Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia - brak 3 biegu.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witkacy7
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:21, 02 Sty 2012    Temat postu: Skrzynia - brak 3 biegu.

Witam wszystkich!
Posiadam Jawę 250, model 353.
Stała w garażu, więc postanowiłem ją nieco przywrócić do życia.
Wszystko jest z nią ok, poza brakiem 3 biegu. 1, 2 i 4 sprawna.
Co może być nie tak?
W jaki sposób najprościej to naprawić?
Z góry dzięki za pomoc,
pozdrawiam !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:24, 02 Sty 2012    Temat postu:

rozebrać silnik i sprawdzić stan zużycia zębatek 3 biegu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 22:57, 02 Sty 2012    Temat postu:

kolega ma racje, bez ingerencji do ,,flaków,, silnika ciężko coś powiedzieć, a już zupełnie ciężko coś naprawić Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 22:58, 02 Sty 2012    Temat postu:

Może być tak, że poprzednik poskładał silnik i źle złożył skrzynię - zakładając odwrotnie koło zębate.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Pon 23:37, 02 Sty 2012    Temat postu:

tak czy inaczej bez rozebrania silnika się nie obędzie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witkacy7
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:53, 03 Sty 2012    Temat postu:

Silnik był składany kilka lat temu przez specjalistów (w WSK). Więc złe złożenie silnika przez poprzednika jest niemożliwe Smile dobra, czyli biorę się za rozebranie silnika. Dzięki za pomoc !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Wto 11:54, 03 Sty 2012    Temat postu:

Jak będziesz wymieniał koło zębate to nie zapomnij wymienić również współpracującego z nim.
Pozdrawiam i życzę wytrwałości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 16:02, 03 Sty 2012    Temat postu:

ja też wymieniałem kiedyś koło zębate w skrzyni- biegi niby były ale podczas remontu okazało się ze poprzedni właściciel przymknoł oko na uszkodzenie i założył wyszczerbione- z zakupionego na zapas silnika wyjąłem nie uszkodzone i przełożyłem
(tylko jedno- niby nie po fachowemu, ale skoro wszystkie koła były eleganckie, nie wytarte, przegrzane itd to postanowiłem nie wymieniać dobrego na dobre) działało wszystko dzięki bogu wszystko później Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witkacy7
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:36, 03 Sty 2012    Temat postu:

Mógłby mi ktoś w skrócie opisać co i jak po kolei robić? mam na coś uważać w trakcie rozbierania i składania? Rozumiem, że trzeba rozpołowić silnik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Wto 17:47, 03 Sty 2012    Temat postu:

No raczej silnik trzeba rozpołowić, bez tego ciężko będzie Smile
Pamiętaj o wybiciu tulejek ustalających bo mogą przeszkadzać przy rozpoławianiu. Pomocny także może być przy rozpoławianiu ściągacz, o którym mowa tutaj http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/sciagacz-do-rozpolawiania-karterow,1371.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spider dnia Wto 17:49, 03 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witkacy7
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:34, 03 Sty 2012    Temat postu:

Rozebrać silnik to proste, obawiam się, że będę miał kłopoty z prawidłowym złożeniem. w końcu nigdy nie rozpoławiałem silnika większego niż 70cm3 Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 23:24, 03 Sty 2012    Temat postu:

nie o wielkość chodzi tylko o zwracanie uwagi co , jak , gdzie i w jaki sposób było zmontowne, oraz o sumienność i dokładność

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Śro 15:41, 04 Sty 2012    Temat postu:

i zrób fotki co było nie tak,komuś na pewno się przyda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
witkacy7
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:31, 04 Sty 2012    Temat postu:

Postaram się zrobić, chociaż tak jak mówiłem - pierwszy raz będę w ogóle rozbierał silnik z manualną skrzynią biegów. Jak tylko zacznę pracę to wrzucę kilka zdjęć.
Pozdrawiam !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 16:45, 04 Sty 2012    Temat postu:

ja zaczynałem przygodę z rozbieraniem silników od ETZ 150, byłem wtedy w gimnazjum (dawne czasy:) ), zrobiłem generalny remont i odziwo po złożeniu motocykl jeździł, po dopieszczeniu szczegółów nawet lepiej niż wcześniej , nie miałem doświadczenia mechanicznego ale zwracałem uwagę na szczegóły i nie używałem metod w stylu ,,młotek i przecinak,, od tamtej pory mnustwo silników przeszło przez moje ,,brudne ręce,, i jakoś działają, w między czasie zrobiłem szkołe samochodową i doedukowałem się mnóstwem artykułów i książek, to fajna sprawa zrobić ze ,,szrota,, ,,perełke,, może jak z skutecznie naprawisz swoją jawe też złapiesz bakcyla

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin