Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

remont silnika-co wymieniamy?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Nie 9:49, 30 Gru 2012    Temat postu: remont silnika-co wymieniamy?

Witam
Od niedawna posiadam Jawę 250 353 61r. Mam zamiar zrobić kapitalny remont silnika. Obecnie motor odpala jeszcze biegów nie sprawdzałem ale ogólnie silnik jest kompletny. Mam pytanie co warto wymienić a co lepiej zostawić?. Wiadomo komplet łożysk oraz uszczelniaczy do wymiany, bardziej boje się o skrzynie, bo o ile teraz działa to za jakiś czas może coś wyjść. Z tego co wiem to warto wymienić wodzik oraz automat skrzyni biegów, czy jest coś jeszcze co warto wymienić aby uniknąć ponownego rozbierania silnika w przyszłości?
Prosiłbym o taką niezbędną listę co trzeba wymienić podczas remontu silnika tak żeby potem mi posłużył Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wfm125
Pan Henio



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:30, 30 Gru 2012    Temat postu:

Witam oczywiście łożyska, uszczelniacze to pierwsza kwestia pewna, co do skrzyni biegów to zobacz czy zębatki nie są wykruszone zużyte jeżeli nie widać to tryby lepiej zostawić one zawsze są parami ze sobą zgrane to najlepiej zostawiać całość, wodziki jeżeli nie są pokrzywione i wytarte to lepiej zostawić (ze skrzynią przeważnie jest tak że jak dużo opiłków w karterach z olejem na dole to coś nie tak) sprawdź wał czy nie ma dużych luzów jak ma to dać zregenerować, Ja jak robię sobie takie motocykle to jeszcze oddaje cylinder do szlifu i nowy tłok, w nich ma być widać życie energię, głos:), wymień tarcze sprzegłowe jak są liche, łańcuszek sprzęgła jak jest luźny, Jak będziesz montował łożyska to polecam Klej do łożysk bo w tym motorze ja miałem troszkę gniazda łożysk wyrobione ( jak naprawiałem 2 takie silniki to też miały liche), żeby później łożyska w karterach Ci się nie obracały bo będą szumieć i dziwny głos bedzięSmile Jak jeszcze coś mi się przypomni to napiszę, Życzę powodzenia w remoncie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 10:30, 30 Gru 2012    Temat postu:

Jestem na tym samym etapie co Ty z tą różnicą że ja mam silnik w częściach. Do tego co wymieniłeś dopisałbym szlif cylindra +nowy tłok i pierścienie, regeneracje wału, sprawdziłbym też czy nie masz odkształceń na powierzchni styku głowica-cylinder i gaznik-kartery oraz czy powierzchnia styku połówek silnika jest ok. Ostatni silnik od jawy 175 naprawialem 15lat temu i nie jestem pewien czy czegos nie pomieszałem w tym co napisalem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Nie 10:33, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Nie 10:46, 30 Gru 2012    Temat postu:

Ile jest wodzików w tym silniku na jawaczęści jest tylko jeden taki
[link widoczny dla zalogowanych]
A TAKIE COŚ JAK PROWADNICA WODZIKA
[link widoczny dla zalogowanych] to od tego modelu?
P.S Czy automat zmiany biegów oraz automat sprzęgła da się wymienić nie rozdzierając silnik? Pytam bo chcę uniknąć ponownego rozbierania silnika, chodzi mi o to co jest w środku silnika, to co jest po zewnętrznych stronach to nie ma problemu zawsze można wymienić nie wyciągając silnika z ramy.
Sorki, że tak pytam ale mam tylko miesiąc urlopu i muszę to ogarnąć za jednym razem, mam nadzieje że mnie rozumiecie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Nie 10:51, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 10:58, 30 Gru 2012    Temat postu:

wodziki są 2, takie same. całe sprzęgło, automat i kosz wymienisz bez rozbierania połówek silnika, co do automatu od biegów nie jestem pewien czy uda Ci sie go włożyć w silnik nie ruszając wodzików.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wfm125
Pan Henio



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:01, 30 Gru 2012    Temat postu:

Tak jak wspomniał seba wodziki są 2, to jest prowadnica wodzików od tego modelu, automat sprzęgła da się wymienić nie rozbierając silnika, ale biegów się nie uda musisz rozebrać silnik do tego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Nie 11:05, 30 Gru 2012    Temat postu:

Automat zamiany biegów, myślę ze warto wymienić w ciemno, a co z tą prowadnicą wodzika, w schowku w jawie znalazłem taką prowadnice z tym ze koniec ma sklepany trochę jak by ktoś młotkiem w nią walił Razz, a może to tylko część dodatkowego wyposażenia poprzedniego właściciela Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 11:23, 30 Gru 2012    Temat postu:

Automat zmiany biegów to raczej prosta konstrukcja, jak nie ma zbyt duzego luzu na osi obrotu, dziwnych sladów na rowkach prowadzących wodziki i na tym fragmencie gdzie pracują kły wybieraka to bym go zostawił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:43, 30 Gru 2012    Temat postu:

warto pamiętać też o zdystansowaniu skrzyni i regeneracji gniazd prowadnicy wodzików.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 12:51, 30 Gru 2012    Temat postu:

Jawor Możesz coś więcej o tym napisac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:57, 30 Gru 2012    Temat postu:

dystansowanie skrzyni opisałem na forum, a prowadnica wodzików nie może latać jak żyd po pustym sklepie. Zazwyczaj w prawym karterze wyrobiony jest owal. Sprawdź u siebie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Nie 19:10, 30 Gru 2012    Temat postu:

Ja jeżeli cylinder nie kwalifikuje się doszlifuto nic bym nie szlifował.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mymateusz
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Tuczępy

PostWysłany: Nie 13:07, 06 Sty 2013    Temat postu:

Witam,przyłączę się pod temat,bo aktualnie w remoncie też mam silnik 250-tki.
Jakiej grubości są nowe tarcze sprzęgła,lub same ich okładziny korkowe?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 13:20, 06 Sty 2013    Temat postu:

Jawor napisał:
dystansowanie skrzyni opisałem na forum, a prowadnica wodzików nie może latać jak żyd po pustym sklepie. Zazwyczaj w prawym karterze wyrobiony jest owal. Sprawdź u siebie


Domyślałem się że chodzi o prowadnice wodzików, w jaki sposób zregenerować gniazdo w karterze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:23, 06 Sty 2013    Temat postu:

zaspawać i rozwiercić na dany wymiar, lub rozwiercić i wstawić miedzianą tulejkę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 14:23, 06 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin