|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Pon 9:21, 05 Sty 2009 Temat postu: Regulacja sprzęgła a zmiana biegów. |
|
|
W zasadzie mocno się kiedyś zdziwiłem jak po kapitalnym remoncie silnika biegi wchodziły opornie i miały tendencję do wyskakiwania.Wiedziałem jedno-skrzynię złożyłem poprawnie.Obejrzałem mechanizm przełączania biegów-OK.To co u licha?! A powodem tego była zła regulacja automatu sprzęgła-naprężenie wstępne było zbyt małe i luz miedzy małą dźwigienką automatu i krzywką wysprzęglającą był odrobine za duży co powodowało,że podczas zmiany biegów dźwignia wykonywała większy ruch ( dźwignia zmiany biegów) i zamiast włączyć kolejny bieg to potrafiła wykonać 1 i 1/2 skoku i zgrzyt. Za małe naprężenie wstępne jest też powodem trudności w włączaniu "luzu" przy pracującym silniku gdy stoimy w miejscu. Również włączenie 1 biegu jest hałaśliwe. Żeby to załatwić na cacy należy- wymontować automat sprzęgła i wyszorować go dokładnie,po czym spryskać wd-40 i pędzelkiem potraktować olejem ,np przekładniowym.Nie smarujmy smarem-raz,że bardziej łapie on brud a dwa,że chłonie wilgoć. Jeśli nie ma kulki między laskami popychacza sprzęgła to można ją dać w otworze na popychacz w automacie wysprzęglającym.I tam również kilka kropli oliwki. Kulka ma wiele zadań,ale między innymi nie dopuszcza do rozregulowania się samoczynnego sprzęgła ( śruba regulacyjna stoi w miejscu podczas gdy laski popychacza się obracają razem z koszem sprzęgłowym przy gęstym oleju-zimnym silniku.Pierwsze co regulujemy to wstępne naprężenie- śrubą regulacyjną. Linkę całkowicie luzujemy i u góry i na dole,a najlepiej to sprawdzić,czy nie jest spękana,jesli nie to warto ją wyjąć z pancerza ( w jawie to świetnie rozwiązali z tym skręcanym kołkiem na dole) wytrzeć i nasączyć olejem. Następnie dokręcamy śrubę regulacyjną aż do momentu jak całkowicie przestanie być wyczuwalny luz na pierścieniu obrotowym dźwigienki automatu-przylgnie on do krzywki. Wtedy wystarczy odrobinę wykręcić śrube regulacyjną żeby wyczuwalny był minimalny luz między krzywką a dźwigienką. Dopiero wtedy regulujemy naciąg linki przy automacie i na końcu luz na klamce-około 1-2 mm. Nie ma co przesadzać z tym luzem bo naprawdę wystarczy odrobina. To tyle. Szerokiej drogi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Pon 14:09, 05 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
ja dodam iż instrukcja obsługi mówi że między krzywką a rolką ma być luz 0.05mm (ciekawe jak tam wsunąć listek żeby go nie pokrzywić ;P)
No i że ostateczną regulację trzeba dokonać metodą prób, bo zdarza się że sprzęgło się ślizga, wtedy wykręcamy trochę śruby.
