Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Składanie silnika od zera
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wogi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnośląski

PostWysłany: Wto 14:24, 10 Wrz 2013    Temat postu: Składanie silnika od zera

Witam czy ktoś z was zna warsztat w okolicy Wałbrzycha w którym złożyli by silnik do jawy 250. Wał po regeneracji, cylinder po szlifie, nowy tłok pierścienie. Kartery po szkiełkowaniu. W mojej galerii można zobaczyć jak to się prezentuje. Pytam o ten warsztat bo obawiam się że sam sobie nie poradzę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wogi dnia Wto 14:31, 10 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 18:24, 10 Wrz 2013    Temat postu:

Chłopie, składanie silnika to czysta przyjemność.
Składasz połówki ze skrzynią, sprawdzasz czy masz wszystkie biegi, a później składasz już całość.
Na forum poszukaj jest gdzieś dokładniejsza instrukcja składania serducha.

Nie zlecaj nikomu, bo nie ma sensu, a duma że zrobiłeś to sam jest bezcenna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wogi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnośląski

PostWysłany: Wto 18:54, 10 Wrz 2013    Temat postu:

Będę próbował. Czytałem wszystkie tematy dotyczące składania silnika. No i mam dużo wątpliwości. Zacznę od prawego karteru. Tak jak na fotce. Wpakuje łożyska uszczelniacze, czujnik luzu. Od czegoś trzeba zacząć. [img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wogi dnia Wto 21:30, 10 Wrz 2013, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 19:21, 10 Wrz 2013    Temat postu:

Hej Kolego!

Składanie silnika to czysta przyjemność! Ja dzisiaj się zabrałem za silnik i powiem Ci że to jest to co tygryski lubią najbardziej:) Głowa do góry i powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:25, 10 Wrz 2013    Temat postu:

Masz jakiś problem to pisz na forum. Chętnie pomożemy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wogi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnośląski

PostWysłany: Czw 11:12, 12 Wrz 2013    Temat postu:

Dzięki koledzy namówiliście mnie. Wczoraj złożyłem w całość sprzęgło, skrzynie biegów oraz mechanizm zmiany biegów. I już powstały pierwsze pytania, które do was kieruję. Na wał przystawki zespołu kół nr 14 od strony napędu licznika według katalogu części przychodzi podkładka dystancyjna nr 12. Ja takowej nie posiadam. Czy jest to błąd osoby, która robiła już remont tego silnika przede mną? Czy ta podkładka jest nie potrzrebna? Poniżej rysunek do tekstu. [link widoczny dla zalogowanych]
Jak będę miał chwilkę to wrzucę fotki zębatek skrzyni. Może pomożecie mi w ocenie ich zużycia. Według mnie są trochę "nadszarpnięte". Lecz nie wiem czy na tyle by je zostawić czy będzie konieczna wymiana na nowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wogi dnia Czw 11:14, 12 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 15:52, 12 Wrz 2013    Temat postu:

Koniecznie sprawdź wszystkie gniazda na łożyska, czy nie są luźne, bo może się okazać że po 500km trzeba będzie znowu rozbierać silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:20, 12 Wrz 2013    Temat postu:

Dystans skrzyni opisałem tutaj --> http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/luz-osiowy-walka-skrzyni-biegow,3162.html#26030

W silniku zakładasz łożyska od skrzyni, wkładasz samą skrzynie i skręcasz obie połówki kilkoma śrubami. Silnik kładziesz na boku i ciągnąc za wałki (góra, dół) sprawdzasz luz. Do pomiaru użyj głębokościomierza w suwmiarce lub jeśli posiadasz zegar precyzyjny ze statywem.


Co do podkładek dystancyjnych, pojedź do majstra co regeneruje rozruszniki, alternatory samochodowe. Na pewno coś znajdzie pasującego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wogi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnośląski

PostWysłany: Pią 16:55, 13 Wrz 2013    Temat postu:

Dzisiaj poskładałem dla poglądu sprzęgło + zkrzynia biegów i współgrającymi elementami. Tak to wygląda. [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Dzięki temu mam pogląd jak to wszystko ze sobą współpracuje. Przed złożeniem tego w całość starałem sie ocenić elementy które muszę wymienić ze względu na zużycie czy też uszkodzenie. Zamieszczam fotki tych elementów. Jeśli ktoś z was może mi pomóc w ocenie będę wdzięczny.

Pęknięcie zaznaczone w kółku. Do wymiany?
Wyrobione otwory w zębatce skrzyni biegów czy to na tyle istotne by ja wymieniać?
Korkowa tarcza sprzęgła wygląda ładnie a jaką powinna mieć grubość by działało dobrze sprzęgło?
Tarcza przekładkowa sprzęgła widoczne dwie na fotografii jedna ma zaznaczone zużycie tą powinienem wymienić czy wystarczy pilnikiem zniwelować zadzior?
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 13:02, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Tarcze do wymiany, stary korek może być już zbutwiały i widać ślady nadpalenia. Przekładki też najlepiej dać nowe, lub przejechać je papierem ściernym najlepiej na tokarce. Ten zadzior możesz podprostować kombinerkami i podpiłować pilnikiem.

Tryb przydałoby się zmienić, bo może się okazać że będzie ci wypadać bieg.

Na tym półksiężycu jest pękniecie? Czy tylko jest to rozbite przez wypust na wałku? Jak jest tylko rozklepane to możesz śmiało zakładać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wogi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnośląski

PostWysłany: Sob 13:54, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Dzięki widzisz nie brałem pod uwagę nadpalenia na tarczach myślałem że jeśli grubość ok to przejdą. Tarcze z tego co czytałem tylko korkowe koło 20 zł szt?

Tryb (koło zębate I) nr 18 według katalogu jest faktycznie wyrobiony i widać, że ktoś go przekładał bo ma wyrobione otwory z jednej i drugiej strony.

Kółko z głowicą nr 23 też ma te otwory lekko wyrobione ale nie jest to w takim stopniu jak w trybie opisanym powyżej.
Od razu zadam pytanie co do uszczelnienia które się znajduje w tym wałku. To co uszczelnia popychacz. Wymienia je się wyciskając stare od strony zębatki i wciska nowe?

A na pół księżycu jest pęknięcie więc istnieje obawa że odleci kawałek i będzie wyszczerbione. Czy można to pospawać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 15:54, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Cytat:
A na pół księżycu jest pęknięcie więc istnieje obawa że odleci kawałek i będzie wyszczerbione. Czy można to pospawać?


Ten element nie jest przypadkiem wzmacniany termicznie? Zobacz, jeśli da rade zarysować pilnikiem to możesz pospawać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 19:39, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Ja pozwolę sobie jeszcze wrócić do dystansowania skrzyni. Co do wałka pośredniego to temat faktycznie jest prosty (u mnie luz 0.6-0.7mm) to przy wałku głównym jest trochę bardziej skomplikowany ponieważ wałek główny jest osadzony na łożysku więc rozumiem że trzeba mierzyć przesunięcie wałka względem łożyska i łożyska względem korpusu silnika (u mnie 0.7mm)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:47, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Cytat:
trzeba mierzyć przesunięcie wałka względem łożyska i łożyska względem korpusu silnika


Tyko względem łożyska (łożysko pod sprzęgłem).

Dodam jeszcze że zbyt ciasny dystans na wałku pośrednim spowoduje zakleszczenie skrzyni a zbyt luźne wypadanie 1 biegu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Sob 23:47, 14 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 7:55, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Dlaczego tylko względem łożyska? Mam lekko wyrobione gniazdo łożyska i przy puknięciu młotkiem w wałek, łożysko z wałkiem wsuwa się w skrzynie biegów. Wg serwisówki luz na wałku pośrednim powinien byś 0.2-0.3mm ja mam 0.6-0.7, czyli wkładając podkładkę 0.5 nie będę miał problemów z wypadaniem biegów i zakleszczeniem skrzyni?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Nie 13:24, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin