 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Wto 17:50, 04 Sty 2011 Temat postu: remont serducha |
|
|
Witam wszystkich. Jeszcze przed nowym rokiem wywlokłem silnik z ramy i powoli zaczynam remont, w związku z tym pojawiło się kilka pytań, z także pokazałbym jak to moje ustrojstwo wygląda w środku, bo sam to się szczerze zdziwiłem
Ale najpierw tłok:
Według mnie to jest zatarty jeszcze chciałbym się kolegów poradzic...
Co prawda cylinder wygląda na mało używany (tzw. próg praktycznie niewyczuwalny), myślę że po prostu tłok i pierścienie będą nowe bo chyba tego już nie uratuję, na tłoku wybite jakieś numerki Dokładnie to 65 69, czy to średnica?
Ale jedziemy dalej, otwieram sprzęgło a tam normalnie aż się świeci, wygląda mi na to że niedługo przed odstawieniem motorek był remontowany, łożyska nowe wszystko ładnie współpracuje, kosz sprzęgłowy na styku z tarczami nic nie wybity:
No i dalej, zabieram się za rozpoławianie (dzięki chłopaki za ten ściągacz, idzie jak bajka). Po rozciągnięciu karterów oto jaki ukazał się widok
Normalnie masakra... Teraz wiem czemu wał się nie kręcił. Ale czego od Jawy wymagac, i tak dzielnie przeżyła powódź w Gdańsku, choc się nią nikt nie interesował. ku mojej uciesze korbowód się kręci
Atak to wygląda po zakończeniu wczorajszej zabawy:
Mimo że trochę to masakrycznie wygląda to "Darowanemu koniowi...."
bo w końcu dostałem od wujasa za freee
PS: mam nadzieję że udało mi się jakoś te zdjęcia powrzucac, bo wstyd się przyznac ale to mój pierwszy raz Aha i sorry chłopaki ale mi c z kreską nie działa (no chodzi mi o ci)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek.we dnia Wto 18:58, 04 Sty 2011, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 19:35, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
To "cuś" na wale to jest korozja czy muł? Wymyj to dokładnie i sprawdź czy są głębokie wżery... Czopy są ładne więc jest co ratować
Silniki zazwyczaj są ładne w środku bo wszystko konserwuje olej
broń Boże nie wsadzaj tego tłoka do silnika!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Wto 20:08, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Już sprawdzałem, to muł albo coś w tym stylu, na pewno masa syfu, czopy jak dobrze Jawor zauważyłeś w bdb. stanie,a deser to znalazłem nowy korbowód z łożyskiem i czopem, muszę tylko kupic ten tłok, pierścienie łożyska itd.
A przypomniało mi się, czy na tłoku są bite jakieś numery odnośnie szlifu? bo u mnie mam65 69, gdyby było N lub 0, 1, 2 itd to bym się domyślił.
Cylindra nie chcę szlifowac, bo mi go po prostu szkoda...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22:12, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Tłoka się nie szlifuje (nie wolno!)
jeśli chcesz żeby była dobra kompresja i moto dobrze chodziło, szlif cylka to podstawa. Cylindry są tanie i nie ma czego żałować
kup tłok, pierścienie i zrób szlif cylindra (najpierw idź do szlifierza i spytaj się na który szlif kupić tłok, nie odwrotnie ) zregeneruj wał na nowym korbowodzie. Zrób raz a dobrze
65mm to wymiar nominalny
później każdy szlif to + 0,25
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Wto 22:13, 04 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Czw 17:24, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, wczoraj kolejny dzień, a raczej wieczór zabawy w kardiologa, czyli wyciąganie łożysk,mam przy okazji pytanie, czy macie jakiś patent na wyciąganie łożysk? Zwłaszcza od strony sprzęgła?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Pią 20:00, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No to dziś kolejny etap , wziąłem się za czyszczenie tego co w środku(po trochu rdza, muł, i z 5 kg piasku ) Na kartery mimo wszystko najlepsza benzyna ekstrakcyjna, żadne tam płyny do mycia silników. Jak myłem z zewnątrz, to owszem zabrudzenia od oleju to brały, ale co już przyschnięte to nie bardzo.
Potem wał najpierw szpachelka, potem szmata i na koniec szlifierka kątowa z tarczą listkową a efekt taki:
[/img]
Wbrew pozorom dośc gładko wyszło.
A teraz mam pytanie, jak w powiedzmy domowych warunkach sprawdzic luz na stopie korbowodu?
PS: z łożyskami dałem radę, mimo że strasznie ciasno siedziały (te od stony sprzęgła), to trochę specyfiku w stylu WD 40, potem w łożysku od wewnętrznej strony rozbiłem wewnętrzną bieżnię, potem wypchnąłem łożysko zew. razem z labiryntem, i na koniec wypchnąłem łożysko ( a raczej tym co po nim zostało) od strony wału.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek.we dnia Pią 20:06, 07 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Pon 21:36, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No, chciałem dziś dalej cuś składac ale niestety z przyczyn niezależnych ode mnie nie mogę, czekam już drugi tydzień na zestaw tłok pierścienie, sworzeń, panowie z gmoto.pl podali mi numer przesyłki, a to jak się okazało przesyłka z kwietnia zeszłego roku i weż tu bądź mądry i pisz wiersze, próbowałem piaskowac silnik (próbnie) ale coś slaby efekt, tak wiec browarem się zająłem ma ktoś może doświadczenie jaki sprzęt (wydajnośc) to minimum a wógóle to muszę granulat szklany, gdzie to cholerstwo kupic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu

Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Wto 1:32, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Z mojego doswiadczenia wynika ze sprzet do piaskowania moze byc taki: YATO yt-2376 + kompresor najlepiej >300L - ogolnie to sprzet do domowego zastosowania ale daje rade.
a granulat taki: [link widoczny dla zalogowanych] , jesli chcesz kupic cos ala korund to polecam piasek ozdobny 0,2- 0,8mm do kupienia w marketach budowlanych - pare zloty za worek 25kg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Śro 20:02, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No dzięki za radę adbok, w sumie pistolet to mam, ale kompresor to pojemnośc 300l czy przepływ powietrza? A i jakie ciśnienie? Ma ktoś może doświadczenie ze szkiełkowaniem, ciśnienie jakie a może jakieś uwagi? Pozdro Tomek.
Ps podobno jutro tłok dostane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Kierownik zmiany

Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siennica Różana Lubelskie
|
Wysłany: Pią 18:26, 21 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam co do skiełkowania to kiedyś tak robiłem sobie dekle do 250-tki wyszło nawet ładnie tylko trzeba uważać bo się brudzi mam dwucylindrowy kompresor o pojemności 300l co do ciśnienia do cały czas dawałem na 10 at. i ładnie szło ale bez prowizorycznej kabiny ze schładzarki do mleka i okna z Żuka się nie obyło
[link widoczny dla zalogowanych] tak to wyglądało[/img][/list]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Pią 21:51, 21 Sty 2011 Temat postu: Glowica |
|
|
No to dziś wielki dzień, po dwóch tygodniach walki dostałem w końcu paczkę chciałem składać, ale dziś wizyty u babci i tak dalej ale jutro 7 rano zaczynam zobaczymy co w domu powiedzą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Pon 21:54, 24 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No i w sobotę złożyłem silnik do kupy, ale jako że wraz z moją małżonką wykańczamy sobie mieszkanie, tylko na tym się skończyło Ale dziś po silnik do ramy, i odpalam. Jakaż była moja radośc gdy po pierwszym kopie zaskoczyła. Ale moją radośc przebiła mina brata gdy po ok 30 latach stania zaskoczyła za pierwszym Bezcenne Chciałem w tym momencie wszystkim podziękowac za rady, bez was chłopaki nie dałbym rady, a przynajmniej trwało to by i trwało, dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|