|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Wto 10:02, 10 Wrz 2013 Temat postu: Problem z tłokiem |
|
|
Panowie mam następujący problem i szybko potrzebuję to rozwiązać. Kupiłem tłok, pierścienie, sworzeń i tuleję sworznia do tego.
1. tłok- Ma mieć 3 szlif czyli 65.75mm. Mierząc go suwmiarką elektroniczną z dokładnością do 0.00 (wiadomo że to tylko suwmiarka) wychodzą wymiary od 65.30 do 65.50. Wiem, że tłok nie jest równy w każdym miejscu, ale nigdzie nawet nie było wymiaru tego 3 szlifu.
2. sworzeń- Robiłem dużo z simsonami komarami i MZ 250 i tam sworzeń nowy do tłoka wchodził z dużym oporem ale palcami. Tutaj nawet nie chce na 1mm wejść do tłoka.
3. Tuleja szworznia mam otwór o 0.5mm mniejszy od średnicy samego sworznia. Czy ją zawsze trzeba rozwiercać pod sworzeń? Tutaj nie chcę się kłócić, ale wydawało mi się, że jak części są nowe to powinny do siebie pasować od razu.
Z góry dziękuję za odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 12:05, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Ja kupowałem na wiosnę zestaw tłok, sworzeń, pierścienie, zabezpieczenia i wymiar tłoka odpowiadał temu co powinno być. Kupowałem na allegro i wg sprzedawcy pochodził z czech, a na opakowaniu było napisane że wyprodukowano w Indiach czy coś takiego. Faktycznie pamiętam że wymiary w różnych miejscach na tłoku nie były dokładnie takie same. Potem wygotowałem ten tłok w oleju i jeszcze dodatkowo minimalnie spuchł. Dopiero wtedy oddawałem do szlifu. Sworzeń wchodził dosyć ciężko w tłok. ale nie trzeba było go wbijać młotkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Wto 12:55, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
To ja już mam jasność Sworzeń zamroziłem, tłok podgrzałem i wszystko tak jak powinno być (pomagał mi doświadczony mechanik). Mimo to sworzeń z oporem wchodził. Moim błędem było nie wyciągnięcie sworznia od razu. Sworzeń był wykonany z tak złego materiału, że przy wsadzaniu miękkie aluminium zrobiło na nim zadziory. Sworznia trzeba było wybijać dużym młotem. Tłok i sworzeń do niczego się nie nadają. Otwór na sworzeń był za mały, albo sworzeń był za duży. Mniejsza z tym, straciłem te części. Do tego te wymiary zewnętrzne mi nie pasują.
Bardzo NIE POLECAM firmy SkuterDębica!!!!!!!! Nie dość, że części są jakie są, to kontakt strasznie nie miły. Może komuś udało się tam kupić dobre cześci, ale ja strasznie się zawiodłem i wiem, że już więcej tam nic nie kupie. Straciłem pieniądze i czas.
Gdzie kupić tłok i ile trzeba dać żeby to było dobre? Za tamten trochę zapłaciłem i okazał się beznadziejny (nawet nie było możliwości wsadzenia go do cylindra).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kudlaty dnia Wto 13:06, 10 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Wto 13:30, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Miałem ten sam problem co TY z tulejką i ze sworzniem.
Rozwierciłem tulejkę pod sworzeń tak aby wchodził sworzeń na wcisk.
Tłok, pierścienie podczas szlifowania cylindra dobrał mi szlifierz.
A co do sklepu Skuter-Dębica to nie zgadzam się, uważam że jest to dość dobry sklep a że części mają z Chin to wiadomo, bo wszystko teraz pochodzi z Chin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 18:14, 10 Wrz 2013 Temat postu: Re: Problem z tłokiem |
|
|
kudlaty napisał: | Panowie mam następujący problem i szybko potrzebuję to rozwiązać. Kupiłem tłok, pierścienie, sworzeń i tuleję sworznia do tego.
1. tłok- Ma mieć 3 szlif czyli 65.75mm. Mierząc go suwmiarką elektroniczną z dokładnością do 0.00 (wiadomo że to tylko suwmiarka) wychodzą wymiary od 65.30 do 65.50. Wiem, że tłok nie jest równy w każdym miejscu, ale nigdzie nawet nie było wymiaru tego 3 szlifu.
2. sworzeń- Robiłem dużo z simsonami komarami i MZ 250 i tam sworzeń nowy do tłoka wchodził z dużym oporem ale palcami. Tutaj nawet nie chce na 1mm wejść do tłoka.
3. Tuleja szworznia mam otwór o 0.5mm mniejszy od średnicy samego sworznia. Czy ją zawsze trzeba rozwiercać pod sworzeń? Tutaj nie chcę się kłócić, ale wydawało mi się, że jak części są nowe to powinny do siebie pasować od razu.
Z góry dziękuję za odpowiedź |
1. Tłok jest ok. Od góry musi być mniejszy ze względu na pierścienie.
2. Nic nie rozwiercamy. Sworzeń wkładamy w rozgrzany tłok. (puszczasz mele i musi momentalnie odparować )
Nie polecam zamrażać sworznia bo momentalnie łapie na gorącym tłoku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 20:47, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Tak z własnego doświadczenia
Kupując różne rzeczy silnikowe jak tłok pierścionki , łożyska itp gdzie rozchodzi się o milimetry najlepiej dowiedzieć się jakie są rozmiary faktycznie tych rzeczy u sprzedającego
Ja np kupowałem bo pisało pięknie: rozmiar taki i taki ,więc kupuję bo się zgadza ,ale nigdy tego nie sprawdzałem rozmiarowo po dostaniu paczki bo jak kupiłem to takie ma być i tyle , np bo jak mogą być np ścianki cylindra zeszlifowane od zewnątrz bo przecież nikt tego nie robi lub uszczelki jak mają być do 353 a pasują do h..j wie czego
Jednak jak chciałem zamontować po miesiącu wiele rzeczy okazało się niezłym bublem i stratą kasy bo nikt nie chciał podjąć reklamacji
Kupujcie na bieżąco , sprawdzajcie od razu no i wtedy masz jakąś możliwość zwrotu czy reklamacji
a co do Skuter Dębica zamawiałem kilka razy , trafiłem na kobitkę która się na niczym nie zna i nic nie wie , ale plus za to że zamówiony towar doszedł taki jaki zamawiałem
minus czas czasami jest do 2tygodni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sewpir
Czeladnik
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Czw 9:09, 03 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Dopasowanie tłoka do szlifu to zadanie dla szlifierni. W moim przypadku z dwuch cylindrów wybrali jeden pomierzyli i podali na jaki szlif kupić tłok. Dopiero jak dostarczyłem im tłok znów pomiary i dopiero szlif cylindra. Polecan "Frelik Ryszard szlifiernia" Jedlina Zdrój
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|