Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzęgło
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lacuch
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 20:07, 15 Lut 2014    Temat postu: Sprzęgło

mam pytanie,
chcę kupić 353 i sprzedający przez tel powiedział mi, że generalnie moto sprawne tylko jest problem ze sprzęgłem tzn. na zgaszonym silniku normalnie odbija a na zapalonym już nie wraca.
Co to może być ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 8:17, 16 Lut 2014    Temat postu:

To jest jakaś pierdoła, najwyżej będziesz musiał zdjąć dekiel, wg. mnie to krzywy popychacz albo wypadła zawleczka od kosza sprzęgłowego i go krzywi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lacuch
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 13:13, 16 Lut 2014    Temat postu:

ok gustaw dzieki, za tydz jade po motorek to sie pochwalę[/code]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:59, 31 Maj 2014    Temat postu:

Piszę tu bo temat adekwatny, ale problem inny. Niestety w mojej jawie nie mogę wcisnąć sprzęgła. Niby wszystko poskładałem według katalogu, zamontowałem linkę i kiedy cisnę klamkę, wielka dupa, wszystko stoi.
Na początku myślałem, że problem w regulacji, więc odkręcam śrubę regulacyjną, ale to nic nie daje, bo albo luz jest zbyt duży, albo wszystko stoi na sztywno. Długość popychaczy też wydaje mi się prawidłowa.
Jeśli dobrze rozumiem to wciskając sprzęgło, popychacze powinny odepchąć tarczę dociskową sprzęgła. Czy może być tak, że moje sprężyny w tulei są zbyt mocne, w związku z czym nie mogę ich wcisnąć klamką? Trochę mi się wydaje to mało prawdopodobne:-(
Nawet wciskając na chama bardziej wszystko pracuje na automacie sprzęgła, śrubach mocujących i regulacyjnej, niż na tarczach z drugiej strony. Ostatnio nawet udało mi się złamać klamkę, tak to cholerstwo trzyma.
Co to może być?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 15:27, 31 Maj 2014    Temat postu:

Zacznij od sprawdzenia czy dziala automat, tzn ten element przykrecony na 3 sruby. Sprawdz pozniej czy cos pomoze regulacja sruba przy automacie. Na koniec sprawdz czy dobrze zlozone sprzeglo jesli tak to zdemontuj zabezpieczenia tarcz I zobacz czy wtedy zadziala.
Sprawdz tez czy masz kulke pomiedzy popychaczem I sruba regulacji.
Stawiam jednak na zbyt dlugie popychacze-tez mialem taki przypadek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:47, 31 Maj 2014    Temat postu:

automat działa, kulkę włożyłem, zabezpieczenia już zdjąłem i bez nich wszystko chodzi jak w zegarku. Wciskam sprzęgło i popychacz z grzybkiem chodzi prawidłowo, ale jak wszystko zmontuję stoi na amen. Obetnę jeszcze trochę ten popychacz bez grzybka, może faktycznie jest za długi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 5:47, 01 Cze 2014    Temat postu:

Poczekaj, zaloz zabezpieczenia i odkrec linke przy automacie, wkrec do konca regulacje przy klamce i na polowie przy automacie, teraz przykrec linke.
Jesli nie starczy linki to tnij popychacz ale na 99% powinno rozwiazac problem wyregulowanie linka.
A skad ten problem sie wzial? Zakladales nowe tarczki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 10:17, 01 Cze 2014    Temat postu:

Rozbierałeś sprzęgło? Mi to wygląda na to że założyłeś zbyt grube i za szerokie podkładki na sprężyny docisku które go blokują przy naciskaniu sprzęgła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:36, 01 Cze 2014    Temat postu:

podkładki są ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 6:23, 02 Cze 2014    Temat postu:

Zrób foty automatu i sprzęgła...Ja miałem podobny problem ale to dlatego że linkę przy automacie ma skręcaną śrubką i była zbyt długa i blokowała o automat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:10, 02 Cze 2014    Temat postu:

dzięki, sprawdzę ten automat, bo faktycznie też mam linkę skręcaną na śrubkę. Sprawdzałem go na sucho przed podłączeniem i był ok. Przy najbliższej okazji zrobię zdjęcia, a tak przy okazji, nie ma ktoś lewej klamki i ewentualnie automatu sprzęgła do 353 w dobrym stanie, chętnie kupięSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xeper
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 17:40, 19 Wrz 2014    Temat postu:

hej, dawno mnie nie było jawa na ukończeniu,

kopie popyrka i gaśnie, ogarniemy, ale inny mam problem, kopka nie zawsze łapała, rozebrałem okazałe sie ze całe sprzęgło jest luźne i kopka nie dosięga zebatce z tyłu kosza sprzęgłowego, kosz cały sie przesuwa na osce, łożysko jest na miejscu. czemu sie poluzowało macie moze pomysł?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:39, 19 Wrz 2014    Temat postu:

nie masz podkładki pomiędzy sprzęgłem a łożyskiem skrzyni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 7:28, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Nie możliwe jest żeby przy dobrze złożonym silniku półksiężyc od startera nie sięgał zębatki pod koszem. Luz na koszu masz osiowy czy poprzeczny, jeżeli tylko osiowy to jest ok, jeżeli poprzeczny to sprawdź czy masz tulejkę na wałku głównym. A może masz już tak zęby zjechane że nie zaskakują tylko się ślizgają?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xeper
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 4:57, 21 Wrz 2014    Temat postu:

zdjołem sprzegło, kosza mi sie nie udało bo nie mam sciągacza do zebatek ( za to urwałem łańcuch sprzęgłowy fuck) tam jest coś między łozyskiem a koszem, dokreciłem luzu nie ma ale kopka dalej nie siega zebatki,


robiłem to na szybko bo miałem gosci, zajże jeszcze raz.

jeszcze jak zablokowac wał jak nie mam jeszcze łańcucha na koło?



czy jak nie ma segerów na lozyskach to ujdzie czy bardzo zle?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin