|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawkom
Młodszy majster
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:51, 14 Sie 2012 Temat postu: Strasznie kopci, olej lany 1:50. |
|
|
Witam,
otóż moja jawa strasznie kopci dymu jest sporo ale wchodzi na obroty regularnie nie ma zakłóceń, świeca nie jest jakaś czarna okopcona, gaźnik zmieniłem ustawiłem zapłon też 3 mm wyprzedzenia. na wolnych tak strasznie nie widać aby kopciła ale gorzej na większym gazie. Boję się że bierze olej z silnika a czy może to być np przez olej palący się w tłumikach/kolankach?
z góry dzięki za odp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 23:10, 14 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
może brać z połówek. Poci się pod silnikiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 10:52, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Jak tłumiki są zawalone syfem to będzie kopcić. A ubywa ci olej w skrzyni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawkom
Młodszy majster
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:13, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
no właśnie nei wiem jak to z tym olejem w skrzy bo trochę delikatnie mokry z dołu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spider
Kierownik zmiany
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siennica Różana Lubelskie
|
Wysłany: Śro 14:06, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
a czy z tłumików wycieka Ci taka gęsta maź?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrarek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piekarnik Śląski
|
Wysłany: Śro 14:49, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
skrzynię skręcić, a tłumiki wyczyścić i wtedy sprawdzać dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawkom
Młodszy majster
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:29, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
nie tłumiki czyściutkie, ale chyba i tak bierze niewilką ilość bo jak dolałem oleju do silnika dziś to bardziej kopciła.
Dziś zrobiłem trasę nią 120 km na rajdzie pojazdów zabytkowych
oprócz braku prądu przy 80 kilometrze (prądu z prądnicy wystarczyło na iskrę - jechałem bez świateł) i słabym sprzęgle wszystko jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Śro 18:30, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
A bardzo ci to przeszkadza? moja jawa też kopci i leję oleju 1:30 miksol . Jak się zagrzeje to troszkę mniej, jak tylko nie bierze ze skrzyni to bym nie kombinował. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 15:25, 18 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
a ten aluminiowy uszczelniacz zwany ,,labiryntem,, masz w jakim stanie?
(generalnie ja wszystkim zalecam przy okazji remontu silnika zmienić ten,,labirynt na,, simmering o odpowiedniej szerokości - lub przetoczyć ten labirynt z piętnastu milimetrów na 8 i dołożyć siedmio-milimetrowy simmering- dystans między łożyskami zostanie a uszczelnienie się poprawi - ja tak zrobiłem - a doradził mi to sam Tomasz Sałek)
swoją drogą jawy chyba tak mają - bo moja kiedyś kopciła niemiłosiernie - jak chciałem rozwinąć maksymalną szybkość i odwróciłem się do tyłu to aż mi wstyd było - po poprawieniu tego labiryntu pomogło, ale dalej dymi bardziej niż niektóre inne moje dwusuwy
a co do oleju w skrzynie to kontroluj jego stan bo w razie jazdy ,,na sucho,, drastycznie spadnie żywotność okładzin w sprzęgle (mam na myśli dłuższe trasy) a łożyska i koła zębate też będą bardziej obciążone
pozostaje też kwestia jaki olej stosujesz? klasy TA ,TB ,TC ? syntetyczny czy zwykły zwyczajny mixol? bo olej też ma wpływ na dymienie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Sob 15:30, 18 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawkom
Młodszy majster
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:47, 18 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
silnik rozebrany, labirynt jest w stanie masakrycznym! pogięty popękany brakuje kilku kawałków bo się odłamały przechodzę na simmering . a teraz panowie jakiej grubości użyć simmering?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 12:46, 19 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
z jakichś powodów oryginalny labirynt ma 15m - więc sugerował bym takie rozwiązanie, które pozwoli zachować podobny dystans
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Pon 19:55, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ja włożyłem dwa plecami do siebie 25x62x7 . A jak łożyska?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 20:53, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
plecami do siebie to kiepski pomysł. Najlepiej "jeden za drugim".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Wto 19:18, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
mi zawsze od kąd pamiętam ojciec i wujkowie powtarzali ,,simmering zawsze sprężynką do wewnątrz,, i ja tak od dziecka robiłem i wszystko chulało - więc też bym polecał taki sposób bo wtedy im wyższe ciśnienie - tym mocniej jest dociskana ,,warga,, uszczelniająca
a co do łożysk to nie zrozumiałem pytania, mógł byś sprecyzować?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Wto 20:29, 21 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Wto 19:40, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Pytałem czy nie są powybijane. Bo z czegoś ten labirynt się rozwalił, a jak czop pewnie do szlifu bo uszczelniacz może nie uszczelnić. A olej ludzie mi uświadomili na forum JAWY i stosuję półsyntetyki już nie MIXOL.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|