|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil081
Czeladnik
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 19:11, 02 Kwi 2013 Temat postu: Silnik remont Jawa 250, |
|
|
Witam, dzisiaj wiozłem się za pracę nad moją Jawą. Więc tak mam dwa silniki I- który kupiłem wcześniej, II-który skompletowałem po dziadku. Gdy rozebrałem silnik kupiony okazało się że cylinder jest po szlifie a tłok ma wymiar 65.50 czego się dowiedziałem po dość dokładnym jego oczyszczeniu zresztą zobaczycie sami na zdjęciach. Cylinder nadaję się do szlifu ponieważ ma niezłą wżerę na gładzi u góry.
Po rozebraniu II silnika czyli silnika po dziadku i dokonaniu pomiarów doszłem do tego że cylinder jest oryginalny ale jest już wyczuwalny próg w cylindrze, i jest ułamany jeden dolny nadlew na tulei na samym dole ( widać na zdjęciu ). A teraz jak zawsze pytania
- czy po wymiarach tłoka tz wysokości oraz po oknach w tłoku można rozpoznać jaka jest moc silnika, bo z tego co wiem silniki 250 253 były produkowane w 2 odmianach mocy w późniejszych modelach było z tego co wiem więcej
- czy cylinder z ułamanym nadlewem w tuleji nadaję się użytku, czy nie bardzo ? Jeśli tak to czy mogą być jakieś stary mocy przy tym
- jak myślicie na ile zrobić szlif w tym oryginalnym cylindrze ??
- co to za dziwne okręgi na denku tłoka o wymiarze 65.50
- czy po tym jak panewka jest zebrana i sworzeń ( widoczne na zdjęciu takie jakby wytarcie) można stwierdzić że łożysko jest do wymiany lub jakiś inny element ??
- czy zawsze silnik który stał ponad 20 na pewno jak nie więcej powinien zostań rozebrany i sprawdzony, tz stan łożysk, simeringi itd ??
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Proszę o pomoc i o rozwianie moich nie pewności i odp na pytania Pozdrawiam !!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamil081 dnia Wto 19:12, 02 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:08, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
cylinder z ułamanym nadlewem nadaje sie, utnij z 2 strony i będzie ok.
O szlifie decyduje szlifierz. Nie wiadomo na który wyda.
okręgi to ślady obróbki
Łożysko główki korbowodu wymienia się automatycznie przy takim remoncie.
Nigdy nie wiadomo jak silnik wytrzyma leżakowanie 20 letnie jeden odpali od strzała 2 nawet nie kichnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil081
Czeladnik
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 21:13, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
A na to możesz się wypowiedzieć
- czy po wymiarach tłoka tz wysokości oraz po oknach w tłoku można rozpoznać jaka jest moc silnika, bo z tego co wiem silniki 250 253 były produkowane w 2 odmianach mocy w późniejszych modelach było z tego co wiem więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:46, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
ten tłok po lewo jest przerobiony, ma podcięty dół.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil081
Czeladnik
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 14:13, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
o widać ktoś kombinował, po co takie zabiegi były wykonywane ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Śro 14:27, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Żeby był ogień na każdym biegu i nie było się skazanym na jazdę starym, wolnossącym dieslem!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jurek_j dnia Śro 14:27, 03 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 15:57, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
mogło to pomóc wzmocnić jak i osłabić silnik. Takie zabiegi są ryzykowne, zmieniają się czasy otwarcia okien i tłok też jest nieco lżejszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil081
Czeladnik
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 16:52, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Aaaaaaa czyli w tamtych czasach też kombinowali na odciążeniem w jakiś sposób tłoka itd Jak mogę dość do tego czy mój silnik ma 9KM czy 12 KM ?? Jest jakaś możliwość bo oznaczeni silnika ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 18:16, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Możesz kolego sprawdzić kształt komory spalania w głowicy bo występują one w 2 rodzajach i o ile się nie mylę to silnik z mniejszą komorą w głowicy jest od wersji 12 km bo tam był większy stopień sprężania, poszukaj na forum bo pamiętam, że gdzieś był poruszany ten wątek.
Edit znalazłem ten wątek, przeczytaj koniecznie.
http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/cylindry-roznice,1731.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tom_KRK dnia Śro 18:24, 03 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil081
Czeladnik
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 20:55, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No wielkie dzięki za ten artykuł, dzięki niemu doszedłem do wniosku że oba silniki mają 12KM a gdzieś się również doczytałem że któreś silniki w jawach miały chyba 15KM jest to prawda. Dzisiaj również poczyściłem sobie gaźnik i doszyłem do tego że nosi on symbol 2926 (..) co może dowodzić również że mój silnik pochodzi od mocniejszej wersji Kyvacki 250 353/04 co wy o tym sądzicie ? Sprawdzałem również luzy na wale i na jednym luz jest bardzo mały ( chyba luz montażowy czy jak to tam zwą, ) a drugi ma dosyć duży, oczywiście sprawdzałem luz góra-dół .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|