|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradamf1985
Kierownik zmiany
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 20:33, 14 Cze 2015 Temat postu: Pytania przed składaniem silnika |
|
|
Witam mam 4 pytania.
1. Czy polerowanie kanału ssącego, komory spalania, denka tłoka i komory korbowej ma sens, wpływa to jakoś pozytywnie na silnik chodzi mi gównie o dłuższe użytkowanie silnika nie tylko miesiąc po złożeniu widziałem takie zabiegi ale wątpię żeby to miało sens?
2. Muszę kupić śruby do skręcenia silnika oryginalne są w złym stanie, ajkie kupić bo chyba nierdzewne się nie nadają do skręcania aluminium (chyba że się mylę) jeśli się nie nadają to co ocynk chrom, i dać jakiś smar na gwint czy np loctite?
3. Czytałem kilka razy że najlepiej wziąć łożyska np. SFK z koszykiem z tworzywa warto kupić jest duża różnica w porównaniu do metalowego koszyka może ma ktoś jakiś link do sklepu z takimi łożyskami?
4. Między simmeringiem a wirnikiem powinno być zabezpieczenie w postaci pierścienia segera, w katalogu nie ma ale u mnie jest ładne nacięcie i się zastanawiam czy nie powinno być ktoś narzekał że ten simmering lubi "wypluć"?
Mam nadzięję że nie za wiele wymagam jak na jeden post.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:13, 14 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
1. Silnik porządnie wyczyścić, nie ma sensu polerować.
2. Wewnątrz daj śruby z łbem imbusowym a te które widać wyczyść, wypoleruj i daj na ocynk albo chrom. Śruby dobrze się trzymają, nie potrzeba żadnego kleju.
3. Mogą byś SKF lub obojętnie jakie (byle nie chińskie)
4. Musi być simmering, inaczej wydmucha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 21:16, 14 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Dlaczego nierdzewne się nie nadają do aluminium? Ja mam stalowe chromowane.
O łożyskach na forum było nie raz, musisz poszukać....
Też się pytałem o polerowanie, dostałem odp że nie warto, wiec darowałem sobie.
Pierścień segera jest pomiędzy łożyskiem a simmeringiem. Jak dobrze pamiętam to simmering nie wchodzi tak głęboko żeby tam było jeszcze miejsce na kolejny pierścień.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradamf1985
Kierownik zmiany
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 7:01, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Nierdzewka ponoć reaguje z aluminium ( ponoć, nie znam się na tych sprawach) co do imbusów widziałem silniki jawy podkręcanie na takie śruby i całkiem fajnie to wygląda wcale mnie nie kłuło w oczy że coś tu nie pasuje. O łożyskach czytałem tylko tak dopytuje czy jest sens brać te z koszykiem z tworzywa czy to raczej bajer.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 10:52, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
bierz w koszyczkach z tworzywa, są dużo cichsze od metalowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradamf1985
Kierownik zmiany
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 13:23, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Do skrzyni też z koszem z tworzywa czy zwykłe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:45, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
może być z tworzywa, ale sprawdź czy jest odporne na temperaturę!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Wto 7:06, 23 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ja polecam Japońskie łożyska KOYO. Luz C3 (czyli wysokoobrotowe). Są drogie nawet bardzo, ale rewelacyjnie się spisują. Mają koszyczki z tworzywa, wiec są ciche. Kilka silników na tych łożyskach złożyłem i sprawują się świetnie. Co do śrub . Jak Jawor już nadmienił- tylko z łbem imbusowym. Nie ma problemu z odkręcaniem. Chociaż zwykle na śrubokręt płaski też nie sprawiają problemów - trzeba tylko do odkręcania używać odpowiednich narzędzi, w tym wypadku śrubokręt młotkowy polecam - żadna się nie oprze Inną rzeczą jest fakt, że do skręcenia całego silnika używam śrub nierdzewnych i żadnych reakcji z aluminium nie ma, a przynajmniej ja nie zauważyłem. A właśnie zauważyłem reakcję śrub ocynkowych- wychodzi nalot (zdaje się, że po porostu ocynk się utlenianiają w reakcji z aluminium). W końcu ocynk to tylko powłoka. A śruba nierdzewna to lita stal. I co ważne, te komplety śrub silnika z Allegro mają twardość najczęściej 5,5. A śruba nierdzewna 7,0.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czeresss dnia Wto 7:08, 23 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradamf1985
Kierownik zmiany
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 18:21, 23 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Koyo też rozważam ma gość w sklepie nie daleko. Ja też uważam że imbus jest lepszy odkręcałem wielokrotnie zardzewiałe śruby imbusowe i idą ładnie a płaskie mają zazwyczaj za płytkie to nacięcie i nie chcąc nawet uszkadzają się. Odnośnie aluminium i śrub nierdzewnych może podrzucę link który rozwieje pewne nieścisłości.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Pią 5:47, 26 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Bardzo dobrze, że wrzuciłeś ten link. Rozwiewa wszelkie niejasności skoro już wszystko jasne, to pora na składanie silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradamf1985
Kierownik zmiany
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 6:28, 27 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Dlatego go wrzuciłem, na pewno się komuś przyda. Jeszcze trochę pracy mnie czeka a do domu wracam tylko na sen, wiec trochę potrwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kiss90
Pan Henio
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 20:59, 03 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
podepnę się, Panowie jestem w trakcie składania silnika i moje pytanie dotyczy wałka skrzyni biegów (tego co łączy się z wałkiem prędkościomierza) czy dopuszczalny jest luz w tulejce czy ma siedzieć sztywno ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 22:40, 03 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
poszukaj tematu o dystansowaniu skrzyni biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abdul
Młodszy majster
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:12, 04 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Luz promieniowy walka glownego czy posredniego powinien wynosic chyba 0.2 mm zreszta polecam sciagnac ksiazke do wfm osy (na chomikuj.pl) tam jest opisane jak sie dystansuje skrzynie. Tyle.ze do tego trzeba miec glebokosciomierz suwmiarkowy o szerokiej stopie i suwmiarke o dlugich szczekach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|