|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harrymartin
Fachowiec
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Limerick
|
Wysłany: Nie 11:09, 07 Paź 2012 Temat postu: Problem z drugim biegiem. |
|
|
Witam.
Mam problem ze zmianą biegu podczas jazdy z jedynki na dwójkę dopiero jak mocno stuknę nogą to się włącza drugi bieg. Reszta biegów wskakuje bez problemu. Wcześniej wszystko było w porządku. I jeszcze jedno pytanie czy mechanizm zmiany biegów ( ten ze sprężynkami ) jest taki sam w Jawie 175 i 250. Może ktoś podpowie co może być przyczyną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Nie 12:30, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Automat zmiany biegów w 250 (mechanizm ze sprężynkami) różni się od 175, chyba że masz na myśli ten "widelce" z bolcami ze sprężynkami który współpracuje z automatem zmiany biegów. To nie wiem czy są identyczne.
Ciężko coś powiedzieć, ponieważ może być zepsuty automat, wodziki lub ten "widelec" który powoduje że automat zmienia biegi (właśnie w tym miejscu może być przyczyna)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 14:19, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Może w tarczy automatu się wyrobiła ta krawędź za którą łapie "pazurek" wybieraka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harrymartin
Fachowiec
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Limerick
|
Wysłany: Nie 21:17, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Problem zdiagnozowany rozklekotał się zapadkowy mechanizm zmiany biegów. Czy możliwe jest żeby go wyjąć bez konieczności rozpoławiania silnika? I niestety po sprawdzeniu ani mechanizm zapadkowy ani widełki nie podejdą od 175.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Nie 21:25, 07 Paź 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 23:46, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Nie da się, na pocieszenie powiem że ostatnio coraz częściej też mam taki problem... na szczęście zima długggaa:0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waqu
Młodszy majster
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mielec
|
Wysłany: Czw 21:32, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Mam problem odnośnie czujnika luzu i biegów.
1)Pierwsza sprawa czujnik luzu nie mam oryginalnej blaszki co poradzicie? Czy ciezko samemu ja dorobić wiem ze takie patenty ktoś robił. Nie wiem dokładnie jaka długosc i jaki kąt tej blaszki ma być.
2) Tak z ciekawosci czy automat ze stałą blacha podejdzie?
3) trzecia sprawa czy ktoś jest wstanie zaznaczyc mi na zdjeciu w jakiej pozycji automatu jaki jest bieg tak jak ja to probowałem zrobic na zdjęciu ? Proszę o pomoc
Ad1
[link widoczny dla zalogowanych]
ad2
[link widoczny dla zalogowanych]
ad3
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 21:41, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Automat ze stałą blachą podejdzie, ale musisz wymienić czujnik w prawym karterze na taki który da się wciskać (chyba 350 TS ma taki sam).
Kiedyś ktoś na forum dorabiał tą blaszkę ze sprężynki przerywacza.
A z biegami to jak patrzysz na silnik od przodu to przekręcając tarczę do końca w lewo wrzucasz 1, potem jak dasz raz w lewo to masz luz, następnie 2, 3, drugi luz i 4.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waqu
Młodszy majster
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mielec
|
Wysłany: Pią 13:30, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Zalezy mi jednak zeby założyc automat z blaszka ponieważ juz kupiłem czujnik do tego pasujący. bede probował raczej zrobic cos takiego :
[link widoczny dla zalogowanych]
dzięki muczos za wyjaśnienie ale zależało by mi zeby ktoś opisał mi dokładne położenie bolca w automacie tak jak ja to probowalem zrobic. Zaznaczyc na zdjeciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waqu
Młodszy majster
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mielec
|
Wysłany: Czw 12:51, 13 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie Mam problem, złożyłem połówki silnika ale nie moge znalesc luzu. W instrukcji było napisane zeby składac silnik z załączonym luzem miedzy 1 i 2. Czy może by to powód jezeli tego nie zrobiłem. Prosiłbym takze o opisanie w jakiej pozycji automatu jaki jest bieg, wzorujac sie na zdjeciu ponizej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez waqu dnia Czw 12:51, 13 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 13:13, 13 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
To ustawienie ma na celu tylko ułatwienie montażu, nie wpływa na późniejsze działanie skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waqu
Młodszy majster
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mielec
|
Wysłany: Czw 16:57, 13 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Moze jakies sugestie co moze powodować brak luzu i jak sobie z tym poradzic? dodam ze zmieniajac biegi automat wchodzi na 6 pozycji co by wynikało ze sa 4 biegi + 2 luzy czyli z tego co wiem to poprawnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Czw 18:11, 13 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
a co wymieniałeś w skrzyni? może automat od 175 ( może się różnią), skrzynia się lekko kręci?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waqu
Młodszy majster
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mielec
|
Wysłany: Czw 20:14, 13 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
wymieniłem co prawda automat ale był identyczny, czujnik luzu ale to nie ma zwiazku. Skrzynia obraca sie lekko biegi wchodza ciezko ale to chyba normalne bez oleju. Moze spróbuje go zalac olejem i jeszcze sprawdze. Nie bardzo mam ochote od nowa go rozpoławiac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Czw 20:31, 13 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Zalej olejem i dopiero sprawdzaj, ewentualnie zdejmij dekiel od sprzęgła i śrubokrętem zmieniaj biegi, zobacz czy dobrze pracuje automat, może masz prowadnice krzywą. Ogólnie bym nie panikował, ja bym odpalił i dał sobie popracować skrzyni, możliwe ze wszystko się ułoży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Pon 10:02, 17 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisze Gustaw, zmontuj zalej olejem a jak odpalisz to wszystko się dopasuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|