|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Wto 15:42, 01 Lis 2011 Temat postu: Sprzęgło i biegi Jawa 250 353 61r. |
|
|
Witam, jestem nowym forumowiczem
Czy te dwa elementy powinny ze sobą współpracować ?
(ehh... nie mogę wstawić linku :S - ale obrazek jest w moim awatarze )
Domyślam się, że element "B" (nie znam dokładnej nazwy... wodzik ?) powinien być, podczas zmiany biegu przesuwany w zagłębieniu elementu "A" - wtedy powinno być rozsprzęglenie.
W mojej Jawie 250, te dwa elementy są od siebie oddzielone na odległość 1 cm, przy próbie regulacji sprzęgła, "wodzik" przesuwa się w strone elementu "A", ale nic mi po tym bo sprzęgło jest tak mocno skręcone, że nie jestem w stanie wcisnąć dźwigni ;/
Myślę, że coś musi być nie tak, po pewnie, kiedy te dwa elementy nie współpracują ze sobą to nie działa pół-automatyczna zmiana biegów.
Mam też problem z biegami, raz jest 1 i luz, raz muszę "szukać", albo nóżka się całkowicie blokuje... dodam, że kopniak mi nie odbija, czy może to być wina zablokowanej sprężyny od kopniaka ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sleszu dnia Wto 15:48, 01 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 17:01, 01 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Na początek sprawdź czy popychacze są w całości, może któryś jest zakrótki albo wypadła kulka z automatu (element B ) Sruba regulacyjna powinna "wystarczyć" do prawidłowego funkcjonowania sprzęgła.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Śro 21:12, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Dla ścisłości zamieszczam fotkę. [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Śro 21:15, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Według mnie albo brak kulki albo popychacz upiłowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Śro 21:34, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
A czy nie będzie wręcz odwrotnie - popychacz nie jest za długi ? Może zadaję troszkę głupie pytania, bo wiem, że mógłbym to łatwo sprawdzić, ale jeszcze nie chcę zabierać się za rozbieranie motocykla bo nie mam na to warunków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Śro 21:42, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Skoro nie możesz wcisnąć sprzęgła to raczej będzie tak jak piszesz. Musisz rozebrać kosz sprzęgłowy i sprawdzić o co kaman. Ja raz miałem taki przypadek, że jakiś ekspert włożył dwie kulki i efekt był taki sam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Śro 22:20, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Obejrzałem wszystko dokładnie jeszcze raz i problem okazał się bardzo błahy, otóż moja jawa ma manetki od jawy 350 i linkę od sprzęgła chyba też... brakuje mi znajomości konkretnego nazewnictwa poszczególnych części, a, że nie chcę mówić ogólnikowo to ponownie przedstawię to na zdjęciu: Uchwyt od linki sprzęgła nie może cofnąć się do tyłu, bo blokuje go pancerz linki, dlatego wodzik "A" nie może wejść w krzywkę "B". Czerwonym kółkiem oznaczyłem miejsce "C" - wzajemnego blokowania się wodzika "A" z uchwytem linki sprzęgła.
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdyby linka była dłuższa, albo miała krótszy pancerz to wszystko by grało bo uchwyt sprzęgła cofnąłby się do tyłu a wodzik wszedłby w krzywkę.
Trochę to masło maślane, ale nie umiem lepiej wytłumaczyć o co mi chodzi... wiem tylko, że potrzebuję oryginalne manetki Jawy 250, oraz linkę od sprzęgła
P.S Sprzęgła nie mogłem wcisnąć bo śruba regulacyjna była skręcona na chama
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 13:10, 03 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
masz na myśli że sprzęgło jest już wciśnięte hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Czw 18:30, 03 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Dlatego właśnie nie mógł go już wcisnąc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Czw 22:28, 03 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Wszystko jest już ok, półautomat działa (ładnie rozsprzęgla), tylko biegi na sucho nie zawsze wskakują (wskoczą jak ruszę kołem - oleju nie zmieniałem ). Czekam teraz na wypłatę i zabieram się za remont silnika Mam jeszcze tylko pytanie odnośnie "dzwonienia" z silnika, czy to normalne ? Dodam, że silnik bardzo ładnie pracuje w całym zakresie obrotów - jest zrywny. Szczęka mi opadła jak po włożeniu akumulatora odpalił na pierwszego kopa ( po 20 latach stania w stodole) xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 0:25, 04 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | wskoczą jak ruszę kołem |
norma. Jeśli tak się dzieje to znaczy że dobrze wysprzęgla (co nie znaczy że przenosi maksymalną moc) Pewnie pierścienie dzwonią. Jaki olej do paliwa lejesz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Pią 18:10, 04 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Paliwo miałem z olejem Stihl do silników 2T, takie akurat miałem pod ręką bo chciałem odpalić silnik i przejechać się 20 m po podwórku. Odpaliłem później jeszcze z kilka razy, ale nie jeździłem bo w skrzyni jest 20 letni olej.
Za tydzień zabieram się za remont. Nie wiem, czy wymieniać stary tłok (czeski) na nowy (nie czeski... bo na czeski nie mam kasy :S) i robić szlif. Może lepiej będzie jak zostawię stary tłok i wymienię tylko pierścienie... ? O ile próg w cylindrze nie będzie mocno wyczuwalny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:08, 04 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
czyli dzwoniły Ci pierścienie bo zalałeś sthila. Do paliwa lej mixola to jeszcze troche pośmigasz. Mówisz że silnik fajnie chodzi i jest zrywny więc daj sobie na razie spokój z remontem, no chyba że chcesz go rozbierać do śrubki i działać z pełną renowacją. Co najwyżej możesz odkręcić głowice i zobaczyć czy ścianki cylindra nie są skorodowane.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pią 19:08, 04 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Sob 22:24, 05 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Nigdy nie dolewałem niczego innego poza mixolem. Podobno oleje do piły itp sa lepsze ale do moto mixol jest najlepszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcha
Fachowiec
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Nie 17:31, 06 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Z pierścionkami się nie spiesz. Jeśli przejechałeś tylko po podwórku to na pewno się silnik dobrze nie zagrzał. Zobacz czy po dobrym rozgrzaniu nie przestaną dzwonić. U mnie dzwonią na zimnym a po rozgrzaniu jest OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|