|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Nie 9:49, 30 Gru 2012 Temat postu: remont silnika-co wymieniamy? |
|
|
Witam
Od niedawna posiadam Jawę 250 353 61r. Mam zamiar zrobić kapitalny remont silnika. Obecnie motor odpala jeszcze biegów nie sprawdzałem ale ogólnie silnik jest kompletny. Mam pytanie co warto wymienić a co lepiej zostawić?. Wiadomo komplet łożysk oraz uszczelniaczy do wymiany, bardziej boje się o skrzynie, bo o ile teraz działa to za jakiś czas może coś wyjść. Z tego co wiem to warto wymienić wodzik oraz automat skrzyni biegów, czy jest coś jeszcze co warto wymienić aby uniknąć ponownego rozbierania silnika w przyszłości?
Prosiłbym o taką niezbędną listę co trzeba wymienić podczas remontu silnika tak żeby potem mi posłużył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wfm125
Pan Henio
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:30, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Witam oczywiście łożyska, uszczelniacze to pierwsza kwestia pewna, co do skrzyni biegów to zobacz czy zębatki nie są wykruszone zużyte jeżeli nie widać to tryby lepiej zostawić one zawsze są parami ze sobą zgrane to najlepiej zostawiać całość, wodziki jeżeli nie są pokrzywione i wytarte to lepiej zostawić (ze skrzynią przeważnie jest tak że jak dużo opiłków w karterach z olejem na dole to coś nie tak) sprawdź wał czy nie ma dużych luzów jak ma to dać zregenerować, Ja jak robię sobie takie motocykle to jeszcze oddaje cylinder do szlifu i nowy tłok, w nich ma być widać życie energię, głos:), wymień tarcze sprzegłowe jak są liche, łańcuszek sprzęgła jak jest luźny, Jak będziesz montował łożyska to polecam Klej do łożysk bo w tym motorze ja miałem troszkę gniazda łożysk wyrobione ( jak naprawiałem 2 takie silniki to też miały liche), żeby później łożyska w karterach Ci się nie obracały bo będą szumieć i dziwny głos bedzię Jak jeszcze coś mi się przypomni to napiszę, Życzę powodzenia w remoncie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 10:30, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jestem na tym samym etapie co Ty z tą różnicą że ja mam silnik w częściach. Do tego co wymieniłeś dopisałbym szlif cylindra +nowy tłok i pierścienie, regeneracje wału, sprawdziłbym też czy nie masz odkształceń na powierzchni styku głowica-cylinder i gaznik-kartery oraz czy powierzchnia styku połówek silnika jest ok. Ostatni silnik od jawy 175 naprawialem 15lat temu i nie jestem pewien czy czegos nie pomieszałem w tym co napisalem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba dnia Nie 10:33, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Nie 10:46, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ile jest wodzików w tym silniku na jawaczęści jest tylko jeden taki
[link widoczny dla zalogowanych]
A TAKIE COŚ JAK PROWADNICA WODZIKA
[link widoczny dla zalogowanych] to od tego modelu?
P.S Czy automat zmiany biegów oraz automat sprzęgła da się wymienić nie rozdzierając silnik? Pytam bo chcę uniknąć ponownego rozbierania silnika, chodzi mi o to co jest w środku silnika, to co jest po zewnętrznych stronach to nie ma problemu zawsze można wymienić nie wyciągając silnika z ramy.
Sorki, że tak pytam ale mam tylko miesiąc urlopu i muszę to ogarnąć za jednym razem, mam nadzieje że mnie rozumiecie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Nie 10:51, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 10:58, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
wodziki są 2, takie same. całe sprzęgło, automat i kosz wymienisz bez rozbierania połówek silnika, co do automatu od biegów nie jestem pewien czy uda Ci sie go włożyć w silnik nie ruszając wodzików.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wfm125
Pan Henio
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:01, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak wspomniał seba wodziki są 2, to jest prowadnica wodzików od tego modelu, automat sprzęgła da się wymienić nie rozbierając silnika, ale biegów się nie uda musisz rozebrać silnik do tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Nie 11:05, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Automat zamiany biegów, myślę ze warto wymienić w ciemno, a co z tą prowadnicą wodzika, w schowku w jawie znalazłem taką prowadnice z tym ze koniec ma sklepany trochę jak by ktoś młotkiem w nią walił , a może to tylko część dodatkowego wyposażenia poprzedniego właściciela
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 11:23, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Automat zmiany biegów to raczej prosta konstrukcja, jak nie ma zbyt duzego luzu na osi obrotu, dziwnych sladów na rowkach prowadzących wodziki i na tym fragmencie gdzie pracują kły wybieraka to bym go zostawił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 12:43, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
warto pamiętać też o zdystansowaniu skrzyni i regeneracji gniazd prowadnicy wodzików.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 12:51, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jawor Możesz coś więcej o tym napisac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 12:57, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
dystansowanie skrzyni opisałem na forum, a prowadnica wodzików nie może latać jak żyd po pustym sklepie. Zazwyczaj w prawym karterze wyrobiony jest owal. Sprawdź u siebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Nie 19:10, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ja jeżeli cylinder nie kwalifikuje się doszlifuto nic bym nie szlifował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mymateusz
Młodszy majster
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Tuczępy
|
Wysłany: Nie 13:07, 06 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Witam,przyłączę się pod temat,bo aktualnie w remoncie też mam silnik 250-tki.
Jakiej grubości są nowe tarcze sprzęgła,lub same ich okładziny korkowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 13:20, 06 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | dystansowanie skrzyni opisałem na forum, a prowadnica wodzików nie może latać jak żyd po pustym sklepie. Zazwyczaj w prawym karterze wyrobiony jest owal. Sprawdź u siebie |
Domyślałem się że chodzi o prowadnice wodzików, w jaki sposób zregenerować gniazdo w karterze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 14:23, 06 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
zaspawać i rozwiercić na dany wymiar, lub rozwiercić i wstawić miedzianą tulejkę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 14:23, 06 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|