Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z drugim biegiem.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Nie 11:09, 07 Paź 2012    Temat postu: Problem z drugim biegiem.

Witam.
Mam problem ze zmianą biegu podczas jazdy z jedynki na dwójkę dopiero jak mocno stuknę nogą to się włącza drugi bieg. Reszta biegów wskakuje bez problemu. Wcześniej wszystko było w porządku. I jeszcze jedno pytanie czy mechanizm zmiany biegów ( ten ze sprężynkami ) jest taki sam w Jawie 175 i 250. Może ktoś podpowie co może być przyczyną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 12:30, 07 Paź 2012    Temat postu:

Automat zmiany biegów w 250 (mechanizm ze sprężynkami) różni się od 175, chyba że masz na myśli ten "widelce" z bolcami ze sprężynkami który współpracuje z automatem zmiany biegów. To nie wiem czy są identyczne.
Ciężko coś powiedzieć, ponieważ może być zepsuty automat, wodziki lub ten "widelec" który powoduje że automat zmienia biegi (właśnie w tym miejscu może być przyczyna)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 14:19, 07 Paź 2012    Temat postu:

Może w tarczy automatu się wyrobiła ta krawędź za którą łapie "pazurek" wybieraka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Nie 21:17, 07 Paź 2012    Temat postu:

Problem zdiagnozowany rozklekotał się zapadkowy mechanizm zmiany biegów. Czy możliwe jest żeby go wyjąć bez konieczności rozpoławiania silnika? I niestety po sprawdzeniu ani mechanizm zapadkowy ani widełki nie podejdą od 175.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Nie 21:25, 07 Paź 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 23:46, 07 Paź 2012    Temat postu:

Nie da się, na pocieszenie powiem że ostatnio coraz częściej też mam taki problem... na szczęście zima długggaa:0

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Czw 21:32, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Mam problem odnośnie czujnika luzu i biegów.

1)Pierwsza sprawa czujnik luzu nie mam oryginalnej blaszki co poradzicie? Czy ciezko samemu ja dorobić wiem ze takie patenty ktoś robił. Nie wiem dokładnie jaka długosc i jaki kąt tej blaszki ma być.
2) Tak z ciekawosci czy automat ze stałą blacha podejdzie?
3) trzecia sprawa czy ktoś jest wstanie zaznaczyc mi na zdjeciu w jakiej pozycji automatu jaki jest bieg tak jak ja to probowałem zrobic na zdjęciu ? Proszę o pomoc

Ad1
[link widoczny dla zalogowanych]

ad2
[link widoczny dla zalogowanych]

ad3
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 21:41, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Automat ze stałą blachą podejdzie, ale musisz wymienić czujnik w prawym karterze na taki który da się wciskać (chyba 350 TS ma taki sam).

Kiedyś ktoś na forum dorabiał tą blaszkę ze sprężynki przerywacza.
A z biegami to jak patrzysz na silnik od przodu to przekręcając tarczę do końca w lewo wrzucasz 1, potem jak dasz raz w lewo to masz luz, następnie 2, 3, drugi luz i 4.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Pią 13:30, 03 Maj 2013    Temat postu:

Zalezy mi jednak zeby założyc automat z blaszka ponieważ juz kupiłem czujnik do tego pasujący. bede probował raczej zrobic cos takiego :
[link widoczny dla zalogowanych]

dzięki muczos za wyjaśnienie ale zależało by mi zeby ktoś opisał mi dokładne położenie bolca w automacie tak jak ja to probowalem zrobic. Zaznaczyc na zdjeciu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Czw 12:51, 13 Lut 2014    Temat postu:

Panowie Mam problem, złożyłem połówki silnika ale nie moge znalesc luzu. W instrukcji było napisane zeby składac silnik z załączonym luzem miedzy 1 i 2. Czy może by to powód jezeli tego nie zrobiłem. Prosiłbym takze o opisanie w jakiej pozycji automatu jaki jest bieg, wzorujac sie na zdjeciu ponizej.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez waqu dnia Czw 12:51, 13 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:13, 13 Lut 2014    Temat postu:

To ustawienie ma na celu tylko ułatwienie montażu, nie wpływa na późniejsze działanie skrzyni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Czw 16:57, 13 Lut 2014    Temat postu:

Moze jakies sugestie co moze powodować brak luzu i jak sobie z tym poradzic? dodam ze zmieniajac biegi automat wchodzi na 6 pozycji co by wynikało ze sa 4 biegi + 2 luzy czyli z tego co wiem to poprawnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 18:11, 13 Lut 2014    Temat postu:

a co wymieniałeś w skrzyni? może automat od 175 ( może się różnią), skrzynia się lekko kręci?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Czw 20:14, 13 Lut 2014    Temat postu:

wymieniłem co prawda automat ale był identyczny, czujnik luzu ale to nie ma zwiazku. Skrzynia obraca sie lekko biegi wchodza ciezko ale to chyba normalne bez oleju. Moze spróbuje go zalac olejem i jeszcze sprawdze. Nie bardzo mam ochote od nowa go rozpoławiac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 20:31, 13 Lut 2014    Temat postu:

Zalej olejem i dopiero sprawdzaj, ewentualnie zdejmij dekiel od sprzęgła i śrubokrętem zmieniaj biegi, zobacz czy dobrze pracuje automat, może masz prowadnice krzywą. Ogólnie bym nie panikował, ja bym odpalił i dał sobie popracować skrzyni, możliwe ze wszystko się ułoży.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 10:02, 17 Lut 2014    Temat postu:

Tak jak pisze Gustaw, zmontuj zalej olejem a jak odpalisz to wszystko się dopasuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin