Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem po wymianie gaźnika w Jawie 250 353
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kodex
Pan Henio



Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:27, 18 Lip 2017    Temat postu: Problem po wymianie gaźnika w Jawie 250 353

Witam, mam problem z jawa rocznik 1966, po wymianie gaźnika wraz z guma ssania na nowy (zmienik) motor stracił moc i nie wkręca się na obroty. Motor rozwija prędkość do 30 km/h i silnik przerywa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 15:11, 18 Lip 2017    Temat postu:

Na początek zapraszam do powitalni.
Jaki gaźnik, jakie ma dysze, jaka pojemność, jaka guma ssania?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Wto 19:57, 18 Lip 2017    Temat postu:

black-dimon napisał:
Na początek zapraszam do powitalni.
Jaki gaźnik, jakie ma dysze, jaka pojemność, jaka guma ssania?

A jak sie przedstawisz i masz 353 to ci powiem bo własnie przerabiałem ten temat w mojej Jadwidze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kodex
Pan Henio



Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:17, 19 Lip 2017    Temat postu:

Wybaczcie za fopa z mojej strony, już się przedstawiłem w stosownym dziale Very Happy

Gaźnik
[link widoczny dla zalogowanych]

Guma
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kodex dnia Śro 12:18, 19 Lip 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Śro 12:20, 19 Lip 2017    Temat postu:

załozyłeś współczesny gaźnik?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ZETON dnia Śro 12:21, 19 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kodex
Pan Henio



Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:30, 19 Lip 2017    Temat postu:

pawelooo2 napisał:
załozyłeś współczesny gaźnik?


Założyłem jedyny dostępny nowy gaźnik który wg sprzedającego powinien być odpowiedni do Jawy 250 rocznik 1966.

Edit:
Głowna dysza 115


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kodex dnia Śro 12:33, 19 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Śro 13:06, 19 Lip 2017    Temat postu:

Z relacji uzytkowników tego forum wiem że współczesne gaźniki do niczego się nie nadają.
Ja osobiście z kilku gaźników zrobiłem jeden. Każdy miał jakiś mankament. Ostatnio walczyłem z mieszanką zarzucało świecę i podobnie jak u ciuebie moto ledwo jeżdziło i nie wkręćało się na obroty, przy czym na wolnych pracował jak tic tac - wzorowo. Czyściłem przedmuchiwałem kombinowałem z dyszami i gdzieś coś w nim siedziało bo nei dostawał tyle paliwa ile potrzebował. Próby czyszczenia nic nie dały tylko wymiana korpusu na inny ale z epoki dało dopiero efekty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 13:07, 19 Lip 2017    Temat postu:

Daruj sobie ten współczesny wynalazek. Kup jakiś stary używany z allegro będzie prościej, łatwiej i przyjemniej. A ten wynalazek odeślij sprzedawcy z pozdrowieniami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Śro 13:07, 19 Lip 2017    Temat postu:

Kodex napisał:
pawelooo2 napisał:
załozyłeś współczesny gaźnik?


Założyłem jedyny dostępny nowy gaźnik który wg sprzedającego powinien być odpowiedni do Jawy 250 rocznik 1966.

Edit:
Głowna dysza 115

na marginesie szukaj uzywanego będzie Ci lepiej słuzył


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kodex
Pan Henio



Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:23, 21 Lip 2017    Temat postu:

Koledzy, tak wygląda mój stary gaźnik (zdj poniżej)
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy to jest oryginał od Jawy Kivacki 353 ? Czy możecie mi powiedzieć coś więcej o tego rodzaju gaźniku, na olx czy allegro nie ma takich. Prawdopodobnie uszkodzona w nim jest iglica i przepustnica na której sa luzy. Z tym gaźnikiem Jawa ma problem z odpaleniem oraz utrzymaniem wolnych obrotów. Na nowym gaźniku (współczesnym) pali za pierwszym kopniakiem, obroty również trzyma ładnie lecz nie ma tej mocy....

EDIT:
Znalazłem kilka informacji, jest to gaźnik o oznaczeniu 2926NR, JAWA 250 typ 579 produkcji Szweckiej. Domyślam się, że ciężko będzie mi znaleźć do kupna taki sam.

