaka pojemność, jaka guma ssania? |
A jak sie przedstawisz i masz 353 to ci powiem bo własnie przerabiałem ten temat w mojej Jadwidze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kodex
Pan Henio
Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:17, 19 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Wybaczcie za fopa z mojej strony, już się przedstawiłem w stosownym dziale
Gaźnik
[link widoczny dla zalogowanych]
Guma
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kodex dnia Śro 12:18, 19 Lip 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Śro 12:20, 19 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
załozyłeś współczesny gaźnik?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ZETON dnia Śro 12:21, 19 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kodex
Pan Henio
Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:30, 19 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
pawelooo2 napisał: | załozyłeś współczesny gaźnik? |
Założyłem jedyny dostępny nowy gaźnik który wg sprzedającego powinien być odpowiedni do Jawy 250 rocznik 1966.
Edit:
Głowna dysza 115
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kodex dnia Śro 12:33, 19 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Śro 13:06, 19 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Z relacji uzytkowników tego forum wiem że współczesne gaźniki do niczego się nie nadają.
Ja osobiście z kilku gaźników zrobiłem jeden. Każdy miał jakiś mankament. Ostatnio walczyłem z mieszanką zarzucało świecę i podobnie jak u ciuebie moto ledwo jeżdziło i nie wkręćało się na obroty, przy czym na wolnych pracował jak tic tac - wzorowo. Czyściłem przedmuchiwałem kombinowałem z dyszami i gdzieś coś w nim siedziało bo nei dostawał tyle paliwa ile potrzebował. Próby czyszczenia nic nie dały tylko wymiana korpusu na inny ale z epoki dało dopiero efekty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 13:07, 19 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Daruj sobie ten współczesny wynalazek. Kup jakiś stary używany z allegro będzie prościej, łatwiej i przyjemniej. A ten wynalazek odeślij sprzedawcy z pozdrowieniami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Śro 13:07, 19 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Kodex napisał: | pawelooo2 napisał: | załozyłeś współczesny gaźnik? |
Założyłem jedyny dostępny nowy gaźnik który wg sprzedającego powinien być odpowiedni do Jawy 250 rocznik 1966.
Edit:
Głowna dysza 115 |
na marginesie szukaj uzywanego będzie Ci lepiej słuzył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kodex
Pan Henio
Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:23, 21 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Koledzy, tak wygląda mój stary gaźnik (zdj poniżej)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy to jest oryginał od Jawy Kivacki 353 ? Czy możecie mi powiedzieć coś więcej o tego rodzaju gaźniku, na olx czy allegro nie ma takich. Prawdopodobnie uszkodzona w nim jest iglica i przepustnica na której sa luzy. Z tym gaźnikiem Jawa ma problem z odpaleniem oraz utrzymaniem wolnych obrotów. Na nowym gaźniku (współczesnym) pali za pierwszym kopniakiem, obroty również trzyma ładnie lecz nie ma tej mocy....
EDIT:
Znalazłem kilka informacji, jest to gaźnik o oznaczeniu 2926NR, JAWA 250 typ 579 produkcji Szweckiej. Domyślam się, że ciężko będzie mi znaleźć do kupna taki sam.
Jaki inny gaźnik z epoki proponowalibyście mi wstawić ?
PIĘKNA
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kodex dnia Pią 12:13, 21 Lip 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pią 22:11, 21 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Mam 6 gaźników ale takiego nie mam, jednak pasował by pod moją obudowę, wstawisz każdy który podejdzie mocowaniem. Sprawdz jeszcze uszczelnienie pomiędzy korpusem silnika a gaźnikiem - u mnie sączyło się tam paliwo podejrzewam ze jak dałem gazu to zasysało powietrze i stąd spadek mocy. Dziś to wszystko pouszczeniałem i zrobiłem pierwsze dłuższe lewe km. Dotychczas zmieniałem gaźniki przestawiałem, ustawiałem, wymieniałem świece rzucałem kluczami i ku...wami. Zapal fajkę łyknij piwko posprawdzaj jeśli stary gaźnik nie jest zapchany to będzie chodził.
P.S. mocowanie gażnika do korpusu przeleć papierem na szybie(wyrównaj powierzchnie styku z z korpusem) daj jakiś uszczelniacz i zobacz czy będzie lepiej. Moze mnie inni zlinczują że podpowiadam o uszczelniaczu ale osobiście zrobiłem to u siebei i zadziałało, dosłownie dziś zakończyłem prace z gaźnikiem i mogę jeżdzić. Dasz radę trzymam kciuki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 5:31, 23 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Od Kivacki to ten gaźnik nie jest, tak jak kolega wyżej pisał ważne bardzo jest szczelne połączenie gaźnika z cylindrem aby nie ciągneło tam lewego powietrza.
Od zbyt mocnego dokręcania mocowanie gaźnika potrafi się wygiąć w banana, przeszlifuj powierzchnię na szybie aż będziesz miał gładką powierzchnię, do uszczelnienia są dwie uszczelki papierowe i bakielitowa lub wspóczesna plastikowa podkładka, kupisz to na allegro.
Z uszczelniacza który ma kontakt z paliwem robią się gluty i nie jest to zalecany sposób.
Mi po 1500km samoczynnie poluzował się gaźnik i jawa dziwnie zaczeła chodzić , co jakiś czas warto sprawdzić te dwie śruby gaźnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kodex
Pan Henio
Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:12, 25 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie, Jawa na pewno nie ma dopływu lewego powietrza, problem jest w nowym gaźniku, chciałbym go pozostawić ale jaka jest przyczyna tego braku mocy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 9:55, 25 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Przyczyną braku mocy jest nowy gaźnik. Kup stary z okrągłą komorą pływakową i go zamontuj, nie ważne jaka będzie dysza i tak jawa odpali. Potem może bawić się w kombinowanie z dyszami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Wto 19:37, 25 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Przyczyna tkwi w chińskich mateiałach, jakości wykonania takiego gaźnika, niewazne co sprzedawca powiedział - powie wszystko zeby sprzedać towar. Na forum w wielu wątkach przeczytasz że ludzie doradzaja kupic coś starego z epoki i odnowić niz kupic nowe....mój przyklad - przedni błotni niby pasuje ale jest inny, za osłone dałem 150 z epoki i 50 dych za prostowanie wyszło tyle ile nowa ale pasuje i łańcuch nie trze i nie jest z robiona puszki po piwie:P.
Nowe współczesne detale nie sa precyzyjnie wykonane w stosunku do oryginałów - moze w gaźniku też coś małe chińskie rączki nie dowierciły.
Zapytam na marginesie jakie masz dysze i czy gaźnik normalnie reaguje na ustawienia na którym "rowku masz iglicę?
Jeśli w starym gaźniku masz luz na przepustnicy to i tak nie powinno mieć to wpływu na moc jedynie będzie dzwonić "jak w kościole" (mój przyklad) co do iglicy topolecam zestaw naprawczy [link widoczny dla zalogowanych] u mnie zrobił robotę (w zasadzie srubka od powietrza stara miała luzy) jak to kupić? poprostu... http://www.jawa250.fora.pl/luzne-gadki,20/zakupy-w-motoren-sk,2048-405.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|