Dobrze było by również sprawdzić gdzieś moc sprężyn, i wyregulować podkładkami tak aby wszystkie potrzebowały mniej więcej równej siły do zciśnięcia
Zresztą poczytajcie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
u mnie były równej długości, ale stwierdziłem że są trochę bardziej miękkie niż jak były nowe i dałem po milimetrowej podkładce pod każdą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Wto 21:36, 06 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
jeżeli wyskakują biegi to nie znaczy ze to wina sprzęgła,stawiał bym raczej na automat,sprzęgło można wyregulować ale jeżeli mamy wyrobiony slizg na krzywce to za dużo nie zrobimy!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Wto 21:50, 06 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 22:08, 06 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Napisałem,że powodem wyskakiwania biegów u mnie była zła regulacja. Nie jest to ogól oczywiście,ale i to jest przyczyną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Wto 22:25, 06 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
U mnie tez był właśnie problem bo 4 bieg zaczął wyskakiwać po przez źle wyregulowane sprzęgło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SZAJBUS_SzeF
Czeladnik
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lędziny woj. Śląskie
|
Wysłany: Śro 13:58, 07 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dobrze wyregulowane sprzęgło to moim zdaniem podstawa! Osobiście robię to "na oko" metodą prób i błędów i zawsze jest dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 14:32, 07 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Bo nie ma innej metody skutecznej- tzn finalny efekt zawsze jest na oko- wszak mechanizm nowy nie jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Domin89
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła/Ujście
|
Wysłany: Nie 22:25, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
witam
Wie ktos może jaka jest grubosc korka w nowych tarczach sprzęgłowych do jawy 250? Od poczatku mojej zabawy z jawa mam problem ze sprzęgłem, albo ciagnie albo sie ślisga, nie mówiąc o strasznym zgrzytaniu podczas włączania po odpaleniu jedynki.
Kupował ktoś ten komplet chinek z allegro?? Moze ktos wie czy to sie dobrze spisuje. Jakos kształt korka mnie odstrasza a i ofert kupna na to za bardzo nie ma...
Pozdrawiam...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Pon 17:58, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
miałem w nowych tarczach ze starych zapasów korki o grubości 3,2-4mm, trzeba było je troche podocierać
Cytat: | Od poczatku mojej zabawy z jawa mam problem ze sprzęgłem, albo ciagnie albo sie ślisga, nie mówiąc o strasznym zgrzytaniu podczas włączania po odpaleniu jedynki. |
Jaki masz olej w skrzyni?
Pewnie jakbym nie miał wyboru to kupiłbym i takie tarcze, ale korek nie powinien być mielony. Od dziadków usłyszysz że najlepsze na wkładki do tarcz były korki z jaboli, bo kiedyś takie właśnie naturalne lite korki były
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 15:45, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ja mam w mojej 354 zrobione z korków od "szampana" i też działa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 20:22, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
z tego co pamiętam było coś napisane w "Świecie Motocykli" na temat usprawnień sprzęgła w Jawie... O wypełniaczach do 350 napewno... hmm zobacze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Nie 23:29, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
U mnie dośc ciężko wchodzi jedynka (na zimno to aż strach wrzucac) ale jak podkręce sprzęgło to znowu ślizga się na wysokich obrotach. Dotąd do skrzyni lałem Hipol ale wyczytałem na forum,że to nie jest najlepszy wybór, że zdecydowanie lepszy jest Lux 10. Czy tak faktycznie jest? Jeśli tak to czy mogę tak po prostu spuścic Hipol i wlac Lux 10? ...A może te moje problemy z biegami to nie wynik złego oleju tylko zużytych tarcz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinu
Kierownik zmiany
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:14, 14 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Jeśli chcesz wymienić olej na inny to wystarczy tylko, że stary spuścisz wtedy gdy silnik będzie rozgrzany.
Proponuję żebyś też nalał setkę lub dwie nowego oleju zanim jeszcze zakręcisz korek spustowy -tak dla przepłukania.
Jawa nie ma tak skomplikowanej skrzyni jak współczesne motocykle czy samochody i nie odczuje drastycznie zmiany oleju ale prawdą jest, że na luxie10 chodzi najlepiej.
Ja też mam dokładnie tak jak ty z tymi biegami.
Musisz to ustawić zgodnie ze wskazówkami kolegów.
Cierpliwości życzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubienia/Opolskie
|
Wysłany: Sob 21:46, 12 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
A czy udało sie komus sprzegło wyregulować do tego stopnia żeby przy wrzucaniu jedynki nie zgrzytało, przy niskich obrotach silnik nie gasł no i zeby oczywiście nie slizgało sie ?? Czyli jednym słowem zeby pracowało tak jak sie tego nalezy spodziewać po dobrym sprzęglę.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 12:36, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
nie mogę powiedzieć ze mi się udało bo to kwestia wprawy i robię to bez problemowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|