|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Nie 21:55, 10 Paź 2010 Temat postu: ściągacz do rozpoławiania karterów |
|
|
j/w ostatnio zastanawiałem się jak by sobie tu usprawnić rozpołowienie silnika,szukałem właśnie gdzieś w necie,są takowe do junaka wsk itp,ale z jawą sie nie z potkałem,proszę o opinie i jakies ewentualnie wasze doświadczenia w tym ewenementem,sam wiem że czasami niektóre rozpoławiają sie lekko inne przejetrudno i beż łoma sie nie obejdzie ale nie o to chodzi,proszę o odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 23:04, 13 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
mam zrobiony ze schematu, pasuje, polecam ceownik albo b.gruby płaskownik, ja mam z 18mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubienia/Opolskie
|
Wysłany: Śro 21:03, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
W jaki sposób używasz tego ściągacza? Zakładasz go na stronę od sprzegła? Czy przy rozpoławianiu silnika wał oraz skrzynia biegów pozostają w tej połówce od strony prądnicy? Czy jest dokładnie odwrotnie?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Śro 21:35, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
ODWROTNIE!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aro
Młodszy majster
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów/Kraków
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukee.84
Czeladnik
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pustkow Zurawski
|
Wysłany: Śro 16:03, 20 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
a ja wlasnie za nic w swiecie nie moge rozpolowic silnika. probuje tak jak ten gostek z filmiku a kartery ani drgną :/ prądnica sciągnięta, kosz sprzeglowy, zebatki, at biegów tez i nic. powinienem robic to na siłe?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukee.84 dnia Śro 16:06, 20 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Śro 16:06, 20 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
a tulejki ustalające wybiłeś? sprawdź czy żadne śruby gdzieś nie trzymają...
Nie ma bata, żeby nie poszło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukee.84
Czeladnik
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pustkow Zurawski
|
Wysłany: Śro 16:32, 20 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
dwie tulejki wybite, jest ich wiecej? wszystkie śruby wykręcone a trzyma jak sam skurczysyn
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siennica Różana Lubelskie
|
Wysłany: Śro 19:32, 20 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
A spróbuj napiąć śrubę w ściągaczu tak konkretnie i unieść silnik lekko tak aby nie dotykał podłoża i obstukać go młotkiem gumowym musi zejść. Ja tez się męczyłem bo poprzedni właściciel składał silnik na uszczelce pomiędzy karterami z użyciem czegoś w rodzaju żywicy epoksydowej po takim zabiegu poszło.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 9:39, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
możesz też nagrzać silnik jakiś palnikiem, pewnie pomoże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukee.84
Czeladnik
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pustkow Zurawski
|
Wysłany: Czw 14:10, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
chłopaki poszło silnik rozpołowiony, wał ściągnięty, łożyska wybite. oleju w silniku nie było ani kropli ale jakimś cudem nic nie pordzewiało, wał czysty ale idzie do regeneracji bo korbowód lata jak żyd po pustym sklepie. nie obyło sie bez strat. załatwiłem ten aluminiowy prążkowany dystans miedzy łożyskami na wale ale już go wybiłem i chyba gdzieś go dostanę?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukee.84 dnia Czw 14:16, 21 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Czw 15:38, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
mam ten labirynt na zbyciu, jakbyś potrzebował, bo ja został przy wariancie 2 simmeringów.... odezwij się o szczegóły na priva lub gg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aro
Młodszy majster
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów/Kraków
|
Wysłany: Sob 14:17, 10 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Podpinam się pod temat. Zrobiłem ściągacz wg wzoru i wszystko pięknie, tylko że udało mi się "rozdzielić" jedynie przednią część silnika. Tzn coś trzyma z tyłu w okolicy wałka kopnika :/ Kartery nawet delikatnie ruszone ręką ładnie się odchylają, poza tym jednym miejscem. Nie chcę nic na siłę robić, więc wolę zapytać co może być przyczyną. Śruby wykręcone, tulejki wybite. Coś jakby od środka trzymało, jakby skrzynka była skręcona z dwoma karterami w okolicy automatu. Próbowałem co prawda mocniej, ale nie dało rezultatu. Może coś pominąłem w tym miejscu. Jakieś sugestie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harrymartin
Fachowiec
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Limerick
|
Wysłany: Nie 18:19, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Ja za pierwszym razem jak rozpoławiałem silnik to nie wykręciłem tej śruby która jest też dystansem na którą przykręca się automat do sprzęgła ta dolna. (sześciokątny wałek)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Nie 18:20, 11 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aro
Młodszy majster
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów/Kraków
|
Wysłany: Wto 4:47, 13 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki też nie wykręciłem, teraz już będę pamiętał. Pytanie jeszcze: Jak się dobrać do łożyska w lewym karterze (łożysko od wału). Od wewnętrznej strony jest obudowane. Jakiś specjalny ściągacz trzeba mieć do wyciskania łożysk?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Aro dnia Wto 4:49, 13 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|