Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z gaźnikiem
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 18:20, 21 Cze 2012    Temat postu: Problem z gaźnikiem

Siemka, odpaliłem wczoraj swoją Jawe, w sumie to dopiero 3 raz od remontu i pojawił się mały problem. Silnik nie może wejść na wyższe obroty pomimo tego, że skład mieszanki jest ustawiony zgodnie z instrukcją, a cały gaźnik został wcześniej dokładnie wyczyszczony i wymyty, tak samo zapłon jest dobrze ustawiony. Gdyby tego było mało z wylotu do filtra powietrza cały czas wylewa się paliwo, przez takie dwie dziurki na dole. Nawet wtedy kiedy kranik jest zakręcony (czego nie moge zrozumieć gdyż jest to nowiutki oryginalny kranik ikov). Ale nawet gdyby on był wadliwy to zaworek w gaźniku nie powinien do tego dopuścić.
Dla pewności, odkręciłem gaźnik z cz 175, na którym cezeta chodzi jak żyleta i nic sie nie wylewa i założyłem do 353. Odpaliłem i moto wtedy super wchodził na obroty. Ok, kawałek się przejechałem, potem zgasiłem zakręciłem kranik no i zostawiłem myślać ze wszystko jest ok. Lecz gdy rano wszedłem do garażu i zobaczyłem potężną plame benzyny pod motorem to się załamałem Very Happy W baku nie zostało nic a było tam jakieś 3 litry paliwa. Proszę Was o pomoc.

P.S. Wiem, że podobny temat był już poruszany, lecż nie rozwiązuje on mojego problemu. Z góry dzięki za pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:32, 21 Cze 2012    Temat postu:

widać kranik jakiś wadliwy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 20:04, 21 Cze 2012    Temat postu:

Kranik kranikiem, ale jak wytłumaczyć to, że na jednym motorze chodzi super, a na drugim paliwo wylewa sie jak cholera. Dodam, że leje się również na zapalonym silniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:46, 21 Cze 2012    Temat postu:

pływak dziurawy? pływak nie odcina dopływu paliwa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil081
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 22:03, 21 Cze 2012    Temat postu:

podstawa gdy paliwo wydostaje się z gaźnika gdzieś indziej niż powinno to tak się będzie dziać. I nie jest to tylko związane konkretnie z tym pojazdem podobnie jest w innych. Postaraj się pokombinować coś z tym gaziorem i kranikiem. Jak nie będzie ciekną to powinno być ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 15:47, 22 Cze 2012    Temat postu:

kranik może być nowy/mało używany ale gumowa uszczelka która w nim się znajduje co jakiś czas podlega wymianie

- ja też kupiłem jakiś czas temu nowy kranik i musiałem to zmienić, podobnie jest w kranikach w ETeZetkach - poprostu po kilku takich akcjach staram się mieć na zapas uszczelki w zanadrzu

a co do wycieku z gaźnika to te gaźniki mają ,,prymitywny,, sposób odcinania dopływu paliwa po przekroczeniu właściwego poziomu

ogólnie sprawdź czy pływak porusza się swobodnie, nic go nie blokuje, czy nie jest uszkodzony, czy iglica pływaka nie jest skrzywiona i czy nie jest wyrobiona na wierzchołku

- jeśli nie to możesz spróbować poprawić przyleganie płaszczyzn stożka iglicy i współpracującej z nią części w dekielku komory pływakowej (mam nadzieje że zrozumiale to określiłem) - ja tego nie robiłem u siebie ale czytałem o tym w starej książce o naprawie motocykli - trzeba jakąś paste ścierną zastosować (chyba mowa była o paście do docierania zaworów) po nałożeniu pasty na obie części trzeba wykonywać naprzemienne ruchy obrotowe raz w prawo raz w lewo (pływakiem, wywierając lekki nacisk, ale tak aby nie zdeformować pływaka)

a tak nawiasem mówiąc znam kilka osób które nie dają sobie przetłumaczyć że paliwo cieknie z winy pływaka i na upartego uszczelniają dekielek komory pływakowej coraz to nowymi uszczelkami i silikonem Smile Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Pią 15:52, 22 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 20:21, 25 Cze 2012    Temat postu:

