|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 14:50, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Trochę wiadomości o sprzęgłach. Obliczanie sprawności, warto przeczytać
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pią 14:52, 07 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubienia/Opolskie
|
Wysłany: Pią 20:11, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Miałem do czynienia z dwoma rodzajami tarcz - zamienniki (takie plastykowe jakieś) załozyłem do peraka - funkcionowały, nie ślizgały się, ale przy wkładaniu jedynki - charakterystyczny zgrzyt. Pytałem na forum i ktos powiedział, że to charakterystyczne dla Jawy. no i dałem sobie spokój. Teraz mam kolejna Jawę 353 ( sprzegło takie same) ale z tarczmi korkowymi. No i ....miodzio. Żadnych zgrzytów, ślizgania. Aż trudno uwierzyć, że tak może sprzęgło w Jawie chodzic. Także na przyszłość jakbym miał szukać tarcz to tylko korkowych nawet jakby miały kosztować dwa razy więcej.
Przy okazji zapytam o inny problem, mianowicie w kazdym silniku jawy 250 zauwazyłem przesunięcie półksięzyca względem zębatki rozruchowej (tej pod koszem sprzęgłowym. (Chodzi o to , że zęby zazębiały sie na połowie a nie na całej powierzchni - szerokości). W efekcie w starych silnikach zębatka startowa ma zawsze zęby do połowy okrągłe, niekiedy i półksiężyc. Czy nie zauwazyliście tego problemu? W zasadzie nie ma tam nic do regulacji. Także pytam się czy faktycznie tak musi być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Pią 23:22, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Podkłada się podkładki pod kosz sprzęgłowy, powinna być fabryczna taka 2mm grubości jeśli mało to dokładasz jeśli za bardzo odstaje kosz to musisz kombinować z cieńszymi. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubienia/Opolskie
|
Wysłany: Sob 14:21, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nic to nie da. Kosz odsunie sie jeszcze bardziej od półksieżyca. Tymi podkładkami reguluje sie osiowe położenie kosza sprzegłowego wzgledem zebatki na wale tak aby łańcuszek sprzęgłowy pracował prosto. A z tym półksięzycem to zagadka bo jest przykręcony na stałe w karterze. Moze ktoś rozwiąże ten problem to niech sie wypowie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Sob 17:10, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
podkładka jest fabryczna,po co to tu kombinować z dystansem,nic to nie da!!!!!wina tkwi gdzieś w osadzeniu półksiężyca gdzieś nie dałeś podkładek bądź dałeś za dużo i dlatego półksiężyc nie łapie ci za kosz,
Jeżeli chodzi o tarcze to najczęstszą przyczyną ślizgającego się sprzęgła jest ciasne spasowanie tarcz,haczą się na swych prowadnicach olej przepływa i mamy efekt ślizgającego się sprzęgła,ja jeżdżę na yamoto -o ile pamiętam z alegro(38 pln chyba dałem)i wszystko ładnie chodzi,ale bez ingerencji szlifierki się nie obeszło,były nad wymiarowe,przekładki też były przecharatane więc zrobiłem je na gładko,jak już wszystko spasowałem musiało to chodzic,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Nie 1:11, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jakie Wy macie głowy...
Zgadzam się że podkładka powinna być oryginalna , lecz łańcuszek sprzęgłowy nie jest idealnie wciśnięty w zęby kosza i zębatki , ma luz na boki około 2mm więc możemy przesunąć kosz w którąś stronę o ten 1mm a to bardzo dużo. Poza tym na wałku od półksiężyca jest zabezpieczenie i tam z tego co pamiętam też jest lekki luz z 1 mm. Wystarczy dobrze podkładki podobierać i będzie dobrze.
Panowie piszecie żeby nie kombinować z koszem to co kombinować z wałkiem od półksiężyca? - w sumie na to samo wychodzi. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubienia/Opolskie
|
Wysłany: Nie 13:21, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ja nie mówię tutaj o 1mm. Nie podnosiłbym tematu. Najczęsciej przesunięcie to wynosi około połowy szerokości zębow czyli jakieś 3-4 mm. To juz jest dużo. Jezeli założycie kosz sprzęgłowy to tego nie widać, a jezeli półksiężyc "łapie" to juz wogóle nikt na to nie zwraca uwagi no bo przecież funkcionuje. Ja mam takie szczęście , że już któryś z kolei rozebrany silnik , który widziałem miał ten problem. Widać do dobiero po rozebraniu i demontazu kosza sprzęgłowego. Dlatego pytałem na forum. Chciałbym aby wypowiedział sie ktoś kto aktualnie silnik rozebrał albo będzie go składał, aby zwrócił na to uwagę. Porady wzięte "z powietrza" nie są nikomu tutaj potrzebne.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 18:22, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
To przesunięcie jest zrobione specjalnie, bo zębatka startera (ta która jest na koszu) po odpaleniu silnika, kiedy kopnik jest jeszcze na dole, przeskakuje na tych ząbkach i przesuwa się w stronę karteru. Kiedy będzie zły dystans to przy odpaleniu może przestać się zazębiać z półksiężycem i wtedy narobi ambarasu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Nie 19:07, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
dokładnie tak jak pisze muczos... ja teraz niedawno też składałem to wszystko i tak musi być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 20:29, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
A czy znacie jakieś sposoby na naprawę półksiężyca? Bo u mnie 2 pierwsze ząbki są wytarte i czasami blokuje mi się kopnik. Da się to jakoś nadspawać, albo dopasować półksiężyc od nowszej cezetki? Myślałem żeby całkiem je spiłować żeby się nie blokowało, ale wtedy będzie później "łapać"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alvaro
Czeladnik
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Śro 23:40, 12 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.
W sumie to temat o tarczach ale ja się podłącze do kopki.
Ostatnio stała mi się taka rzecz że nie mogę przełączyć z zmieniacza biegów na kopkę bo nie da się wcisnąć wałka w stronę silnika przez co w ogóle nie można obrócić kopki do góry, coś tam blokuje! I tak muszę to rozgrzebać ale chciał bym się przygotować co miał bym ewentualnie kupić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Czw 7:26, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
najpierw rozbierz,prawdopodobnie blokuje ci oś kopniaka,zatarła bądź zablokowała się w półksiężycu,na końcu tej ośki jest sprężynka która odbija oś do pozycji nożnej zmiany biegów!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 19:57, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Może ta mała sprężynka ci się wygięła i blokuje, na szczęście w CZ jest duża sprężyna na wałku, a nie w środku, mi nie grozi taki problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koszu83
Pan Henio
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:21, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam Wszystkich.
Ja zadam pytanie konkretne i rzeczowe. Gdzie można kupić oryginalne tarcze "KORKOWE" bez żadnych domieszek sylikonu, czy gumy. Cena nie gra roli, ale oczywiście w granicach rozsądku, a nie 100 zł za szt, bo to 20% ceny całego motocykla
Poza tym zaraz założe nowy post z problemem skrzyni biegów i mam nadzieję, że ktoś miał podobny problem i sobie z nim poradził.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22:17, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
albo w czechach (jeśli są) albo tak jak muczos zrobił, zregenerował z korków od jawki 50.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|