Jaki inny gaźnik z epoki proponowalibyście mi wstawić ?

PIĘKNA
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kodex dnia Pią 12:13, 21 Lip 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pią 22:11, 21 Lip 2017    Temat postu:

Mam 6 gaźników ale takiego nie mam, jednak pasował by pod moją obudowę, wstawisz każdy który podejdzie mocowaniem. Sprawdz jeszcze uszczelnienie pomiędzy korpusem silnika a gaźnikiem - u mnie sączyło się tam paliwo podejrzewam ze jak dałem gazu to zasysało powietrze i stąd spadek mocy. Dziś to wszystko pouszczeniałem i zrobiłem pierwsze dłuższe lewe km. Dotychczas zmieniałem gaźniki przestawiałem, ustawiałem, wymieniałem świece rzucałem kluczami i ku...wami. Zapal fajkę łyknij piwko posprawdzaj jeśli stary gaźnik nie jest zapchany to będzie chodził.
P.S. mocowanie gażnika do korpusu przeleć papierem na szybie(wyrównaj powierzchnie styku z z korpusem) daj jakiś uszczelniacz i zobacz czy będzie lepiej. Moze mnie inni zlinczują że podpowiadam o uszczelniaczu ale osobiście zrobiłem to u siebei i zadziałało, dosłownie dziś zakończyłem prace z gaźnikiem i mogę jeżdzić. Dasz radę trzymam kciuki Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 5:31, 23 Lip 2017    Temat postu:

Od Kivacki to ten gaźnik nie jest, tak jak kolega wyżej pisał ważne bardzo jest szczelne połączenie gaźnika z cylindrem aby nie ciągneło tam lewego powietrza.
Od zbyt mocnego dokręcania mocowanie gaźnika potrafi się wygiąć w banana, przeszlifuj powierzchnię na szybie aż będziesz miał gładką powierzchnię, do uszczelnienia są dwie uszczelki papierowe i bakielitowa lub wspóczesna plastikowa podkładka, kupisz to na allegro.
Z uszczelniacza który ma kontakt z paliwem robią się gluty i nie jest to zalecany sposób.

Mi po 1500km samoczynnie poluzował się gaźnik i jawa dziwnie zaczeła chodzić , co jakiś czas warto sprawdzić te dwie śruby gaźnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kodex
Pan Henio



Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:12, 25 Lip 2017    Temat postu:

Panowie, Jawa na pewno nie ma dopływu lewego powietrza, problem jest w nowym gaźniku, chciałbym go pozostawić ale jaka jest przyczyna tego braku mocy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 9:55, 25 Lip 2017    Temat postu:

Przyczyną braku mocy jest nowy gaźnik. Kup stary z okrągłą komorą pływakową i go zamontuj, nie ważne jaka będzie dysza i tak jawa odpali. Potem może bawić się w kombinowanie z dyszami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Wto 19:37, 25 Lip 2017    Temat postu:

Przyczyna tkwi w chińskich mateiałach, jakości wykonania takiego gaźnika, niewazne co sprzedawca powiedział - powie wszystko zeby sprzedać towar. Na forum w wielu wątkach przeczytasz że ludzie doradzaja kupic coś starego z epoki i odnowić niz kupic nowe....mój przyklad - przedni błotni niby pasuje ale jest inny, za osłone dałem 150 z epoki i 50 dych za prostowanie wyszło tyle ile nowa ale pasuje i łańcuch nie trze i nie jest z robiona puszki po piwie:P.
Nowe współczesne detale nie sa precyzyjnie wykonane w stosunku do oryginałów - moze w gaźniku też coś małe chińskie rączki nie dowierciły.
Zapytam na marginesie jakie masz dysze i czy gaźnik normalnie reaguje na ustawienia na którym "rowku masz iglicę?
Jeśli w starym gaźniku masz luz na przepustnicy to i tak nie powinno mieć to wpływu na moc jedynie będzie dzwonić "jak w kościole" (mój przyklad) co do iglicy topolecam zestaw naprawczy [link widoczny dla zalogowanych] u mnie zrobił robotę (w zasadzie srubka od powietrza stara miała luzy) jak to kupić? poprostu... http://www.jawa250.fora.pl/luzne-gadki,20/zakupy-w-motoren-sk,2048-405.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin