Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont silnika...
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Sob 11:51, 10 Paź 2009    Temat postu: Remont silnika...

Witam zabrałem sie za remont silnika z mojego knedla;) i mam pare pytań...:
-czy zamiast tej "uszczelniacza labiryntowego' na wale mozna dac odpowiednio duży lub dwa mniejsze simeringi bo ta co była w silnika na nic sie juz nie zda jest w tragicznym stanie pobita srubokretami... Evil or Very Mad
-od czego mozna dopasowac pierścienie???
- jak powinnien wygladac silnik w pełni oryginalny tzn. jak wygladal gdy opuszczał fabryke był wypiskowany wypolerowany jak powinien wyglądać???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Sob 13:24, 10 Paź 2009    Temat postu:

Siema
1 - ja dałem dwa simmeringi pomiędzy łożyska, takiego samego rozmiaru jak ten zakładany od strony prądnicy. Mechanik u którego regenerowałem wał powiedział że labirynt spełnia swoją rolę wtedy gdy jest nowy, i gdy czopy wału nie są zbytnio podrobione. Mam gdzieś jeszcze wolny nówka nie śmigany labirynt jeżeli jednak zrezygnujesz z simmerów.
2 - pierścienie najlepiej dopasować DO cylindra Smile z tego co wiem do 250tki chyba żadne nie podejdą - w sumie chyba nikt na forum nie próbował
3 - ze zdjęć prospektów i tego co jest na forum polerowane tylko te łezki na deklach kapach bocznych przynajmniej w 250. I raczej szkiełkowanie zamiast piaskowania - ale nawet wyszkiełkowane chyba nie mają wiele wspólnego ze strukturą wyglądem jak w motocyklu z fabryki. Ale zawsze to ładniej niż porysowane, pokaleczone Smile Ja swoje wypiaskowałem - teraz dałbym do szkiełkowania - mniej czyszczenia w przyszłości Smile
pzdr kuba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 15:11, 10 Paź 2009    Temat postu:

Pierścienie? Tylko nowy tłok z pierścieniami + szlif. (dedykowany Jawie 250) Zakładanie nowych pierścieni na stary tłok, i późniejsza jego praca na nich w cylindrze, którego gładź jest już wymęczona przez xso whatx km jazdy...to jak łatanie pękniętego kondona. Raz, a porządnie, tak jak się przyjęło w cywilizowanym warsztacie. Smile

Fabrycznego wyglądu silnika raczej nie uzyskasz. Szkiełkowanie to bardzo dobra i mało czasochłonna metoda. Czyszczenie chemią i szczotkami będzie miało gorszy efekt, zajmie więcej czasu, ale...wartość motocykla wzrośnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cochise dnia Sob 15:13, 10 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Sob 18:14, 10 Paź 2009    Temat postu:

Hmm spokojnie wiem ze to troche nie po bozemu zakładac nowe pierscienie do starego tłoka i gładzi ale zapytałem z czystej ciekawosci... Jakie by pierscienie pasowały, bo w mojej nie jest zły tłok i gładz ale zrobie i tak szlif i tu moje ptanie: Czy znacie dobry warsztat który dobierze mi wszystko i zrobi dobra robote i nie za wygórowana cene???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 6:54, 11 Paź 2009    Temat postu:

Tu może być problem. Szlif to koszt około 50 PLN, tłok + pierścienie + sworzeń + zabezpieczenia to około 100 PLN. Impreza bezproblemowa, tłok z resztą gadżetów powinien być u Ruszczyka i na Skuter-Dębica. Wymiana tych elementów to 5 minut roboty. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Nie 8:34, 11 Paź 2009    Temat postu:

Wiem wiem spoko 100zł to nie jest jeszcze tragedia Wink
A silnik i tak juz rozłożony na stole:P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 10:06, 11 Paź 2009    Temat postu:

cochise dużo czytałem na temat honowania cylindrów... czy takie "normalne"

warsztaty mogą być wyposażone w taki sprzęt ?? nigdy nie pytałem
majstrów Laughing ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 10:07, 11 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 12:20, 11 Paź 2009    Temat postu:

Muszą, cylinder po szlifie zawsze ma ślady po honowaniu. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Śro 23:34, 14 Paź 2009    Temat postu:

CO DO CZYSZCZENIA KARTERÓW GDZIEŚ WYSZUKAŁEM I WYPRÓBOWAŁEM... PRANIE WE FRANI.
CIEPŁA WODA PROSZEK ( DO BIAŁEGO Smile )DO PRANIA I TROCHĘ CZASU, A EFEKT CAŁKIEM PRZYZWOITY. OCZYWIŚCIE NA KONIEC CAŁOŚĆ WYCZYŚCIŁEM ACETONEM BO NIE WIADOMO CO TERAZ W PROSZKACH JEST Question
JEDEN WYPRAŁEM A DRUGI CZYŚCIŁEM INNYMI METODAMI: SZCZOTKA, ŚRODKI CHEMICZNE I MARNY EFEKT Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Czw 15:18, 15 Paź 2009    Temat postu:

Hmmm ciekawy sposób ale dobrze rozumiem, mam to wrzucic do pralki i "niech sie kreci"??? czy po prostu w goracej wodzie z proszkiem moczyc???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 17:03, 18 Paź 2009    Temat postu:

Musisz to zawiesić na czymś-inaczej sie poobija.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Pon 15:00, 19 Paź 2009    Temat postu:

No tak myslałem ze była by to masakra heh i tak mnie ciekawiła ta metoda "do frani..." heh:) hmm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 15:18, 20 Paź 2009    Temat postu:

Ja prałem tak części. Nie polecam. Słaby efekt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pią 8:32, 23 Paź 2009    Temat postu:

bardzo dobry efekt daje gotowanie w wodzie z proszkiem do prania, pastą bhp itp Odpowiedni gar, detergent woda i kuchenka na wolnym powietrzu co by mama/żona nie zatłukła Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Wto 17:27, 27 Paź 2009    Temat postu:

dziś w kuchni przyszła mi myśl żeby kartery wrzucić do zmywarki, ciekawe jaki by był efekt

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin