|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowal1406
Młodszy majster
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz/Żnin
|
Wysłany: Nie 2:51, 17 Sty 2010 Temat postu: Tulejka dystnsowo-uszczelniająca wału |
|
|
Jestem w trakcie skladania silnika zastanawiam się nad Tulejka dystnsowo-uszczelniająca wału.
podaje link na którym zobaczyćie o co chodzi, dla laików:
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=767
Przecież na wale zawsze były 2 zimeryngi które chroniły przed przedostawaniem się fałszywego powietrza. Kto mi wyjaśni w jaki sposób aluminiowa tuleja jest w stanie powstrzymać owe powietrze przed przedostawaniem się do komory, bloku silnika. Czy jeszcze w niej brakuje. np pasków filcowych posmarowanych smarem.
Czekam na posty, oraz komentarze od wszystkich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Pon 19:12, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
po coś tam ją zastosowano,chodzi o dystans między łożyskami,dystans ten wchodzi prawie z takim samym oporem jak łożyska,a czy uszczelnia?pewnie cos na pewno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowal1406
Młodszy majster
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz/Żnin
|
Wysłany: Wto 21:58, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Tu znajdziesz schemat silnika jawa 250. Spójrz, rozbierając silnik Tulejka dystnsowo-uszczelniająca wału miałem po przawej str.
Czyli od strony prądnicy:
-Tulejka dystnsowo-uszczelniająca wału
-zabezpieczenie łożuska
-łożysko
Czy czasem ta tuleja nie przychodzi od strony lewej między łożyskami.
Pytam ponieważ silnik był w takim stanie że ratuj się kto może. A calośc po iluś tam wypadkach, kolo lubił łyknąć po czym wsiąść i jechać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowal1406
Młodszy majster
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz/Żnin
|
Wysłany: Wto 22:04, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Dlatego pytałem, ponieważ w komoże silnika musi byc obieg mieszanki a nie żeby uciekało bokiem. Myślę iż twoja informacja będzie dla mnie cenną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Wto 22:30, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
sprawdze jutro bo sam nie pamiętam,mam silniki akurat w proszku!!ale tam gdzie wiekszy opór ................
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Śro 10:31, 20 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
przy nowych łożyskach i nie niezjechanym labiryncie ( aluminiowej tulei ) jest prawie idealny styk z czopem wału , gdy łożyska padną rozwala sie uszczelnienie , można w to miejsce założyć bezproblemowo gumowy uszczelniacz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowal1406
Młodszy majster
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz/Żnin
|
Wysłany: Śro 17:18, 20 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam grdzieś po 1 mm z każdej str luzu między tuleją dys w wałem.
Ale gdzie wciśnąć tą tuleje od str prądnicy czy od str zębatki???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Sob 17:48, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Kolego .... istnieje takie coś jak katalog części... wystarczy troszkę POSZUKAĆ!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowal1406
Młodszy majster
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz/Żnin
|
Wysłany: Nie 23:42, 24 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Tylko wiesz co, żeby z katalogu co wynikało nie zapytał bym tu dziś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Pon 20:05, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowal1406
Młodszy majster
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz/Żnin
|
Wysłany: Pon 22:11, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Aaaaa i teraz sie wydało dlaczego kole wstawił jawe do lamusa. Już tłumacze
Porównując do zdjęcia które podesłałeś wynika. Podczas rozpoławiania silnika w prawej połówce miałem takie elemęty jak łożysko oraz tuleja dystansowa i zabezpieczenie, natomiast w lewej 2 łożyska i zimeryng.
jeszcze 1 sprawa
A ty u siebie jak masz zrobione? masz tą tuleje czy 2 zimeryngi.
Czy ta tuleja coś daje? a co z ciśnieniem w komorze? olej się nie przedostanie?
chyba że mamy łożyka zabezpieczoną blachą z boku!?
Co o tym sądzicie?
_______________________________
Prawda "Motór jest wieczny"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Pon 22:51, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
zastanów sie logicznie jakby to nie zdawało egzaminu to by tego nie stosowali . Łożysko możesz zastosować zamknięte ale tylko od strony tulei bo inaczej sie zatrze , Ja u siebie założyłem simeringa i jest dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Wto 21:15, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ja mam simmeringi i łożyska bez blach.... i wszystko jest oki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Czw 16:48, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Czy ta tuleja coś daje? a co z ciśnieniem w komorze? olej się nie przedostanie? |
ta tuleja to inaczej uszczelniacz odśrodkowy,([link widoczny dla zalogowanych]) ma ona swoje wady, najlepsze uszczelnienie jest przy wysokich obrotach silnika, i niby jak maszyna długo stoi, a oleju w skrzyni jest za dużo, może się on przedostać do komory wału.
Osobiście stosuję simmering i podkładkę dystansujacą (bo nie znalazłem simmera o odpowiedniej wysokości) a wychodzi to sporo taniej niz labirynty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Czw 16:53, 28 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowal1406
Młodszy majster
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz/Żnin
|
Wysłany: Śro 14:45, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dzieki panowie za informacje, niestety nie będę teraz częstym gościem na forum. Ponieważ muszę się przeprowadzić. Pozdrawiam wszystkich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|