No rozumiem to, tylko moim zdaniem przyczyną tego wylewania nie tkwi w gaźniku. Gdyby nawet ten zaworek nie był szczelny to tak samo wylewałoby się w cezecie a tak nie jest... I jak robiłem już wiele motorów to z takim problemem spotykam sie po raz pierwszy Razz co moge jeszcze ewentualnie sprawdzić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 20:21, 26 Cze 2012    Temat postu:

no ale napisałeś że na gaźniku z CZ też ci się paliwo wylało , czyli możliwe że kranik nie odcina dopływu paliwa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:28, 26 Cze 2012    Temat postu:

Tak, ale gdy był założony do Jawy. Gdy chodził przy CZ wszytsko było super.
Dziś rozkręciłem ten gaźnik od Jawy i doszedłem do następujących wniosków: Razz
Ten zaworek w gaźniku powinien działać dobrze, ponieważ ta iglica, która przechodzi przez pływak, szczelnie przylega w górnym położeniu do pokrywy komory pływakowej. Ani nie przelatuje za daleko ani za blisko, także ten problem bym odrzucił.
Zauważyłem, że pływak jest dosc mocno pogięty od góry przez ten zaworek? do przelewania gaźnika.
Gdy lepiej przypatrzyłem się iglicy, zauważyłem, że u góry jest ona minimalnie skrzywiona i myśle, że od tego należałoby zacząć.
Co myślicie o moich przemyśleniach? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Motórzysta dnia Wto 21:29, 26 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Wto 21:39, 26 Cze 2012    Temat postu:

Pływak wrzuć w ciepłą wodę i sprawdź czy bąbelki lecą, tak jak dętkę u wulkanizatora, od razu będziesz wiedział czy szczelny, a iglicę musisz dotrzeć, krzywa nie będzie szczelna, a motorek będzie się zalewał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 20:30, 02 Lip 2012    Temat postu:

A więc tak: pływak jest szczelny, wrzyciłem go do ciepłej wody i żadne babelki nie wyskakiwały.
Po złożeniu całości i zamontowaniu do motoru odkręciłem nowy szczelny kran i nic sie kompletnie nie wylewało, dopiero po przelaniu go z tych dziurek zaczęło lać się cały czas paliwo.
Dodam jeszcze, że iglice zawiesiłem na ostatnim, najwyższym ząbku. Miałem nadzieje, że to w jakimś stopniu pomoże.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 20:54, 02 Lip 2012    Temat postu:

jeśli jest tak jak piszesz czyli:

-kranik nie puszcza paliwa

-zaworek iglicowy (ten z pływakiem) też jest szczelny

a mimo to paliwo wypływa z gaźnika to jest tylko jedno wyjaśnienie, takzwana trzecia opcja :

- nieznana siła z kosmosu wytwarza paliwo wewnątrz gaźnika niczym rafineria Orlenu i stąd jego nadmiar - jedyna opcja to rozlewać to do kanistrów i sprzedawać znajomym - Smile Smile to taki żart - może poniosła mnie fantazja, ale skoro paliwo cieknie to musi gdzieś coś przepuszczać - nie może wszystko być szczelne - no tak na chłopski rozum mi się wydaje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Pon 20:56, 02 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 21:02, 02 Lip 2012    Temat postu:

Ahaha Very Happy mi tam do żartów nie jest za bardzo bo tu pełnia sezonu a ja unieruchomiony w garażu siedze Very Happy spróbuje jeszcze oddać ją do znajomego mechanika może on coś poradzi. Tylko nie mam pojęcia co może tam byc nieszczelnego, skoro na nie przelanym gaźniku wszystko działa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 1:04, 03 Lip 2012    Temat postu:

może pływak się zawiesza - i jak go naciśniesz w dół tym ,zatapiaczem,, to nie wraca do góry

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 16:27, 03 Lip 2012    Temat postu:

To jest myśl Very Happy Sprawdze to, dzięki Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin