|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qrzysieq
Pan Henio
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Nie 19:33, 05 Kwi 2009 Temat postu: problem z gaźnikiem :( |
|
|
Wybraliśmy się z kolegą na przejażdżkę i po zrobionych ok 18 kilometrach silnik dostał bardzo wysokich obrotów. Regulacja nic a nic nie dawała, z tego względu byłem zmuszony do zgaszenia silnika ponieważ bałem się jego uszkodzenia
Od tego momentu nie udało mi się uruchomić silnika - oczywiście gaźnik wymontowałem, przemyłem i przedmuchałem sprężonym powietrzem ale silnik nie dawał znaku życia. Iskra w porządku, zapłon i akumulator także, świeca sucha! Zrobiłem taki malutki teścik - wykręciłem świeczkę wpuściłem kilka ml paliwa i wkręciłem i co? silnik się odezwał. Wywnioskowałem że gaźnik nie przepuszcza paliwa do komory. Co może być z nim nie tak? Czyżby to że ma on 51 lat .
Zastanawiam się nad zakupem nowego. Co powiecie o tym: Kod: | allegro.pl/item587515164_jawa_cz_oryginal_fabrycznie_nowy_gaznik_jikov.html | Nada się? Może ktoś z posiadaczy ma taki lub poleca inny?
Jawa 250 353 1958r
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil 73
Czeladnik
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kałuszyn
|
Wysłany: Nie 19:41, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Sprawdz najpierw czy nie dostaje się gdzieś lewe powietrze bo wtedy silnik nie wytwarza podciśnienia i nie zasysa paliwa z gażnika. sprawdz uszczelkę na krućcu łączącym gażnik z cylindrem mogła się uszkodzić albo uszczelka pod cylindrem. Najlepiej gdyby udało ci się odpalić moto z samostartu i potem psiuknąć samostartem na uszczelki pod cylindrem i na krućcu- wtedy jak ciągnie lewe powietrze do obroty znacznie wzrosną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qrzysieq
Pan Henio
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Nie 20:31, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Na króćcu jest nowa uszczelka osadzona dokładnie na silikonie wysokotemperaturowym więc raczej nie powinno być przedmuchów ale sprawdzę z tym auto-startem uszczelkę pod cylindrem uszczelka tam jest stara więc to może być to.
Dzięki za podpowiedź, sprawdzę jutro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:22, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
albo "podlej" WD 40 Jeśli lewe powietrze to silnik dostanie szału...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 21:47, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Nic nie psikaj
Żadnych samostartów- zdejmij stojan i wirnik- wywal zniszczony simmering wału,załóż nowy i śmigaj dalej. Oczywiście pamiętaj,że zakładajac nowy uszczelniacz smarujemy jego wargę smarem, inaczej spali się po kilku minutach od pracy na sucho. Gaźniki nie psują się same ot tak. A ide o zakład,że nie wymieniałes długo uszczelniacza wału pod wirnikiem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawsim dnia Nie 21:51, 05 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qrzysieq
Pan Henio
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Pon 7:50, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście z uszczelniacza resztki tylko zostały
Mam takie pytanie: Czy jak wkręcę w ten wolny gwint śrubę bodajże jest to 8 to wirnik zejdzie z wału. Nie chciałbym tam niczego uszkodzić. Może ktoś podpowie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez qrzysieq dnia Pon 18:51, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:15, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Pownien zejsc bez problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 11:08, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Sruba musi mieć około 6 cm gwintu najlepiej, powinna byc tez niezbyt twarda- w ten własnie sposób banalny czesi wymyslili zdejmowanie wirników prądnic i alternatorów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qrzysieq
Pan Henio
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Wto 21:25, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Już uszczelniacz zmieniony - pasuje od 350-tki. Silnik dostał niezłego kopa
Dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotrgredowski
Pan Henio
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:32, 06 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
mam podobny problem - silnik odpala ale tylko wtedy gdy dostanie ze strzykawki paliwa pod świecę albo przez gaźnik od strony filtra zostanie mu wstrzyknięte paliwo strzykawką. Mam nowy gaźnik z allegro za jakieś małe pieniądze i próbowałem przełożyć dysze ze starego wybrakowanego ale nic. Zapłon, świeca i wszystko jest w porządku. Cały czas obwiniałem gaźnik ale po przeczytaniu tego tematu moje myślenie właśnie kieruje się ku temu uszczelniaczowi wału.
I mam pytanie - czy ten simmering znajduję się od razu po wirnikiem? I czy wygląda on jak któryś z tych w linkach?
[link widoczny dla zalogowanych] ten oznaczony jako simmering wału L
[link widoczny dla zalogowanych] a ten jako P
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piotrgredowski dnia Śro 22:35, 06 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m-bartosz
Fachowiec
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: STARACHOWICE
|
Wysłany: Śro 23:22, 06 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ja spotkałem 2 wersje tego uszczelniacza; 1-widać go po zdjęciu wirnika i raczej da radę go wydłubać wtedy, 2-jest pod metalową przykrywką (u mnie była fabrycznie zapunktowana, raczej ciężka do usunięcia z zewnątrz więc uszczelniacz wyjąłem od drugiej strony-wału) drugi przypadek to starszy silnik -jawa perak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|