 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arthek
Młodszy majster

Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: Śro 8:38, 01 Kwi 2009 Temat postu: remont silnika 353 - kompletowanie części |
|
|
Pomału doprowadzam swoją Kyvackę do właściwego stanu technicznego.
Wczoraj zdjąłem lewy dekiel silnika i ruszając za końcówkę wału da się wyczuć wyraźnie luz promieniowy na łożyskach głównych.
Silnik podobno jest na chodzie ( jak go jeszcze nie odpalałem ).
W związku z tym że będę się przymierzał do remontu silnika po zakończeniu prac przy reszcie motocykla, mam kilka pytań:
- Tłoki i pierścienie które są dostepne w sprzedaży (np skuterdębica) są rozumiem krajowej produkcji.Jak jest z ich jakością ?Jaki luz montażowy zachować pomiedzy tłokiem a cylindrem ?
- sworzeń tłokowy z tulejką - "krajowy" ? jak z jakoscia ?
- sworzeń stopy korbowodu wraz z łożyskiem i korbowodem - "krajowe" ? jak z ich jakością ?( łożysko w 353 jest chyba bez koszyczka ? ) Gdybym dostał ten komplet to sam jestem w stanie sobie rozmontować i zmontowac wał wraz z wyważeniem statycznym.
- łożyska głowne wału muszą być z luzem C3 ? ( z tego co mi wiadomo "od zawsze" polecane są SKF'y , dosć drogie ale trwałe)
Czy jest możliwość zakupienia w/w części oryginalnych ?
Liczę że ktoś, kto przechodził podobny remont , doradzi mi co kupić i na co zwracać uwagę przy zakupie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu

Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Pon 21:06, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jaki luz montażowy zachować pomiedzy tłokiem a cylindrem -zostaw to szlifierzowi przecie nie bedziesz robił szlifu sam!!!!!!!!
Gdybym dostał ten komplet to sam jestem w stanie sobie rozmontować i zmontowac wał wraz z wyważeniem statycznym. -a jak nawęglisz utwardzisz?zostaw to walarzowi!!!!!!!!
z łożyskami nie ma problemu!! części tez dostaniesz wrazie "W" wal na priw,dam ci pare linków z częćiami,pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Czw 19:53, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nie mam założonego tego rodzimego tłoka, nie mogę się zabrać bo jak jade na pare dni to chce pojeździć a nie grzebać. Ale po wygotowaniu w oleju nie wrócił to poprzedniego rozmiaru jest ciut większy.
Luz montażowy przewiduje 0.01mm na każde 10mm tłoka, czyli w przypadku 250tki dajesz 0,06 lub 0,07
Sworzeń tłoka i tulejkę dorabiasz z odpowiednich materiałów u tokarza.
Łożysko czopu jest dostępne w koszyczku o prawie idealnym wymiarze, bo jedynie szerokość jest o 1mm za duża, ale koszyczek jest na tyle spory że można zebrać po 0,5mm, sworzeń dorabiasz z odpowiedniego materiału i dajesz do obróbki. Łożysko o ile pamięć mnie nie myli to INA, materiału na sworznie i tulej w tej chwili nie pamiętam oznaczeń ale jak będzie trzeba może gdzieś odnajdę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubanaba
Fachowiec

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podl./Lublin
|
Wysłany: Pon 22:09, 29 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Siema
A tak odnośnie składania silnika - pomiędzy łożyskami wału z lewej strony idzie uszczelka labiryntowa - taka aluminiowa - jeden mechanik mi powiedział że przy zakładaniu już używanego wału lepiej jest założyć na miejsce tej uszczelki odpowiedni simmering. Istnieje ryzyko że przy założeniu nowego labiryntu będzie mi szedł olej do komory spalania ? Czy sama uszczelka da sobie z tym rade ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu

Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Wto 22:14, 11 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
dobre pytanie,ja dałem nową uszczelke między łożyska i jest ok,silnik chodzi jak w 500,ale podkreślam że wał byl po robocie!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubanaba
Fachowiec

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podl./Lublin
|
Wysłany: Wto 22:26, 11 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
u mnie juz po kłopocie, tylko ze poszedłem w drugą stronę i zalozyłem dwa simmeringi pomiędzy łożyska - czop wału był już deko podrobiony przez poprzednią uszczelkę, nowa miała już luzy i wolałem nie ryzykować, a labiryntu i simmeringa bym tam chyba nie zmieścił.
Rafciojawa ale miałeś zmieniany tylko korbowód przy regeneracji ? Czy z czopami wału też było coś robione ?
PS. Chce ktoś nowy nie zakładany labirynt do 353 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Kierownik zmiany

Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszków / Sarzyna
|
Wysłany: Śro 17:45, 19 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ja właśnie przymierzam się do kapitalnego remontu. Chcę to zrobic solidnie i wymienic / zregenerowa wszystko co trzeba. Jakie części wymienia się tak obowiązkowo przy rozpoławianiu silnika i które mimo wszystko warto wymienic? Chodzi mi o np. uszczelki, lożyska, sworznie, śruby, sprężyny itp.
Chciałbym wcześniej wszystkie te częsci zgromadzic bo remont planuje zrobic u okolicznego mechanika i nie chcę, żeby motor stał u niego rozgrzebany pół roku. Gdzie ewentualnie mogę kupic te części, o których mi napiszecie. Skuter Debica i Agmot znam. Wielkie dzieki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|