|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawa_250
Młodszy majster
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Pon 18:13, 23 Mar 2009 Temat postu: skład mieszanki |
|
|
Witam!
Czy może mi ktoś powiedzieć jak ustawic skład mieszanki "paliwo-powietrze" na gaźniku tymi dwiema dyszami z boku (ja mam wkrecone je na maxa i chodzi niezbyt dobrze, ale da się jeździć). Chyba z tego powodu, iż mam źle ustawione ciągle świece mi siadają. (Nie oczyszczają się)
Z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:03, 23 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
przepraszam że cały czas cytuje
Cytat: | Regulacja gaźnika
Gaźnik reguluje się na dostatecznie rozgrzanym silniku. Przed przystąpieniem do regulacji gaźnika należy się upewnić, czy do cylindra nie napływa tzw. "fałszywe" powietrze przez nieszczelności lub przez obluzowaną świecę, gdyż przeprowadzona w tym przypadku regulacja nie da pożądanego skutku. Obroty biegu jałowego silnika (również przy dostatecznie nagrzanym silniku) reguluje się za pomocą śruby przepustnicy i śruby biegu jałowego. Regulację przeprowadza się w następujący sposób: 1.Srubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza. 2.Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika. 3.Należy wtedy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika. 4.Następnie przymykać przepustnicę. 5.Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej prędkości obrotowej. Chcąc zwiększyć moc silnika musimy dać bogatszą mieszankę, co uzyskamy przez pociągnięcie do góry iglicy przepustnicy. Otwór przelotowy w dyszy głównej paliwa jest kalibrowany z dużą dokładnością i dlatego nie wolno go rozwiercać ani zaklepywać dla zmiany średnicy. Jeżeli chcemy zmienić stosunek mieszanki przy średniej prędkości obrotowej, musimy przesunąć zapinkę na iglicy przepustnicy w inne położenie. W celu wzbogacenia mieszanki podciągamy iglicę przepustnicy do góry i odwrotnie dla zubożenia mieszanki opuszczamy iglicę niżej. Położenie iglicy należy zmieniać, przesuwając ją najwyżej o jeden rowek, po czym należy sprawdzić pracę silnika podczas jazdy. Ważną rzeczą jest przestrzeganie szczelnego połączenia między gaźnikiem i filtrem. |
to jest napisane na podstawie gaźnika ikov w jawie 50
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawa_250
Młodszy majster
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Pon 19:47, 23 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ja niestety mam nieszczelny filtr tam gdzie wchodzi na gaźnik ale chodzi dobrze nawet na nieszczelnym:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 20:49, 23 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
tzn utawiłeś już obroty??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawa_250
Młodszy majster
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Pon 20:55, 23 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
tak-ustawiałem ale i tak po niedługim czasie robią się bardzo wolne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:42, 23 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
sprawdź naciąg linki gazu... wszelkie niedociągnięcia wyeliminuj może to jest przyczyną 0 luzu wszystko musi być "cacy"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pon 21:43, 23 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawa_250
Młodszy majster
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Pon 21:48, 23 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
no linke mam luźno...ale nie wiem jak ją naciągnąc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:55, 23 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
wszystko jasne Podstawowy błąd... zawsze ustawianie obrotów zaczynaj od wyeliminowania luzu w lince... jeśli to zrobisz powinno być dobrze... Rusz trochę głową i wykombinuj coś Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawa_250
Młodszy majster
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Pon 21:59, 23 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
no ale to i tak nie ma znaczenia bo jak linka jest luźno to i tak przepustnica nie opadnie do konca bo ta śrubka od regulacji ją trzyma i obroty i tak powinny byc dobre... pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:08, 23 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
rób jak chcesz Ja tylko powiedziałem jak powinno być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 4:50, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
W pokrywce przepustnicy powinna być sruba regulacyjna linki. A obroty Ci spadaja,bo masz słabe ładowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawa_250
Młodszy majster
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Wto 8:34, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
no to jak mam zwiększyć ładowanie?? napiszcie mi bo nie bede zakładał nowego tematu:) pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 15:11, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Naładuj akumulator do pełna i odpal motocykl. Jeśli będzie nadal to samo, to winy trzeba szukać dalej w gaźniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawa_250
Młodszy majster
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Wto 17:15, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
jak naładuje akumulator to jest idealnie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 18:43, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
No to bierz Pan się za elektrykę. Nowa instalacja, aku, szczotki itd. Spokój na lata gwarantowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|