|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
witkacy7
Czeladnik
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:21, 02 Sty 2012 Temat postu: Skrzynia - brak 3 biegu. |
|
|
Witam wszystkich!
Posiadam Jawę 250, model 353.
Stała w garażu, więc postanowiłem ją nieco przywrócić do życia.
Wszystko jest z nią ok, poza brakiem 3 biegu. 1, 2 i 4 sprawna.
Co może być nie tak?
W jaki sposób najprościej to naprawić?
Z góry dzięki za pomoc,
pozdrawiam !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:24, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
rozebrać silnik i sprawdzić stan zużycia zębatek 3 biegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Pon 22:57, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
kolega ma racje, bez ingerencji do ,,flaków,, silnika ciężko coś powiedzieć, a już zupełnie ciężko coś naprawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pon 22:58, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Może być tak, że poprzednik poskładał silnik i źle złożył skrzynię - zakładając odwrotnie koło zębate.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Pon 23:37, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
tak czy inaczej bez rozebrania silnika się nie obędzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
witkacy7
Czeladnik
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:53, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Silnik był składany kilka lat temu przez specjalistów (w WSK). Więc złe złożenie silnika przez poprzednika jest niemożliwe dobra, czyli biorę się za rozebranie silnika. Dzięki za pomoc !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siennica Różana Lubelskie
|
Wysłany: Wto 11:54, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jak będziesz wymieniał koło zębate to nie zapomnij wymienić również współpracującego z nim.
Pozdrawiam i życzę wytrwałości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Wto 16:02, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ja też wymieniałem kiedyś koło zębate w skrzyni- biegi niby były ale podczas remontu okazało się ze poprzedni właściciel przymknoł oko na uszkodzenie i założył wyszczerbione- z zakupionego na zapas silnika wyjąłem nie uszkodzone i przełożyłem
(tylko jedno- niby nie po fachowemu, ale skoro wszystkie koła były eleganckie, nie wytarte, przegrzane itd to postanowiłem nie wymieniać dobrego na dobre) działało wszystko dzięki bogu wszystko później
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
witkacy7
Czeladnik
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:36, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Mógłby mi ktoś w skrócie opisać co i jak po kolei robić? mam na coś uważać w trakcie rozbierania i składania? Rozumiem, że trzeba rozpołowić silnik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siennica Różana Lubelskie
|
Wysłany: Wto 17:47, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
No raczej silnik trzeba rozpołowić, bez tego ciężko będzie
Pamiętaj o wybiciu tulejek ustalających bo mogą przeszkadzać przy rozpoławianiu. Pomocny także może być przy rozpoławianiu ściągacz, o którym mowa tutaj http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/sciagacz-do-rozpolawiania-karterow,1371.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spider dnia Wto 17:49, 03 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
witkacy7
Czeladnik
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:34, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Rozebrać silnik to proste, obawiam się, że będę miał kłopoty z prawidłowym złożeniem. w końcu nigdy nie rozpoławiałem silnika większego niż 70cm3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Wto 23:24, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
nie o wielkość chodzi tylko o zwracanie uwagi co , jak , gdzie i w jaki sposób było zmontowne, oraz o sumienność i dokładność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Śro 15:41, 04 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
i zrób fotki co było nie tak,komuś na pewno się przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
witkacy7
Czeladnik
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:31, 04 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Postaram się zrobić, chociaż tak jak mówiłem - pierwszy raz będę w ogóle rozbierał silnik z manualną skrzynią biegów. Jak tylko zacznę pracę to wrzucę kilka zdjęć.
Pozdrawiam !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Śro 16:45, 04 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ja zaczynałem przygodę z rozbieraniem silników od ETZ 150, byłem wtedy w gimnazjum (dawne czasy:) ), zrobiłem generalny remont i odziwo po złożeniu motocykl jeździł, po dopieszczeniu szczegółów nawet lepiej niż wcześniej , nie miałem doświadczenia mechanicznego ale zwracałem uwagę na szczegóły i nie używałem metod w stylu ,,młotek i przecinak,, od tamtej pory mnustwo silników przeszło przez moje ,,brudne ręce,, i jakoś działają, w między czasie zrobiłem szkołe samochodową i doedukowałem się mnóstwem artykułów i książek, to fajna sprawa zrobić ze ,,szrota,, ,,perełke,, może jak z skutecznie naprawisz swoją jawe też złapiesz bakcyla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|